  • 1. Data: 2002-02-15 10:11:18
    Temat: Dwie taryfy
    Od: obi <o...@u...skrzynka.pl>

    Witam
    Wprawdzie na stronach pro futuro jeszcze nic o tym niema ale przyszlo
    ladne pisemko o wprowadzeniu dwoch taryf (dziennej i nocnej) dla osk
    i firm udostepniajacych lacze dalej. Od dwoch dni to dziala na razie,
    zobaczymy jak bardzo bedzie doskwierac takie rozwiazanie (na dzien
    dobry trzeba bylo 2mbit wziasc coby to miala rece i nogi jakies:(
    Zastanawia mnie czy to nowy trend wsrod isp czy tez eksperyment pro
    futuro? Dla nie zorientowanych - cytaty z pisemka:

    "Usługa dostepu do internetu pod nazwa Futuro Colonia przeznaczona
    jest dla sieci osiedlowych oraz lokalnych operatorow internetowych
    (ISP) swiadczacych uslugi lub udostepniajacych nasze lacze osobom
    trzecim[...]

    godziny uzytkowania:
    Taryfa I - od poniedzialku do piatku w godzinach od 0700 do 1900
    Taryfa II - od poniedzialku do piatku w godzinach od 1900 do 0700
    oraz w sobotu niedziele i swieta

    oplaty:
    [...]
    Futuro Spido Colonia : Taryfa I (EIR=CIR)256kbit/s; Taryfa II
    (EIR=CIR) 2048kbit/s Abonament :1970zl netto.

    warunki:
    1. klient z segmentu lokalny operator isp lub siec osiedlowa moze
    korzystac _jedynie_ z tego typu uslugi.[...]"

    Co o tym sadzicie? W sumie nie bylo by to takie zle rozwiazanie (dla
    osk) gdyby ta dzienna taryfa byla troche szybsza. No i z cena powinni
    chyba troche zjechac na dol.

    Pozdrawiam
    obi
    o...@s...pl

    PS. Zastanawia mnie jeszcze jedno, czy nie jest to przypadkiem proba
    poprawienia przepustowosci sieci? Osobiscie nie chcialo by mi sie
    uskuteczniac takich dziwnych kombinacji, prosciej bylo by przeciez
    zazadac wiecej za lacza dla osk i mniejszych operatorow...

  • 2. Data: 2002-02-17 15:14:30
    Temat: Re: Dwie taryfy
    Od: "Marcin Bójko" <b...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > uskuteczniac takich dziwnych kombinacji, prosciej bylo by przeciez
    > zazadac wiecej za lacza dla osk i mniejszych operatorow...
    Wydaje mi się że to o to chodzi. Zauważ, że cena taka jak za 2 Mbit, ale
    2Mbit masz tylko wieczorem. Znaczy sieci osiedlowych nie traktujemy po
    ludzku...
    Czy są inne abonamenty, w szczególności czy jest jakiś poniżej owych 780 zł?

  • 3. Data: 2002-02-18 14:29:40
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@k...tpnet.lt>

    "obi" <o...@u...skrzynka.pl> napisał...

    > Zastanawia mnie czy to nowy trend wsrod isp czy tez eksperyment

    Ciesz sie, ze nie zrobili tak jak kki (oplata za przesyl w sieci providera
    dzienna i nocna + osobna oplata za dostep do internetu dzienna i nocna)
    Wychodzi bardzo "przyjemnie"

    SF

  • 4. Data: 2002-02-18 14:29:55
    Od: "Jurek Lomperta" <j...@q...pl>

    Użytkownik "obi" <o...@u...skrzynka.pl> napisał
> [...]
    > Taryfa I - od poniedzialku do piatku w godzinach od 0700 do 1900
    > Taryfa II - od poniedzialku do piatku w godzinach od 1900 do 0700

    Czy dobrze zrozumialem, ze w godz. od 19.00-07.00 w taryfie I i na odwort w
    taryfie II - nie ma sie dostepu do netu, albo moze transfer jest bardzo
    mierny - przeciez to sie nie oplaca. Liepiej wziac polpak-t 1Mbps.

    Pozdrawiam
    Jurek

  • 5. Data: 2002-02-18 14:30:30
    Od: obi <o...@u...skrzynka.pl>

    Marcin Bójko napisał/a:

> [...]
    > traktujemy po ludzku...
    > Czy są inne abonamenty, w szczególności czy jest jakiś poniżej owych

    Najnizsza pozycja w ich cenniku to lacze 256/32. Nie slyszalem zeby
    ktos mial od nich mniejsze. Zastanawia mnie jescze czy inni isp
    zaczeli robic jakies ograniczenia dla ask, oraz jaki wplyw na decyzje
    futuro mialy obecne trudnosci z uzyskaniem dzierzawki od tepsy? Tak
    sie jakos dziwnie zlozylo ze zmienili warunki w czasie gdy nagle
    zostalismy z bardzo niewielkim polem manewru przy wyborze isp.

    Pozdrawiam
    obi
    o...@s...pl

  • 6. Data: 2002-02-19 11:05:04
    Od: obi <o...@u...skrzynka.pl>

    Jurek Lomperta napisał/a:

> [...]
    > odwort w taryfie II - nie ma sie dostepu do netu, albo moze transfer
    > jest bardzo mierny - przeciez to sie nie oplaca. Liepiej wziac

    Dostep do sieci masz zawsze. Zalozmy ze miales dla ask wykupione
    lacze 2mbit z 256kbit CIR, po zmianie zasad masz w dni powszednie od
    0700 do 1900 pasmo 256kbit (gwarantowane i maksymalne) a w pozostalym
    czasie (weekendy i nocki) twoje pasmo to 2mbit (gwarantowane i
    maksymalne). Aha zapomnialbym, placisz 10zl netto mniej :)

    Pozdrawiam
    obi
    o...@s...pl

  • 7. Data: 2002-03-15 13:32:52
    Temat: Pro-Futuro i customer care (bylo: Dwie taryfy)
    Od: piotrek <p...@r...net.pl>

    obi wrote:

> [...]
    > czasie (weekendy i nocki) twoje pasmo to 2mbit (gwarantowane i
    > maksymalne). Aha zapomnialbym, placisz 10zl netto mniej :)

    Tak. Tak. Dostep do sieci zwlaszca w godzinach 17-19 laczem 64kbps dla
    25 osob podczas gdy w tej chwili mamy 512 kbps to po prostu rewelacja ...

    Doswiadczylismy tego wlasnie wczoraj, kiedy wlaczyli nam "na probe" w
    ciagu dnia taryfe 1 (te nieszczesne 64 kbps).

    Co ciekawe poniewaz kolega, ktory utrzymuje kontakty
    handlowo-organizacyjne nie byl laskaw mnie poinformowac o sprawie to
    rano jak zobaczylem co sie dzieje to zglosilem awarie do helpdesku.
    Szukali przyczyny przez caly dzien i nie znalezli!
    Tak wiec niech zyje profesjonalizm!

    A najgorsze jest to, ze lacze u nich kupilismy zaledwie niecale 2
    miesiace temu i gdybysmy wiedzieli ze tak zmienia sie warunki, to w
    nigdy bysmy sie na nich nie zdecydowali.
    Zwlaszcza, ze jezeli chodzi o abonament to konkurencja (przy
    uwzglednieniu oferty promocyjnej i po negocjacjach cenowych) jest
    zaledwie o 200-300 zlotych drozsza przy porownywalnych kosztach
    instalacji i parametrach lacza.
    Nie bede mowil co to za konkurencja, zeby nie byc posadzonym o
    kryptoreklame (jak kogos interesuje, to prosze na priv).

    A teraz firma ustami swojego przedstawiciela mowi mniej wiecej tyle:
    "Tu jest aneks do umowy, nalezy go podpisac *natychmiast* a jak sie nie
    podoba to wypierda%^&" !

    Pozdrawiam

    Piotrek