  • 1. Data: 2014-12-30 11:59:15
    Temat: Ducato 2.0 115KM MJ
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Uzywa ktoś Ducato z takim silnikiem?
    Jak się sprawują te silniki?

    Do 2011 wkładali tam ponoć srednio udane silniki 2.2 z psa, od 2012 silnik
    fiata 2.0. Nie wiem czego się po tym silniku spodziewać.

  • 2. Data: 2014-12-30 22:33:06
    Temat: Re: Ducato 2.0 115KM MJ
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:

> [...]
    >
    > Do 2011 wkładali tam ponoć srednio udane silniki 2.2 z psa, od
    > 2012 silnik fiata 2.0. Nie wiem czego się po tym silniku

    100 Multijet/2.2 HDi
    100 PS (74 kW; 99 hp) @ 2,900 rpm 250 N?m (180 lb?ft) @ 1,500 rpm

    115 Multijet2
    115 PS (85 kW; 113 hp) @ 3,700 rpm 280 N?m (210 lb?ft) @ 1,500 rpm

    Jeździłem dwa lata z tym silnikiem 100 Multijet/2.2 HDi combi 6 foteli
    i jak dla mnie rewelacja miesiąca. Osobówki nie nadążały.

    Wady odklejają się zebra od dachu i stukają. Zacinają się drzwi boczne
    ale to normalka trzeba czesto psikać wd40 w prowadnice, wymiana żarówki
    od strony pasażera to wyzwanie, akumulator idealnie pod nogami kierowcy
    zbiornik na błoto, trudny dostęp kiedy lód pokryję podłogę, żeby
    wymienic żarówki z tyłu trzeba zdejmować całe lampy.

    W zimie w kabinie jest przeraźliwie zimno. Prawie w ogóle się nie
    nagrzewa w jeździe miejskiej. Trzeba wyjeżdzać specjalnie za miasto
    żeby się zagrzał.

    --
    Piter

    golf mk2
    a jak twój samochód będzie jeździł po 27 latach?

  • 3. Data: 2014-12-31 00:24:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

> [...]
    >

    > Jeździłem dwa lata z tym silnikiem 100 Multijet/2.2 HDi combi 6 foteli
    > i jak dla mnie rewelacja miesiąca. Osobówki nie nadążały.

    Dziekuje za odpowiedź, ale akurat przyspieszenie ma dla mnie pomijalne
    znaczenie. Fajnie jak autko jest zwawe ale 10 x bardziej wazne jest dla
    mnie małe spalanie no i trwałosc silnika.
    Silnik 2,2 w ogole nie wchodzi w gre - krążą o nim plotki, ze co 150-200
    tys padają wtryski i czeka nas kosztowna naprawa.
    Oczywiscie nie zawsze (przytaczałem przykład kolegi, ktory prawie milion
    przejechał na silniku 2,2 nic przy nim nie naprawiając). Dlatego też pewnie
    fiat wycofał się w 2012 roku z montowania tych wynalazków.

    Natomiast juz sie dowiedziałem, ze silnik 2.0 to zupełnie inna bajka -
    ponoc bardzo udana knstrukcja fiata, nastepca swietnego silnika 1,9jtd.

> [...]
    > zbiornik na błoto, trudny dostęp kiedy lód pokryję podłogę, żeby
    > wymienic żarówki z tyłu trzeba zdejmować całe lampy.

    Nie rozumiem o co chodzi z tym aku, zbiornikiem na błoto i lodem na
    podłodze?

    > W zimie w kabinie jest przeraźliwie zimno. Prawie w ogóle się nie
    > nagrzewa w jeździe miejskiej. Trzeba wyjeżdzać specjalnie za miasto
    > żeby się zagrzał.

    To mam nadzieje, ze w 2.0 nie ma takiego problemu.
    Probowałes zakryc chłodnice na zime?

  • 4. Data: 2014-12-31 15:21:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:

    > Nie rozumiem o co chodzi z tym aku, zbiornikiem na błoto i lodem na
    > podłodze?

    Pokrywa akumulatora ma plastikowe małe klamki, które niewygodnie
    otwierać zamykać no to zostawia się otwarte i zapomni a potem woda
    dostaje się do pojemnika akumulatora. Wolałbym akumulator pod maską
    albo pod fotelem.

    > To mam nadzieje, ze w 2.0 nie ma takiego problemu.
    > Probowałes zakryc chłodnice na zime?

    Tak zakrywałem wloty na grilu i poprawiało nagrzewanie.