-
61. Data: 2022-03-20 13:17:22
Temat: Re: Drastycznie krótkie zasięgi elektryków w stosunku do spalinowych
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 18.03.2022 o 20:16, J.F pisze:
> On Fri, 18 Mar 2022 18:25:34 +0100, ii wrote:
>> W dniu 18.03.2022 o 12:17, J.F pisze:
...
>>>>>
>>>>> Przede wszystkim dodaj, że uzupełnienie zasięgu spalinki do maxa to
>>>>> średnio pięć minut.
>>>>
>>>> Pozostały czas na stacji spędzasz na?
>>>
>>> Na nic. Tankuje, place i jade dalej.
>>
>> Robisz średnio na stacji 5 minut? Baju baju. Moim zdaniem 15 a przy
>
> W moim przypadku wiekszosc tankowan robie u siebie w miescie,
> wiec naprawde nie wiem co mialbym 15 minut na stacji robic.
> Wydaje sie, ze 5 minut nie powinno przekroczyc, ale moze sie tylko
> wydaje. Jesli dluzej, to niewiele.
> Nastepnym razem film wlacze.
A co, wyłączasz?
>
> Jak na zlosc to sie akurat nic nie zapisalo z takich szybkich
> tankowan. Za to jedno powolne z trasy sie zapisalo .. 53 minuty.
> Ciekawe czy sie janosik nie pomylil - no ilez mozna hotdoga jesc.
Przez cały dzień na hotdogu jedziesz?
>
>>> Albo dluga trasa, 1200km powiedzmy - ilez tych obiadow mozna :-)
>>
>> 1200km to .. 12h. 12h to jest śniadanie, obiad i kolacja.
>
> To jest obiad, bo wyjezdzasz po sniadaniu, a dojezdzasz na kolacje.
> no chyba, ze pasuje ci kolacja po drodze.
No i w elektryku masz 1/2, czyli już załapiesz się na śniadanie albo
kolację. Nie twierdziłem, że jest tyle samo, ale że jest jednak
porównywalnie.
>
>> Np 8-ma
>> śniadanie, za 6h obiad, czyli 14-ta i kolejne 6 kolacja, mamy 20-tą
>> wieczór. Możesz oczywiście uprzeć się, zabrać z domu kanapki i jeść
>> podczas jazdy.
>
> to na glodne dzieci, ja nie bardzo lubie jesc w czasie prowadzenia.
> I lubie sobie kawe wypic w dlugiej trasie.
> No zatankowac trzeba i toalete odwiedzic.
> Wiec jeden czy dwa postoje bardzo pasuja.
> Ale elekrykiem o zasiegu 400km to bym raczej co 300km ladowal, wiec 3
> postoje po drodze, jesli nie 4.
No i ja to rozumiem, ale jakbyś raz w roku na wakacje tak miał jechać to
byłby to jakiś problem?
>
> Jest jeszcze druga strona ... moze bym na noc pojechal, majac po
> drodze 4 drzemki. Ale te samochody coraz lepsze, coraz szybciej sie
> ładują, nie zasne :-)
> Poza tym w samochodzie niewygodnie, jakby obok ladowarki byla leżanka
> ... na 4 osoby, pod daszkiem, podgrzewana ...
To .. elektryczny kamper :-)
>
> Albo jeszcze inaczej - jak dopracuja autopilot, to sie walne spac, a
> auto niech sobie samo jedzie, chocby 90km/h za tirem po autostradzie
> ...
No wiem, można też kuszetką pociągu. Albo w ogóle w domu siedzieć.
Rozważmy wszystkie ewentualności.
>
>>>> Jak masz szczęście to nie zdążysz obiadu zjeść i masz naładowany.
>>>
>>> Az tak szybko to sie jeszcze nie ładuja ... no moze te modele, na
>>> ktore i tak cie nie stac :-)
>>
>> Godzina nie wystarczy?
>
> A na obiad nie wystarczy?
> Porzadny obiad widac.
No pół godziny nie. Godzina tak.
>
>>>> Byle ta ładowarka w ogóle była przy jadłodajni.
>>> A to widzisz - kolejny problem.
>> No w sumie jedyny problem.
>
> Mozna z domu zabrac kanapki :-P
Robiłem to jak byłem mały :-)
>
>>> Ale moze bedzie lepiej i da sie połączyc.
>>>
>>> A teraz mam smartfony - nie musi byc obiad, mozna sprawdzic gielde,
>>> kursy walut, na e-maile odpowiedziec.
>>
>> Ja po prostu na powietrzu bym chwilę spędził. To chyba mogą być w
>> szczerym polu.
>
> A tu zima, deszcz, błoto - jak to w polu :-)
> A czas leci - za duzo swiezego powietrza, a potem sie rozbijesz pod
> domem, bo zasniesz.
Już nie przesadzaj, automat z gorącą kawą i ciastkiem postawią.
>
>>>>> Moja spalinka w LPG ma w trasie jakieś 300 i jest to
>>>>> wkurzające trochę, ale bez większej przesady. Jedno dotankowanie i
>>>>> dojadę wszędzie. Plus 10 minut.
>>>>
>>>> No i widzisz, masz właśnie zasięg elektryka.
>>>
>>> Owszem.
>>>
>>>> Pozostaje Ci porównać czasy ładowania i tankowania.
>>>
>>> LPG tankuje sie 5 minut.
>>
>> Tak tak. Moje ostatnie przygody z LPG to zablokowanie stacji na kilka
>> godzin.
>
> To pewnie i ładowarke byś zablokował :-)
Nie wiem jak jest, ale ... stacja z gazem wyłącza się jak wykryje gaz. I
serwis przyjeżdża by ją odblokować. Stacje ładowania blokują wtyczki,
też się zdarzyło komuś z Twizy, że mu nie zwolniło jej.
>
>>> W dodatku stacje na razie sa gesciej, a rezerwa benzynowa w
>>> samochodzie olbrzymia - majac ok 360 km rzeczywistego zasiegu
>>> tankowalem LPG co ok 300km, ale to z uwagi na serce - bolaloby, gdybym
>>> musial na bezynie pojechac :-)
>>>
>>> Majac elektryka o zasiegu 360km tez musialbym ladowac co 300 ... oby
>>> az 300. Na LPG nie balbym sie pojechac kawalek dalej, przy elekryku
>>> strach.
>>
>> Na samym LPG nie bałbyś się?
>
> Dlaczego na samym? Benzyny mialem na 500km :-)
Dlatego, że jedziemy elektrykiem a nie hybrydą.
>
> Teraz mam diesla bez pewnej rezerwy, wiec tankuje czesciej .. co
> 600km, nie co 1000 :-)
No i tak wychodzi w wielu samochodach, którymi człowiek normalnie jedzie.
>
>
>>>>>> 400km zasiegu w trasie jest tylko lekko upierdliwe, zalezy zreszta dla
>>>>>> kogo, problem w tym, ze beznyniaka sie szybko tankuje, a elektryka nie
>>>>>
>>>>> O, to to.
>>>>
>>>> Jak to się ma do tego, że zwykle ładuję w garażu czy koło domu?
>>>
>>> Nijak.
>>> To tylko wieksza upierdliwosc na codzien, bo trzeba te wtyczki
>>> podlączac :-)
>>
>> A na stacji to tankujesz bez wkładania?
>
> Na stacji to raz na miesiac :-)
A na ładowarce dwa razy. Mówiłem, 1/2. Twizy ze 100km zasięgu raz na
tydzień ładuję.
>
>>> Problemem wydaje sie trasa, gdzie sie nagle okazuje, ze zasiegu nie
>>> starczy, ladowanie dlugie, ladowarki nie ma ... no, juz sa dosc
>>> czesto, a apka prowadzi, ale niespodzianki ładowarkowe.
>>>
>> Ja myślę, że ludzie mają głównie obawy a nie realne problemy.
>
> Z czasem bedzie coraz lepiej, ale rozni tacy namawiali na elektryka
> juz dawniej.
> A na razie - w Polsce zyjemy, stacja paliwowa jest co chwila,
> ładowarka jeszcze nie.
No i co z tego? Ile przypada elektryków na te ładowarki?
-
62. Data: 2022-03-20 13:50:30
Temat: Re: Drastycznie krótkie zasięgi elektryków w stosunku do spalinowych
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
To może być decyzja: nocować po drodze, czy nie?
-----
> Jednym ciągiem 1kkm to nie
-
63. Data: 2022-03-20 18:07:41
Temat: Re: Drastycznie krótkie zasięgi elektryków w stosunku do spalinowych
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 20.03.2022 o 01:58, J.F pisze:
> On Sun, 20 Mar 2022 00:42:20 +0100, ii wrote:
>> W dniu 19.03.2022 o 08:20, Shrek pisze:
>>> W dniu 19.03.2022 o 01:27, ii pisze:
>>>
>>>>> Czyli już nie 400? No dobra - który?
>>>>
>>>> Pierwszy z brzegu http://niusy.pl/@peugeot.pl/air
>>>
>>> Żaden. Standardowa publiczna ładowarka ma 22kW i wychodzi 4 godziny na
>>> 290 km. Więc przestań pieprzyć głupoty. Dalsza część dyskusji nie ma
>>> sensu bo masz gówno na wejściu.
>>
>> No nie, standardowa przy drodze szybkiego ruchu to przynajmniej 50kW.
>> Tak że jeśli ktoś tu pieprzy to Ty.
>
> U nas, na swiecie ?
Pierwsza z brzegu https://www.plugshare.com/location/175825
>
> ale e208 ma baterie 50kWh. Wiec nawet taka 50kW to godzina.
> Czy raczej 75% w 50 minut.
> No ale moze bedzie 100kW, to wtedy 30 minut.
>
> Co starczy na jakies 250km. Z predkoscia 90, albowiem
>
> "zasieg pojazdu przy jezdzie ze stala predkoscia 130km/h
> zmniejsza sie o polowe w porownaniu do zasiegu homologowanego
> zgodnie z protokołem WLTP."
To jedź 110
>
> I jeszcze
> "Gwarancja na akumulator wynosi 8 lat lub do 160 tys. kilometrów
> przebiegu (na 70% pojemności ładowania). W okresie gwarancji Peugeot
> zobowiązuje się do standardowej wymiany uszkodzonego akumulatora."
No i ile przejechałeś swoim samochodem?
-
64. Data: 2022-03-20 18:13:57
Temat: Re: Drastycznie krótkie zasięgi elektryków w stosunku do spalinowych
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 20.03.2022 o 08:55, Shrek pisze:
> W dniu 20.03.2022 o 00:42, ii pisze:
>
>> No nie, standardowa przy drodze szybkiego ruchu to przynajmniej 50kW.
>> Tak że jeśli ktoś tu pieprzy to Ty.
>
> Dalej 10 razy mniej niż pół megawata. Zresztą te stacje dużej mocy to
> jak jest jedna ładowarka z kilku w użyciu. Więc w praktyce te 50kW to
> wynika tylko z tego, że elektryki stanowią margines. Ale niech ci będzie
> 50kW - do dalej dwie godziny - jeśli to jest dwa razy dłużej niż
> tankowanie spalinki, to sam rozumiesz, że ...
Jakie 500kW. Przykład był dla 100kW, że pół godziny. I takie ładowarki
już bez problemu da się znaleźć. Specjalnie nie szukałem, pierwsze z
brzegu wszystko. Nikt nie mówił, że elektryki nie są marginesem itp itd.
> dyskusja z tobą jest bez sensu.
>
>
Ty jesteś bez sensu.
-
65. Data: 2022-03-20 18:21:53
Temat: Re: Drastycznie krótkie zasięgi elektryków w stosunku do spalinowych
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 20.03.2022 o 18:07, ii pisze:
>>> No nie, standardowa przy drodze szybkiego ruchu to przynajmniej 50kW.
>>> Tak że jeśli ktoś tu pieprzy to Ty.
>>
>> U nas, na swiecie ?
>
> Pierwsza z brzegu https://www.plugshare.com/location/175825
Pierwsza z brzegu 100kW a w komentach piszą, że 70;)
>> "zasieg pojazdu przy jezdzie ze stala predkoscia 130km/h
>> zmniejsza sie o polowe w porownaniu do zasiegu homologowanego
>> zgodnie z protokołem WLTP."
>
> To jedź 110
Jedź 110, jedz na stacji "benzynowej", planuj z apką. Może i mniej
wygodniej, ale za to dłużej*
*) Dwukrotnie**
**) Przy założeniu, że normalnie bak tankujesz pół godziny***
***) przy załozeniu, że pod ładowarką nikogo nie ma, bo wtedy to...
--
Shrek
***** *** i konfederację.
-
66. Data: 2022-03-20 18:27:56
Temat: Re: Drastycznie krótkie zasięgi elektryków w stosunku do spalinowych
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 20.03.2022 o 18:13, ii pisze:
>> Dalej 10 razy mniej niż pół megawata. Zresztą te stacje dużej mocy to
>> jak jest jedna ładowarka z kilku w użyciu. Więc w praktyce te 50kW to
>> wynika tylko z tego, że elektryki stanowią margines. Ale niech ci
>> będzie 50kW - do dalej dwie godziny - jeśli to jest dwa razy dłużej
>> niż tankowanie spalinki, to sam rozumiesz, że ...
>
> Jakie 500kW. Przykład był dla 100kW, że pół godziny.
Na 50kW nie przejedzisz 400km, a o tym gadaliśmy. No i proces ładowania
też ma swoją sprawność, więc powyżej godziny.
Z grubsza - jadąc 110km/h żeby przejechać 100km potrzebujesz 20kWh czyli
przy ładowarce 50kW jakiś 20 minut + płatności . Czyli jakieś czyli w
półtorej godziny przejdziesz 110km po autostradzie, co odpowiada
średniej prędkości 72 km/h (zakładając że akurat będzie wolna). Ja w tym
czasie spalinką wyciągam bez większych problemów na niezajebanej
autostradzie średnia 130.
--
Shrek
***** *** i konfederację.
-
67. Data: 2022-03-20 22:58:47
Temat: Re: Drastycznie krótkie zasięgi elektryków w stosunku do spalinowych
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Sun, 20 Mar 2022 18:07:41 +0100, ii wrote:
> W dniu 20.03.2022 o 01:58, J.F pisze:
>> On Sun, 20 Mar 2022 00:42:20 +0100, ii wrote:
>>> W dniu 19.03.2022 o 08:20, Shrek pisze:
>>>> W dniu 19.03.2022 o 01:27, ii pisze:
>>>>
>>>>>> Czyli już nie 400? No dobra - który?
>>>>>
>>>>> Pierwszy z brzegu http://niusy.pl/@peugeot.pl/air
>>>>
>>>> Żaden. Standardowa publiczna ładowarka ma 22kW i wychodzi 4 godziny na
>>>> 290 km. Więc przestań pieprzyć głupoty. Dalsza część dyskusji nie ma
>>>> sensu bo masz gówno na wejściu.
>>>
>>> No nie, standardowa przy drodze szybkiego ruchu to przynajmniej 50kW.
>>> Tak że jeśli ktoś tu pieprzy to Ty.
>>
>> U nas, na swiecie ?
>
> Pierwsza z brzegu https://www.plugshare.com/location/175825
No jest.
Ale na S5 od Wroclawia ... jest 100kW na Orlenie, ale za blisko
wroclawia.
Jest druga na MOP Orlen Borzecino, ale to chyba w druga strone ...
przyda sie przy powrocie.
Bo dalej do Poznania to posucha ... ale to tylko ~180 km.
Jest jeszcze taki Pieprzyk 25kW
"Mercedes EQC400
własny kabel i tylko 7.4kw w moim aucie. Jak masz fure na 3 fazy to
pewnie będzie 22kw."
>> ale e208 ma baterie 50kWh. Wiec nawet taka 50kW to godzina.
>> Czy raczej 75% w 50 minut.
>> No ale moze bedzie 100kW, to wtedy 30 minut.
>>
>> Co starczy na jakies 250km. Z predkoscia 90, albowiem
>>
>> "zasieg pojazdu przy jezdzie ze stala predkoscia 130km/h
>> zmniejsza sie o polowe w porownaniu do zasiegu homologowanego
>> zgodnie z protokołem WLTP."
>
> To jedź 110
Wystarczy, czy tez za duzo?
Ale ch* sie jedzie 110. Za szybko na prawy pas, za wolno na lewy.
>> I jeszcze
>> "Gwarancja na akumulator wynosi 8 lat lub do 160 tys. kilometrów
>> przebiegu (na 70% pojemności ładowania). W okresie gwarancji Peugeot
>> zobowiązuje się do standardowej wymiany uszkodzonego akumulatora."
>
> No i ile przejechałeś swoim samochodem?
Bardziej mnie interesuje co zrobia, jak po 8 latach bedzie 65% :-)
J.
-
68. Data: 2022-03-20 23:23:16
Temat: Re: Drastycznie krótkie zasięgi elektryków w stosunku do spalinowych
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Sun, 20 Mar 2022 13:17:22 +0100, ii wrote:
> W dniu 18.03.2022 o 20:16, J.F pisze:
>> On Fri, 18 Mar 2022 18:25:34 +0100, ii wrote:
>>> W dniu 18.03.2022 o 12:17, J.F pisze:
> ...
>>>>>>
>>>>>> Przede wszystkim dodaj, że uzupełnienie zasięgu spalinki do maxa to
>>>>>> średnio pięć minut.
>>>>> Pozostały czas na stacji spędzasz na?
>>>> Na nic. Tankuje, place i jade dalej.
>>>
>>> Robisz średnio na stacji 5 minut? Baju baju. Moim zdaniem 15 a przy
>>
>> W moim przypadku wiekszosc tankowan robie u siebie w miescie,
>> wiec naprawde nie wiem co mialbym 15 minut na stacji robic.
>> Wydaje sie, ze 5 minut nie powinno przekroczyc, ale moze sie tylko
>> wydaje. Jesli dluzej, to niewiele.
>> Nastepnym razem film wlacze.
> A co, wyłączasz?
Normalnie to nie filmuje.
>> Jak na zlosc to sie akurat nic nie zapisalo z takich szybkich
>> tankowan. Za to jedno powolne z trasy sie zapisalo .. 53 minuty.
>> Ciekawe czy sie janosik nie pomylil - no ilez mozna hotdoga jesc.
>
> Przez cały dzień na hotdogu jedziesz?
Ja to moge i bez hotdoga :-)
Ale po prostu zadziwil mnie ten czas.
A nie, to burger byl.
>>>> Albo dluga trasa, 1200km powiedzmy - ilez tych obiadow mozna :-)
>>>
>>> 1200km to .. 12h. 12h to jest śniadanie, obiad i kolacja.
>>
>> To jest obiad, bo wyjezdzasz po sniadaniu, a dojezdzasz na kolacje.
>> no chyba, ze pasuje ci kolacja po drodze.
>
> No i w elektryku masz 1/2, czyli już załapiesz się na śniadanie albo
> kolację. Nie twierdziłem, że jest tyle samo, ale że jest jednak
> porównywalnie.
Jest o tyle nieporownywalnie, ze zamiast jednej dlugiej lub sredniej
przerwy, bede mial 4 dlugie. I byc moze nocleg po drodze, bo sie czas
niebezpiecznie wydluza.
>>> Np 8-ma
>>> śniadanie, za 6h obiad, czyli 14-ta i kolejne 6 kolacja, mamy 20-tą
>>> wieczór. Możesz oczywiście uprzeć się, zabrać z domu kanapki i jeść
>>> podczas jazdy.
>>
>> to na glodne dzieci, ja nie bardzo lubie jesc w czasie prowadzenia.
>> I lubie sobie kawe wypic w dlugiej trasie.
>> No zatankowac trzeba i toalete odwiedzic.
>> Wiec jeden czy dwa postoje bardzo pasuja.
>> Ale elekrykiem o zasiegu 400km to bym raczej co 300km ladowal, wiec 3
>> postoje po drodze, jesli nie 4.
>
> No i ja to rozumiem, ale jakbyś raz w roku na wakacje tak miał jechać to
> byłby to jakiś problem?
Latem moze i nie. Ale ilez razy mozna Wieden zwiedzac :-)
Ale zimą to mam ochote jak najszybciej dojechac na narty i jak
najszybciej wrocic. I bez noclegow po drodze.
>> Jest jeszcze druga strona ... moze bym na noc pojechal, majac po
>> drodze 4 drzemki. Ale te samochody coraz lepsze, coraz szybciej sie
>> ładują, nie zasne :-)
>> Poza tym w samochodzie niewygodnie, jakby obok ladowarki byla leżanka
>> ... na 4 osoby, pod daszkiem, podgrzewana ...
>
> To .. elektryczny kamper :-)
No, tez mi tak wyszlo :-)
>> Albo jeszcze inaczej - jak dopracuja autopilot, to sie walne spac, a
>> auto niech sobie samo jedzie, chocby 90km/h za tirem po autostradzie
>> ...
> No wiem, można też kuszetką pociągu. Albo w ogóle w domu siedzieć.
> Rozważmy wszystkie ewentualności.
Kuszetka jak najbardziej ... ale to jeszcze jezdzi?
Pozostaje kwestia odleglosci i czasu podrozy, a tu sie kolej jakos
kiepsko sprawdza w praktyce.
No i te wszytkie powody, gdy chcesz miec samochod na miejscu, bo
przeciez mozna bylo samolotem. Kolej przynajmniej narty przewiezie za
darmo.
>>>>> Jak masz szczęście to nie zdążysz obiadu zjeść i masz naładowany.
>>>>
>>>> Az tak szybko to sie jeszcze nie ładuja ... no moze te modele, na
>>>> ktore i tak cie nie stac :-)
>>>
>>> Godzina nie wystarczy?
>>
>> A na obiad nie wystarczy?
>> Porzadny obiad widac.
>
> No pół godziny nie. Godzina tak.
No coz - obiadu to nawet pol godziny nie jem.
Ale to czekanie na zamowienie ...
>>>> LPG tankuje sie 5 minut.
>>>
>>> Tak tak. Moje ostatnie przygody z LPG to zablokowanie stacji na kilka
>>> godzin.
>>
>> To pewnie i ładowarke byś zablokował :-)
>
> Nie wiem jak jest, ale ... stacja z gazem wyłącza się jak wykryje gaz. I
> serwis przyjeżdża by ją odblokować.
Jeszcze nie widzialem. Ale moze jakies nowe.
>>>> Majac elektryka o zasiegu 360km tez musialbym ladowac co 300 ... oby
>>>> az 300. Na LPG nie balbym sie pojechac kawalek dalej, przy elekryku
>>>> strach.
>>>
>>> Na samym LPG nie bałbyś się?
>>
>> Dlaczego na samym? Benzyny mialem na 500km :-)
>
> Dlatego, że jedziemy elektrykiem a nie hybrydą.
No i dlatego ładowanie co 250km a nie co 400 :-)
>> Teraz mam diesla bez pewnej rezerwy, wiec tankuje czesciej .. co
>> 600km, nie co 1000 :-)
>
> No i tak wychodzi w wielu samochodach, którymi człowiek normalnie jedzie.
Tylko widzisz - 600km nie problem. 250km uciazliwosc.
250km i godzina ładowania - bardzo duza uciazliwosc :-(
>>>>>>> 400km zasiegu w trasie jest tylko lekko upierdliwe, zalezy zreszta dla
>>>>>>> kogo, problem w tym, ze beznyniaka sie szybko tankuje, a elektryka nie
>>>>>>
>>>>>> O, to to.
>>>>>
>>>>> Jak to się ma do tego, że zwykle ładuję w garażu czy koło domu?
>>>>
>>>> Nijak.
>>>> To tylko wieksza upierdliwosc na codzien, bo trzeba te wtyczki
>>>> podlączac :-)
>>>
>>> A na stacji to tankujesz bez wkładania?
>>
>> Na stacji to raz na miesiac :-)
>
> A na ładowarce dwa razy. Mówiłem, 1/2. Twizy ze 100km zasięgu raz na
> tydzień ładuję.
Bo nie masz gniazdka w domu :-)
I wiesz, ze daleko tym nie pojedziesz, to ci 30km zasiegu nie straszne
:-)
>>>> Problemem wydaje sie trasa, gdzie sie nagle okazuje, ze zasiegu nie
>>>> starczy, ladowanie dlugie, ladowarki nie ma ... no, juz sa dosc
>>>> czesto, a apka prowadzi, ale niespodzianki ładowarkowe.
>>>>
>>> Ja myślę, że ludzie mają głównie obawy a nie realne problemy.
>>
>> Z czasem bedzie coraz lepiej, ale rozni tacy namawiali na elektryka
>> juz dawniej.
>> A na razie - w Polsce zyjemy, stacja paliwowa jest co chwila,
>> ładowarka jeszcze nie.
>
> No i co z tego? Ile przypada elektryków na te ładowarki?
To z tego, ze jak zabraknie ładowarki to nie pojedziesz.
A elektrykow może malo, ale jak sie dwa inne czasem trafia,
to poczekasz dodatkowa godzine :-)
J.
-
69. Data: 2022-03-21 01:50:01
Temat: Re: Drastycznie krótkie zasięgi elektryków w stosunku do spalinowych
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 20.03.2022 o 22:58, J.F pisze:
> On Sun, 20 Mar 2022 18:07:41 +0100, ii wrote:
>> W dniu 20.03.2022 o 01:58, J.F pisze:
>>> On Sun, 20 Mar 2022 00:42:20 +0100, ii wrote:
>>>> W dniu 19.03.2022 o 08:20, Shrek pisze:
>>>>> W dniu 19.03.2022 o 01:27, ii pisze:
>>>>>
>>>>>>> Czyli już nie 400? No dobra - który?
>>>>>>
>>>>>> Pierwszy z brzegu http://niusy.pl/@peugeot.pl/air
>>>>>
>>>>> Żaden. Standardowa publiczna ładowarka ma 22kW i wychodzi 4 godziny na
>>>>> 290 km. Więc przestań pieprzyć głupoty. Dalsza część dyskusji nie ma
>>>>> sensu bo masz gówno na wejściu.
>>>>
>>>> No nie, standardowa przy drodze szybkiego ruchu to przynajmniej 50kW.
>>>> Tak że jeśli ktoś tu pieprzy to Ty.
>>>
>>> U nas, na swiecie ?
>>
>> Pierwsza z brzegu https://www.plugshare.com/location/175825
>
> No jest.
> Ale na S5 od Wroclawia ... jest 100kW na Orlenie, ale za blisko
> wroclawia.
>
> Jest druga na MOP Orlen Borzecino, ale to chyba w druga strone ...
> przyda sie przy powrocie.
>
> Bo dalej do Poznania to posucha ... ale to tylko ~180 km.
No i widzisz, są. Oczywiście nie tyle co zwykłych stacji, ale jakoś to
ładowanie można zaplanować.
>
>
> Jest jeszcze taki Pieprzyk 25kW
> "Mercedes EQC400
> własny kabel i tylko 7.4kw w moim aucie. Jak masz fure na 3 fazy to
> pewnie będzie 22kw."
>
>>> ale e208 ma baterie 50kWh. Wiec nawet taka 50kW to godzina.
>>> Czy raczej 75% w 50 minut.
>>> No ale moze bedzie 100kW, to wtedy 30 minut.
>>>
>>> Co starczy na jakies 250km. Z predkoscia 90, albowiem
>>>
>>> "zasieg pojazdu przy jezdzie ze stala predkoscia 130km/h
>>> zmniejsza sie o polowe w porownaniu do zasiegu homologowanego
>>> zgodnie z protokołem WLTP."
>>
>> To jedź 110
>
> Wystarczy, czy tez za duzo?
> Ale ch* sie jedzie 110. Za szybko na prawy pas, za wolno na lewy.
Ja tyle jeżdżę RSem jak oszczędzam paliwo :-)
>
>>> I jeszcze
>>> "Gwarancja na akumulator wynosi 8 lat lub do 160 tys. kilometrów
>>> przebiegu (na 70% pojemności ładowania). W okresie gwarancji Peugeot
>>> zobowiązuje się do standardowej wymiany uszkodzonego akumulatora."
>>
>> No i ile przejechałeś swoim samochodem?
>
> Bardziej mnie interesuje co zrobia, jak po 8 latach bedzie 65% :-)
>
Nic, to już po gwarancji. Przed upływem po prostu wymieniają.
-
70. Data: 2022-03-21 01:59:57
Temat: Re: Drastycznie krótkie zasięgi elektryków w stosunku do spalinowych
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 20.03.2022 o 18:27, Shrek pisze:
> W dniu 20.03.2022 o 18:13, ii pisze:
>
>>> Dalej 10 razy mniej niż pół megawata. Zresztą te stacje dużej mocy to
>>> jak jest jedna ładowarka z kilku w użyciu. Więc w praktyce te 50kW to
>>> wynika tylko z tego, że elektryki stanowią margines. Ale niech ci
>>> będzie 50kW - do dalej dwie godziny - jeśli to jest dwa razy dłużej
>>> niż tankowanie spalinki, to sam rozumiesz, że ...
>>
>> Jakie 500kW. Przykład był dla 100kW, że pół godziny.
>
> Na 50kW nie przejedzisz 400km, a o tym gadaliśmy. No i proces ładowania
> też ma swoją sprawność, więc powyżej godziny.
>
> Z grubsza - jadąc 110km/h żeby przejechać 100km potrzebujesz 20kWh czyli
> przy ładowarce 50kW jakiś 20 minut + płatności . Czyli jakieś czyli w
> półtorej godziny przejdziesz 110km po autostradzie, co odpowiada
> średniej prędkości 72 km/h (zakładając że akurat będzie wolna). Ja w tym
> czasie spalinką wyciągam bez większych problemów na niezajebanej
> autostradzie średnia 130.
>
>
A ja na odcinku, którym jadę 250 wyciągam średnią 250. Tylko jakoś nigdy
mi się nigdy nie pokazało na kompie w samochodzie nawet 100.
No tak, 50kW to ciągle za mało na ładowanie w pół godziny, ale obiad się
je godzinę a stacje ładowania są mocniejsze. Poza tym nie jesteśmy w
Niemczech, że jak za miastem wyjedziemy na autostradę to zjedziemy z
niej dopiero u celu. Większość tych tras ma jednak tylko część dróg
szybkiego ruchu.