  • 1. Data: 2009-08-06 19:05:57
    Temat: Dreams come true - kotletomat
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    http://www.dpreview.com/news/0908/09080600sonypartys
    hot.asp

    Sony today introduced the Party-shot(TM) personal photographer (model
    IPT-DS1)--an innovative camera dock that pans 360 degrees and tilts 24
    degrees, automatically detects faces, adjusts composition and takes photos
    for you.

    The Party-shot camera accessory uses the camera's BIONZ(TM) image processor
    with its Face Detection and Smile Shutter(TM) features to take photos without
    the user needing to snap the shutter button. This device makes it easy to
    capture more natural expressions and fun, candid moments of you, your family
    and friends without having to hire a photographer.

    Automatic
    Snaps pictures at an event - automatically.
    Intelligent
    Intelligently searches and tilts to follow subjects and take photos.
    Dual Shooting Modes
    Smile ShutterTM technology automatically detects smiles and Face Detection
    technology recognizes faces to take photos at the right moment.
    Composition
    Intelligent composition uses the rule of thirds to compose great shots.
    Motion Detection
    Motion detection seeks out movement to take photos at the right moment.

    :>>>>>>

  • 2. Data: 2009-08-06 19:29:15
    Temat: Re: Dreams come true - kotletomat
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Intelligent composition uses the rule of thirds to compose great shots.
    > Motion Detection
    > Motion detection seeks out movement to take photos at the right moment.

    Nie sądziłem, że tak szybko uda się wyeliminować fotografa z procesu
    tworzenia zdjęć (nie fotek) ! ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-08-06 20:55:02
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    Paweł W. wrote:
    > Nie sądziłem, że tak szybko uda się wyeliminować fotografa z procesu
    > tworzenia zdjęć (nie fotek) ! ;)

    jeszcze ktoś musi te zdjęcia oglądać - nie takie złe miejsce do nauki
    fotografii ;)

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 4. Data: 2009-08-06 22:24:14
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Bronek Kozicki wrote:
    > jeszcze ktoś musi te zdjęcia oglądać - nie takie złe miejsce do nauki
    > fotografii ;)

    Ten bajer jest o tyle fajny, że eliminuje efekt psychologiczny trochę. Bo
    aparat sobie leży i tak sam... robi zdjęcia. Potem niech będzie 10 fajnych
    to już lepiej niż żadne :)
    Dobrze to nazwali - party shooter :) Mateusz też ma fajne określenie i
    ciekawe kiedy ktoś w końcu postawi pięć takich na ślub :)

    d.

  • 5. Data: 2009-08-07 02:41:14
    Od: jakuboff <j...@o...pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
> [...]
    > IPT-DS1)--an innovative camera dock that pans 360 degrees and tilts 24
    > degrees, automatically detects faces, adjusts composition and takes photos

    Teraz tylko jeszcze włączyć w menu tryb 'aggressive' i jak szalony
    będzie błyskał flashem i trzaskał foty niemal seryjnie :) Po każdej
    imprezie tysiące zdjęć. Najlepiej jakby je automatycznie wrzucał na
    sieć. Wtedy normalnie transmisja live 'minuta po minucie' dla tych,
    którzy nie mogli pojawić się na imprezie czy ślubie ;)

  • 6. Data: 2009-08-07 09:52:16
    Od: "Marek Grochocki" <m...@g...pl>

    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> wrote in message
> [...]
    > IPT-DS1)-an innovative camera dock that pans 360 degrees and tilts 24
    > degrees, automatically detects faces, adjusts composition and takes photos

    Jak by to mialo tryb robienia panoram, to by bylo fajne.

    MARC

  • 7. Data: 2009-08-07 10:10:17
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marek Grochocki pisze:
    > "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> wrote in message
    hot.asp

    > Jak by to mialo tryb robienia panoram, to by bylo fajne.

    I możliwość sterowania z podglądem na żywo. Jak oprogramowanie Canona,
    tylko, że jeszcze byłaby ta zintegrowana platforma.
    A co do panoram - to do każdego modelu musiałaby być chyba inna
    platforma, albo nie ze wszystkimi modelami by to działało, bo nie dałoby
    się obiektywu w osi obrotu ustawić.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.