eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyautko na prad do miasta
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2013-03-06 10:09:20
    Temat: autko na prad do miasta
    Od: a...@...pl

    Czesc,

    jak wyglada sprawa z autami na prad (wielkosci Fiat Seicento/Panda,
    Toyota IQ ostatnio widziana) aby pojechac po dziecko do szkoly, zrobic
    male zakupy i generalnie do miast).

    Jakies ceny, koszty eksploatacji i czy to wogole ma sens?


  • 2. Data: 2013-03-06 10:11:14
    Temat: Re: autko na prad do miasta
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 06 Mar 2013 10:09:20 +0100, a...@...pl

    > Jakies ceny, koszty eksploatacji
    > i czy to wogole ma sens?

    W naszym klimacie -- nie bardzo ma sens.
    Już to wałkowałem na przykładzie Tesli.

    --
    Pozdor Myjk


  • 3. Data: 2013-03-06 10:38:13
    Temat: Re: autko na prad do miasta
    Od: a...@...pl

    On Wed, 6 Mar 2013 10:11:14 +0100, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    >Wed, 06 Mar 2013 10:09:20 +0100, a...@...pl
    >
    >> Jakies ceny, koszty eksploatacji
    >> i czy to wogole ma sens?
    >
    >W naszym klimacie -- nie bardzo ma sens.
    >Już to wałkowałem na przykładzie Tesli.

    a moglbys rozwinac temat? Lub moze jest gdzies twoj "wywod"?


  • 4. Data: 2013-03-06 10:55:21
    Temat: Re: autko na prad do miasta
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 06 Mar 2013 10:38:13 +0100, a...@...pl

    > a moglbys rozwinac temat? Lub moze jest gdzies twoj "wywod"?

    Wywód był w mojej głowie. W skrócie. Akumulatory, aby mieć pełną wydajność
    deklarowaną przez producenta, musza pracować w optymalnych warunkach. Tj.
    najlepiej powyżej 10 stopni. Jak wiadomo u nas w zimę bywa i -20, a poniżej
    10 to i przez pół roku potrafi być. Co ciągnie także za sobą konieczność
    grzania kabiny prądem, więc znowu spada deklarowany zasięg. Wilgotność
    powietrza też pewnie będzie mieć znaczenie. Za tym wszystkim idzie szybsza
    degradacja ogniw, a więc zanim koszty zakupu elektryka się zwrócą, to
    pewnie trzeba będzie wymienić baterie na nowe. To oczywiście tylko moje
    przypuszczenie, bo w zasadzie temat pełnych elektryków jest za młody,
    zwłaszcza w PL.

    --
    Pozdor Myjk


  • 5. Data: 2013-03-06 12:45:46
    Temat: Re: autko na prad do miasta
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 6 marca 2013 10:55:21 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Wed, 06 Mar 2013 10:38:13 +0100, a...@...pl
    >
    >
    >
    > > a moglbys rozwinac temat? Lub moze jest gdzies twoj "wywod"?
    >
    >
    >
    > Wywód był w mojej głowie. W skrócie. Akumulatory, aby mieć pełną wydajność
    >
    > deklarowaną przez producenta, musza pracować w optymalnych warunkach. Tj.
    >
    > najlepiej powyżej 10 stopni. Jak wiadomo u nas w zimę bywa i -20, a poniżej
    >
    > 10 to i przez pół roku potrafi być. Co ciągnie także za sobą konieczność
    >
    > grzania kabiny prądem, więc znowu spada deklarowany zasięg. Wilgotność
    >
    > powietrza też pewnie będzie mieć znaczenie. Za tym wszystkim idzie szybsza
    >
    > degradacja ogniw, a więc zanim koszty zakupu elektryka się zwrócą, to
    >
    > pewnie trzeba będzie wymienić baterie na nowe. To oczywiście tylko moje
    >
    > przypuszczenie, bo w zasadzie temat pełnych elektryków jest za młody,
    >
    > zwłaszcza w PL.
    >
    >
    >
    > --
    >
    > Pozdor Myjk

    Błędne założenia przyjąłeś. W Polsce średnioroczna temperatura jest na poziomie 7
    stopni. A mrozów jest kilka kilkanaście dni w roku. Na te kilkanaście dni można
    podgrzewać akumulatory z zewnętrznego zasilania jak samochód stoi zaparkowany. W
    czasie jazdy i ładowania ze względu na sprawność akumulatorów niższą niż 100% same
    się ugrzeją. Większym problemem będzie chłodzenie akumulatorów niż ich niska
    temperatura. Ciepła z chłodzenia nie wystarczy na grzanie wnętrza, zwłaszcza że to
    będzie źródło ciepła o bardzo niskiej temperaturze. To też nie problem bo w
    samochodzie może być ogrzewanie oparte na jakimś paliwie. Nie jest decydującym
    kosztem kilka złotych na każde przejechane 100 kilometrów. O opłacalności decyduje
    cena akumulatorów. Ta cena podbije koszt eksploatacji do mało opłacalnego. Należy
    mieć jeszcze na uwadze że US może poprosić o płacenie akcyzy za prąd zużyty do napędu
    samochodu. Dla mnie idea posiadania miejskiego samochodu elektrycznego jest dobra.
    Tygodniowo robię ok 100 kilometrów tylko po mieście. Tylko co z tego że idea piękna
    jak nie warto. Mnie warto by było założyć gaz. Cena używanej instalacji do mojego
    samochodu to niecały tysiąc złotych. To mniej niż kosztuje jeden dobrej marki
    ołowiowy akumulator trakcyjny 12V 200Ah. Z 5 bym takich potrzebował i na pewno ich
    żywotność nie byłą by wyższa niż 3 lata. Na takiej baterii 1000Ah jednorazowo
    mógłbym zrobić z 50 kilometrów. Mnie by urządzało. Tylko że nie warto.


  • 6. Data: 2013-03-06 13:27:04
    Temat: Re: autko na prad do miasta
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > Czesc,
    >
    > jak wyglada sprawa z autami na prad (wielkosci Fiat Seicento/Panda,
    > Toyota IQ ostatnio widziana) aby pojechac po dziecko do szkoly, zrobic
    > male zakupy i generalnie do miast).
    >
    > Jakies ceny, koszty eksploatacji i czy to wogole ma sens?

    Do poczytania relacje posiadaczy takich aut:
    http://www.samochodyelektryczne.org/forum/viewforum.
    php?f=18&sid=2d0f522f04f17b2ab8767329e80b1500
    Zanteresowac Cie powinny w szczególnosci: I-MIEV, iON i C-Zero


  • 7. Data: 2013-03-06 19:49:46
    Temat: Re: autko na prad do miasta
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 06.03.2013 10:09, a...@...pl pisze:
    > Czesc,
    >
    > jak wyglada sprawa z autami na prad (wielkosci Fiat Seicento/Panda,
    > Toyota IQ ostatnio widziana) aby pojechac po dziecko do szkoly, zrobic
    > male zakupy i generalnie do miast).
    >
    > Jakies ceny, koszty eksploatacji i czy to wogole ma sens?
    1. Cena małego używanego diesla + paliwo+naprawy po 5 latach będzie
    niższa niż nowego elektryka
    2. Producenci elektryków jak ślepe konie zwiększają zasięg auta, wraz z
    masą akumulatorów i kosztami, mimo że przeciętne wozidło dzieci do
    szkoły robi 15km/ dzień, a akumulatorów ma na 100km
    3. pojeździj dla próby normalnym autem bez ogrzewania.....

    ToMasz


  • 8. Data: 2013-03-07 00:16:47
    Temat: Re: autko na prad do miasta
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>


    Uzytkownik <a...@...pl> napisal w wiadomosci
    news:ut1ej8pmt4d1m0la43qjj08erml5kprc27@4ax.com...

    > Jakies ceny, koszty eksploatacji i czy to wogole ma sens?


    nie ma sensu ze wzgledu na koszt zakupu który nigdy sie nie zwróci. Np Prius
    PEHV - 155 tys PLN, LOL


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: