  • 41. Data: 2017-01-17 17:22:04
    Temat: Re: Doręczenie wyroku nakazowego
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2017-01-16 23:38, Liwiusz wrote:

    > Zwykle tak, chyba że ktoś pisze na poziomie dziecka i jeszcze rżnie
    > głupa (a raczej jest głupem).

    A może tak byś jednak posłuchał rady i powiedział coś z sensem? Jak nie
    masz nic do powiedzenia to milcz. A nie robisz syf w czytniku.
    Żeby to co piszesz chociaż zabawne było - ale nie jest.

    --
    mk4

  • 42. Data: 2017-01-17 19:32:32
    Od: z...@g...com

    W dniu wtorek, 17 stycznia 2017 14:37:59 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:
> [...]
    uszkodzony został jakiś samochód na szkodę firmy leasingowej.

    > Jeżeli poczuwasz się do winy, to zapłać.

    Trudno się poczuwać, nic nie wiem o sytuacji, w sprawie której przesłuchiwała mnie
    policja.
    Mam takie wrażenie, że ktoś chce moim kosztem sobie naprawić samochód.

    > Jeżeli się nie poczuwasz, to w nieprzekraczalnym terminie złóż sprzeciw
    > od wyroku wydanego w trybie nakazowym.

    Jak w skrócie to pisnmo powinno wyglądać?

    > Możesz stracić dużo czasu i atłasu na sądzenie się. Miałem prostą sprawę
    > o stłuczkę, otarcie z lekką rysą na lakierze, żadnych wgnieceń. Było 6
    > rozpraw, ciągnęło się to rok.

    Jakiś tam czas pewnie znajdę.
    A kilkaset zł. to dla mnie bardzo dużo.

    > Jak sędzia pozwoli, to może.

    Czyli wyłącznie dobra wola sędziego? Nie ma jakischś przepisów, że przykładowo film
    musi być nieprzerabiany, a kamera z pięcioma certyfikatami? ;)

    dojeżdżając do zetknięcia z innym pojazdem, aby mieć więcej miejsca, zwłaszcza, jak
    samochody stoją w odległości takiej, że ciężko przeiść pomiędzy zderzakami. Może o to
    komuś chodzi?

    > No i ktoś to nagrał - ?
    > Wygląda na to, że lepiej jeździć nie po amerykańsku.

    Po to są zderzaki ;)

    Jeszcze pytanie po przeczytaniu innych dyskusji o regresie:
    Czy ubezpieczyciel tamtego samochodu może jeszcze dodatkowo mnie ścigać o
    odszkodowanie?
    Czy to zależy od wniesienia czy nie wniesienia sprzeciwu?

    Data wniesienia = data nadania, czy data dostarczenia przez pocztę?
    Można osobiście dostarczyć do sądu?

    Pozdrowienia.
    Zuzka

    Czy

  • 43. Data: 2017-01-17 19:46:46
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 17-01-2017 o 19:32, z...@g...com pisze:

    > Jak w skrócie to pisnmo powinno wyglądać?

    To nie pismo, tylko specjalny formularz - sądowy druk.

    > Jeszcze pytanie po przeczytaniu innych dyskusji o regresie:
    > Czy ubezpieczyciel tamtego samochodu może jeszcze dodatkowo mnie ścigać o
    odszkodowanie?

    Nie tamtego, tylko Twojego.
    Poszkodowany z takim wyrokiem wystąpi do Twojego ubezpieczyciela o
    odszkodowanie za konsekwencje spowodowania stłuczki.
    Twój ubezpieczyciel wypłaci.

    A potem może Ciebie ścigać, jeśli dojdzie do wniosku, że wypełniłaś
    ustawowe znamiona ucieczki z miejsca zdarzenia.

    > Czy to zależy od wniesienia czy nie wniesienia sprzeciwu?

    Oczywiście.
    Nie wnosząc sprzeciwu, jesteś prawomocnie uznana za winną zdarzenia.

    > Data wniesienia = data nadania, czy data dostarczenia przez pocztę?

    To pierwsze.
    Ale nie warto zwlekać.

    > Można osobiście dostarczyć do sądu?

    Można.

  • 44. Data: 2017-01-17 20:10:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-17 o 17:22, mk4 pisze:

    > A może tak byś jednak posłuchał rady i powiedział coś z sensem? Jak nie
    > masz nic do powiedzenia to milcz. A nie robisz syf w czytniku.
    > Żeby to co piszesz chociaż zabawne było - ale nie jest.

    Dlaczego siebie nie słuchasz?

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2017-01-17 20:22:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >To nie pismo, tylko specjalny formularz - sądowy druk.

    Hm, kiedys wyslalem na zwyklej kartce.
    "ja, dane, wyrazam sprzeciw przeciw wyrokowi, nr".
    I podpis oczywiscie.

    >Nie tamtego, tylko Twojego.
    >Poszkodowany z takim wyrokiem wystąpi do Twojego ubezpieczyciela o
    >odszkodowanie za konsekwencje spowodowania stłuczki.
    >Twój ubezpieczyciel wypłaci.

    Tamto auto zapewne juz dawno naprawione z AC, skoro byl leasing.
    A w tym momencie roszczenie przeszlo na ubezpieczyciela.

    On wystapi do twojego ubezpieczyciela, i dalej jak piszesz.

    Tak swoja droga - skad tamten ubezpieczyciel sie dowie o sprawie i
    wyroku?
    Poszkodowany mu moze papiery doniesc, jesli mu zalezy na znizce w AC,
    ale jesli nie ... to sie chyba nie dowie ?

    J.

  • 46. Data: 2017-01-17 20:33:12
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    > Zwykle tak, chyba że ktoś pisze na poziomie dziecka i jeszcze rżnie
    > głupa (a raczej jest głupem).

    Trafna autodiagnoza.

    --
    Kaczin

  • 47. Data: 2017-01-17 20:42:32
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Słuchajcie, ostrożnie z poradami w tego typu sytuacjach.

    2 przypadki:

    - mała kolizja, nic wielkiego się nie stało, ale jeden z kierowców
    pojechał dalej (zauważył, ale się nie przejął). Był przesłuchiwany, bo
    podobno mocno zniszczył inny samochód, były oględziny, straszenie
    więzieniem (za składanie fałszywych zeznań - nie przyznawał się),
    powołani zostali rzeczoznawcy... i nic, rozeszło się po kościach dla
    sprawcy.

    - małe najechanie na zderzak, ale sprawca nie miał czasu i pojechał
    dalej, wezwana policja, spisany protokół. Dalej przesłuchanie
    poszkodowanego, choć ten nic nie rościł, w końcu wezwanie do sądu. Tam
    info, że sprawca się odwołał od mandatu jaki nałożyła na niego policja,
    więc rozprawa... nie wiadomo w zasadzie z czyjego powództwa, chyba
    policji. Skończyło się na bardzo wysokiej grzywnej (1600) i półrocznym
    odebraniu prawa jazdy.

    To są tak indywidualne sprawy i tak mocno zależne od "szczęścia/pecha w
    otoczeniu", że nie odważył bym się cokolwiek poradzić.

    Znacznie lepiej wydać stówkę, czy półtora i zasięgnąć opinii prawnika.
    Więcej taka porada nie będzie kosztowała, a jest szansa, że jak temat
    jest oczywisty, to i za dzięki się uda.

    Irek.N.

  • 48. Data: 2017-01-17 20:52:40
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup

    >- małe najechanie na zderzak

    [...]

    >Skończyło się na bardzo wysokiej grzywnej (1600) i półrocznym odebraniu
    >prawa jazdy.

    ktos cie w konia robi

  • 49. Data: 2017-01-17 21:00:15
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-01-17 o 19:32, z...@g...com pisze:

> [...]
    policja.
    > Mam takie wrażenie, że ktoś chce moim kosztem sobie naprawić samochód.

    Nie rozumiem - przesłuchiwała cię Policja (nawet 2 razy?) i nie wiesz o
    co chodzi?

    > Jak w skrócie to pisnmo powinno wyglądać?

    Data, miejscowość, twoje imię, nazwisko, adres korespondencyjny, do kogo
    - sąd taki, jak podano - "Niniejszym zgłaszam sprzeciw wobec
    wyroku/orzeczenia z dnia, numer itd. Podpis.

> [...]
    musi być nieprzerabiany, a kamera z pięcioma certyfikatami? ;)

    Nie musi, ale sędzia może powołać biegłego od oceny, czy materiał nie
    był manipulowany. Potem strona, która przegrała płaci za wynagrodzenie
    biegłego.

> [...]
    samochody stoją w odległości takiej, że ciężko przeiść pomiędzy zderzakami. Może o to

    A potem trzeba się włóczyć po sądach.

> [...]
    > Czy to zależy od wniesienia czy nie wniesienia sprzeciwu?
    >
    > Data wniesienia = data nadania, czy data dostarczenia przez pocztę?

    Jeżeli sąd jest w tej samej miejscowości, to wydrukuj pismo w 2 egz.
    zawieź do biura podawczego sądu przed upływem terminu, jaki masz na
    wniesienie sprzeciwu. Jeden egzemplarz zostaje w sądzie, na drugim
    pracownik przybija pieczątkę "Wpłynęło dnia..." i ten egzemplarz
    zabierasz. Masz dowód, że w terminie został złożony sprzeciw.

  • 50. Data: 2017-01-17 21:34:35
    Od: z...@g...com

    W dniu wtorek, 17 stycznia 2017 21:00:17 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

    uszkodzony został jakiś samochód na szkodę firmy leasingowej.

    > Nie rozumiem - przesłuchiwała cię Policja (nawet 2 razy?) i nie wiesz o
    > co chodzi?

    Policjant:
    Czy pani jechała w dniu (jakieś 2 miesiące wstecz) przez miejscowość (jakaś tam)?
    Ja:
    A gdzie ta miejscowość? (nic mi nie mówiąca nazwa).
    Policjant:
    Na trasie pomiędzy ....
    Ja:
    Może być, że jechałam, kilka razy do roku tamtędy jeżdżę.

    Tak w skrócie.

    Dzięki.

    Zuzka.