-
21. Data: 2013-03-07 21:41:14
Temat: Re: Duze (za duze) spalanie
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Uzytkownik <m...@g...com> napisal w wiadomosci
news:3bf35604-ab10-4a20-b836-335757770f69@googlegrou
ps.com...
NIe znam sie za bardzo na tym, ale zloguj silnik, zobacz jakie sa
doladowania faktyczne, jakie wymagane przez sterownik, jak podaja wtryski
etc.
Logi mozesz wrzucic na forum passata i ludzie pomoga.
Logowanie to podstawa dzialania. Potrzebny kabel KKL
-
22. Data: 2013-03-08 08:41:07
Temat: Re: Duze (za duze) spalanie
Od: m...@g...com
W dniu czwartek, 7 marca 2013 21:37:06 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:
> W dniu 2013-03-07 21:35, Lewis pisze:
>
>
>
> > Jak masz vaga to dawaj logi z 3, 8, 11 kanału każdy oddzielnie,
>
>
>
> To oczywiście na 3 biegu od 1500RPM do 4000RPM z butem w podłodze.
Witam
Mam kabelek i taki soft na peceta, podlacze dzisiaj lapka i zobacze. Ale e tym aucie
ciezko "dojechac" do 3 tys obrotow wiec nie wiem czy mi sie uda dociagnac do 4 000.
Jak ostatnio z nimi gadalem (z szefem tej firmy) to powiedzial, ze poprosza o pomoc
"kolegow ze Skody", heh ... Moze faktycznie radza sobie z mechanika ale cokolwiek
wiecej to juz lipa. Wkur.... to, ze oddaja drugi raz auto a nie zrobia nawet jazdy
probnej by auto sprawdzic.
VAG'a podlacze z ciekawosci, nic sam nie mam zamiaru poprawiac, raz, ze sie na tym
nie znam dwa, ze jak cos zrobie to mi potem powiedza, ze sam popsulem.
Pozdrawiam
Xiant
-
23. Data: 2013-03-08 10:38:35
Temat: Re: Duze (za duze) spalanie
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2013-03-08 08:41, m...@g...com pisze:
> Mam kabelek i taki soft na peceta, podlacze dzisiaj lapka i zobacze. Ale e tym
aucie ciezko "dojechac" do 3 tys obrotow wiec nie wiem czy mi sie uda dociagnac do 4
000.
> Jak ostatnio z nimi gadalem (z szefem tej firmy) to powiedzial, ze poprosza o pomoc
"kolegow ze Skody", heh ... Moze faktycznie radza sobie z mechanika ale cokolwiek
wiecej to juz lipa. Wkur.... to, ze oddaja drugi raz auto a nie zrobia nawet jazdy
probnej by auto sprawdzic.
>
> VAG'a podlacze z ciekawosci, nic sam nie mam zamiaru poprawiac, raz, ze sie na tym
nie znam dwa, ze jak cos zrobie to mi potem powiedza, ze sam popsulem.
>
>
> Pozdrawiam
> Xiant
>
Podłączeniem waga o ile nie wleziesz w kodowanie i adaptacje nic nie
zepsujesz, nawet śladu nie zostawisz.
Zatem pojedź chociaż do 3kRPM. Da to jakiś obraz tego co się dzieje i
poradzimy.
--
Pozdrawiam
Lewis
-
24. Data: 2013-03-08 12:37:50
Temat: Re: Duze (za duze) spalanie
Od: m...@g...com
W dniu piątek, 8 marca 2013 10:38:35 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:
> W dniu 2013-03-08 08:41, m...@g...com pisze:
>
>
>
> > Mam kabelek i taki soft na peceta, podlacze dzisiaj lapka i zobacze. Ale e tym
aucie ciezko "dojechac" do 3 tys obrotow wiec nie wiem czy mi sie uda dociagnac do 4
000.
>
> > Jak ostatnio z nimi gadalem (z szefem tej firmy) to powiedzial, ze poprosza o
pomoc "kolegow ze Skody", heh ... Moze faktycznie radza sobie z mechanika ale
cokolwiek wiecej to juz lipa. Wkur.... to, ze oddaja drugi raz auto a nie zrobia
nawet jazdy probnej by auto sprawdzic.
>
> >
>
> > VAG'a podlacze z ciekawosci, nic sam nie mam zamiaru poprawiac, raz, ze sie na
tym nie znam dwa, ze jak cos zrobie to mi potem powiedza, ze sam popsulem.
>
> >
>
> >
>
> > Pozdrawiam
>
> > Xiant
>
> >
>
>
>
> Podłączeniem waga o ile nie wleziesz w kodowanie i adaptacje nic nie
>
> zepsujesz, nawet śladu nie zostawisz.
>
>
>
> Zatem pojedź chociaż do 3kRPM. Da to jakiś obraz tego co się dzieje i
>
> poradzimy.
OK, podlacze wieczorem i wrzuce na grupe co zdolam znalezc. Dzieki z gory.
Pozdrawiam
Xiant
-
25. Data: 2013-03-08 12:42:52
Temat: Re: Duze (za duze) spalanie
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2013-03-08 12:37, m...@g...com pisze:
> OK, podlacze wieczorem i wrzuce na grupe co zdolam znalezc. Dzieki z gory.
>
> Pozdrawiam
> Xiant
>
Logi wrzuć tu:
http://vaglog.rtnet.pl/
--
Pozdrawiam
Lewis
-
26. Data: 2013-03-08 18:49:02
Temat: Re: Duze (za duze) spalanie
Od: m...@g...com
W dniu piątek, 8 marca 2013 12:42:52 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:
> W dniu 2013-03-08 12:37, m...@g...com pisze:
>
>
>
> > OK, podlacze wieczorem i wrzuce na grupe co zdolam znalezc. Dzieki z gory.
>
> >
>
> > Pozdrawiam
>
> > Xiant
>
> >
>
>
>
>
>
> Logi wrzuć tu:
>
> http://vaglog.rtnet.pl/
VAG nie pokazuje zadnych bledow, ale logow dynamicznych zrobic nie moge (albo nie
umiem) w sofcie jaki mam udalo mi sie uzyskac tylko cos takiego:
http://imageshack.us/photo/my-images/13/beztytuuen.g
if/
http://imageshack.us/photo/my-images/94/90970297.jpg
/
http://imageshack.us/photo/my-images/6/40293859.jpg/
Nie rzucajcie pomidorami ... znam sie na tym delikatnie mowiac slabo.
Pozdrawiam
Xiant
-
27. Data: 2013-03-08 19:13:31
Temat: Re: Duze (za duze) spalanie
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2013-03-08 18:49, m...@g...com pisze:
> http://imageshack.us/photo/my-images/13/beztytuuen.g
if/
> http://imageshack.us/photo/my-images/94/90970297.jpg
/
> http://imageshack.us/photo/my-images/6/40293859.jpg/
>
>
> Nie rzucajcie pomidorami ... znam sie na tym delikatnie mowiac slabo.
>
> Pozdrawiam
> Xiant
>
No niestety tu niewiele widać ;)
Ściągnij sobie VAG-COM nawet jakąś starą wersję.
Wejdź w bloki pomiarowe 04, kanał 11 i kliknij LOG, zaznacz gdzie ma
zapisać i jazda. Tak samo pozostałe kanały 8 i 3. I tak samo z Basic
Settings (nastawy podstawowe) kanał 3 i 11 ale tu już na postoju.
--
Pozdrawiam
Lewis
-
28. Data: 2013-03-08 20:14:36
Temat: Re: Duze (za duze) spalanie
Od: m...@g...com
Witam
Pobralem wersje 4 ale albo kabel kiepski albo cracki nie dzialaja i nie moge zrobic
dynamicznych, wywala blad, ze program niezarejestrowany.
Zrobilem opcje Meas Blocks na biegu jalowym i w czasie jazdy:
Grupy: 003,008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/camel_117450.html
Grupy: 003,008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/camel_117451.html
Jesli to nic nie powie to moze zostawmy to juz bo d... zawracam a gonienie
(niepewnego) auta po nocach srednio sensowne jest. Poza tym cieeeeezko na tym
wyciagnac 3-4 tys obrotow ... jedzie jak mul. jechalem kiedys kilkaset metrow
czolgiem :) to mialo kopa w porownaniu z moim autem obecnie :)
Pozdrawiam
Xiant
-
29. Data: 2013-03-08 22:26:27
Temat: Re: Duze (za duze) spalanie
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2013-03-08 20:14, m...@g...com pisze:
> Witam
>
> Pobralem wersje 4 ale albo kabel kiepski albo cracki nie dzialaja i nie moge zrobic
dynamicznych, wywala blad, ze program niezarejestrowany.
>
> Zrobilem opcje Meas Blocks na biegu jalowym i w czasie jazdy:
> Grupy: 003,008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/camel_117450.html
> Grupy: 003,008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/camel_117451.html
>
> Jesli to nic nie powie to moze zostawmy to juz bo d... zawracam a gonienie
(niepewnego) auta po nocach srednio sensowne jest. Poza tym cieeeeezko na tym
wyciagnac 3-4 tys obrotow ... jedzie jak mul. jechalem kiedys kilkaset metrow
czolgiem :) to mialo kopa w porownaniu z moim autem obecnie :)
>
> Pozdrawiam
> Xiant
>
No teraz coś widać.
Turbo wstaje i ładuje całkiem nieźle, momentami delikatne wahnięcia i
przeładowania delikatne ale bez tragedii. Przepływomierz też mierzy w
miarę sensownie, zgodnie z tym jakie jest ciśnienie w dolocie. Jedyne co
mi się nie podoba dawka paliwa, dawka wg. przepływomierza jest trochę
mniejsza niż dawka wg. mapy i wg. obliczonego momentu. A powinna być
nieco większa niż obliczona z "torque" a nieco mniejsza niż żądana z
mapy ale to by nie powodowało aż takiej tragedii że nie jedzie wcale.
Wiesz co konkretnie było robione w tym samochodzie? Co Ci zmieniali?
Jaki był powód naprawy? Robiłeś swapa na inny silnik czy po prostu
wysiadł Ci i zmieniałeś na drugi taki sam? Osprzęt został ten sam?
--
Pozdrawiam
Lewis
-
30. Data: 2013-03-08 22:33:45
Temat: Re: Duze (za duze) spalanie
Od: m...@g...com
W dniu piątek, 8 marca 2013 22:26:27 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:
> W dniu 2013-03-08 20:14, m...@g...com pisze:
>
> > Witam
>
> >
>
> > Pobralem wersje 4 ale albo kabel kiepski albo cracki nie dzialaja i nie moge
zrobic dynamicznych, wywala blad, ze program niezarejestrowany.
>
> >
>
> > Zrobilem opcje Meas Blocks na biegu jalowym i w czasie jazdy:
>
> > Grupy: 003,008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/camel_117450.html
>
> > Grupy: 003,008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/camel_117451.html
>
> >
>
> > Jesli to nic nie powie to moze zostawmy to juz bo d... zawracam a gonienie
(niepewnego) auta po nocach srednio sensowne jest. Poza tym cieeeeezko na tym
wyciagnac 3-4 tys obrotow ... jedzie jak mul. jechalem kiedys kilkaset metrow
czolgiem :) to mialo kopa w porownaniu z moim autem obecnie :)
>
> >
>
> > Pozdrawiam
>
> > Xiant
>
> >
>
> No teraz coś widać.
>
> Turbo wstaje i ładuje całkiem nieźle, momentami delikatne wahnięcia i
>
> przeładowania delikatne ale bez tragedii. Przepływomierz też mierzy w
>
> miarę sensownie, zgodnie z tym jakie jest ciśnienie w dolocie. Jedyne co
>
> mi się nie podoba dawka paliwa, dawka wg. przepływomierza jest trochę
>
> mniejsza niż dawka wg. mapy i wg. obliczonego momentu. A powinna być
>
> nieco większa niż obliczona z "torque" a nieco mniejsza niż żądana z
>
> mapy ale to by nie powodowało aż takiej tragedii że nie jedzie wcale.
>
>
>
> Wiesz co konkretnie było robione w tym samochodzie? Co Ci zmieniali?
>
> Jaki był powód naprawy? Robiłeś swapa na inny silnik czy po prostu
>
> wysiadł Ci i zmieniałeś na drugi taki sam? Osprzęt został ten sam?
Witam
Wymieniali silnik (w starym korbowod wylazl pozwiedzac), co do osprzetu "wybierzemy
to co lepsze" czyli czesc czesci byla z mojego silnika, np. rozrzad mial z 15 tys,
tak samo pasek wielorowkowy i wszystkie rolki.
Wiecej szczegolow nie znam, z dopytywaniem bylo opornie.
Auto nie to, ze nie jezdzi, przyspieszenie jest straszne (prawie go nie ma,
dynamiczniejsze byly chyba starenkie SDI) i spala na poziomie 8 do 9l/100, na dodatek
silnik szarpie przy gaszeniu co na moja wiedze wskazywalo by na problem z
podcisnieniami (tak przynajmniej kiedys podobny objaw mi tlumaczono).
Dla mnie wyglada jak by paliwo "przelatywalo" przez silnik nie dajac tyle mocy ile
powinno, pytanie (moze glupie) co i jak mozna zmienic ?
Pozdrawiam
Xiant