  • 61. Data: 2014-07-21 16:13:22
    Temat: Re: Doprowadzenie mocy 60KW na 450 metr�w
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 lipca 2014 15:30:44 UTC+2 użytkownik bravo napisał:

    > Pierwsze s?ysz? :). Owszem mamy transformatory 15kV/400 ale nikt nigdy
    >
    > nigdzie nie dzwoni :)
    >
    > Silniki bezpo?rednio do 5kW powy?ej musi by? rozruch G/T.
    >

    > Pozdrawiam
    >
    > Pawe?

    Nie dyskutujemy o silniku 5kW tylko o dziesięć razy większym. Dziesięć razy większy
    ma moc potrzebną do rozruchu minimum 8 razy większą, czyli potrzebuje przez chwilę
    400kW. I przez tą chwilę napięcie nie może spaść poniżej jakiegoś minimalnego bo nie
    ruszy. Gwiazda trójkąt też do końca nie rozwiązują problemu bo silnik pobiera
    mniejszą moc ale jest sporo słabszy. Gwiazda trójkąt to taka proteza której nie
    zawsze można użyć.

  • 62. Data: 2014-07-21 16:52:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Jul 2014 07:13:22 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński

    > Nie dyskutujemy o silniku 5kW tylko o dziesięć razy większym.

    Ale to ty juz zszedles na 10kW.

    > Dziesięć razy większy ma moc potrzebną do rozruchu minimum 8 razy
    > większą, czyli potrzebuje przez chwilę 400kW. I przez tą chwilę

    Nie tyle potrzebuje, co bez dodatkowych srodkow tyle pobierze.
    Przewody, transformatory, styczniki musza tyle wytrzymac ... i
    zazwyczaj wytrzymuja. Bezpieczniki musza jeszcze wytrzymac.

    U kolegi prad ograniczy dodatkowo ten kabel (uwaga na spadki napiec -
    moze byc klopot dla automatyki)

    > napięcie nie może spaść poniżej jakiegoś minimalnego bo nie ruszy.

    Nie p*. Boimy sie za duzego pradu, wiec obnizka napiecia jest
    naturalnym rozwiazaniem, i ...
    http://www.elhand.pl/produkty/transformatory/autotra
    nsformatory/trojfazowe-autotransformatory-rozruchowe

    Musisz doczytac jak to dokladnie z tym napieciem jest ... no i spytac
    jaka pompa tu ma byc ...

    J.

  • 63. Data: 2014-07-21 18:06:02
    Temat: Re: Doprowadzenie mocy 60KW na 450 metrów
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-07-21 15:11, Adam Wysocki pisze:

    > Ale po stronie ogrzewacza?

    W gniazdku w niezależnym obwodzie, a więc te 4 wolty to spadek napięcia
    na kablu i liczniku (także na wszystkim dalej na drodze do
    transformatora, ale to pewnie pomijalne) po włączeniu podgrzewacza.
    Rozgałęzienie przewodów do podgrzewacza jest w tablicy zaraz za licznikiem.

    P.P.

  • 64. Data: 2014-07-21 18:53:46
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > http://www.kablesklep.pl/telefonikankt/kabel-energet
    yczny-yaky-4x120-1647.html

    > Z grubsza 22 złote za metr, skąd kilkanaście tysięcy??
    >
    > P.P.

    realna cena takiego kabla to około 10zł netto za metr

    jeffrey

  • 65. Data: 2014-07-21 20:34:47
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-21 12:26, J.F. pisze:

    > Kabel cienszy, to i row wezszy i koszta mniejsze :-)
    >
    > J.

    ROTFL, aż oplułem monitor.

  • 66. Data: 2014-07-21 20:46:13
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-21 14:15, Łobuz pisze:

    > W sobotę byłem w pewnej firmie zakupić trochę nierdzewki. Kupowałem
    > między innymi arkusze blachy które cięto mi na wymiar na gilotynie.
    > Gilotyna potężna, napędzana była silnikiem tak na oko ze 30-40kW. Nie
    > zauważyłem aby obsługujący ją pracownik gdzieś dzwonił. Ot po prostu
    > nacisnął przycisk. Nie przygasły też światła, nie zauważyłem aby w w
    > "akwarium" ktokolwiek z siedzących przy kompuetrach i swoich zajęciach
    > cokolwiek zareagował :-)

    W gilotynach silniki nie są duże, bo i takich nie potrzeba. Silnik taki
    najpierw rozpędza koło zamachowe, które dopiero siłą bezwładności
    uruchamia nóż.

  • 67. Data: 2014-07-21 22:16:03
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 21 Jul 2014 03:32:14 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński
    napisał(a):

    > Silnik 50kW w czasie ciężkiego rozruchu ( pompa do wody) potrzebuje pół megawata w
    czasie kilkudziesięciu sekund. Nie jest wykluczone że od energetyki trzeba mieć
    każdorazowo pozwolenie na włączenie silnika.

    A o układach miękkiego rozruchu to słyszałeś?
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 68. Data: 2014-07-21 22:23:30
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 20 Jul 2014 15:21:51 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński
    napisał(a):

    > Jasne. Gość was zrobił w chuja aż miło popatrzeć. Liczenia, ceny. A to takie
    proste. Nie da się bezpośrednio podłączyć do sieci silnika o takiej mocy. Trzeba mieć
    trafo z pół megawata do dyspozycji.

    Pytanie było o kabel a nie o wymaganą moc do zasilenia tego czy układ
    rozruchu. Może pytający będzie miał fanaberię i da falownik do rozruchu
    pompy?
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 69. Data: 2014-07-21 22:27:45
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Zachariasz Dorożyński napisał:

    > Silnik 50kW w czasie ciężkiego rozruchu ( pompa do wody) potrzebuje pół megawata w
    czasie kilkudziesięciu sekund. Nie jest wykluczone że od energetyki trzeba mieć
    każdorazowo pozwolenie na włączenie silnika.

    Jak już niegdyś wspominałem miałem pod opieką silniki 75kW, to były
    sprężarki chłodziarki zasilającej całą mleczarnię w zimno (chłodnie,
    woda technologiczna), procedura startu to zamknięty zawór wejściowy,
    otwarty wyjściowy (inaczej czynnik zalewał miskę olejową), włączenie
    silnika który po bodajże 3s był przełączany z gwiazdy w trójkąt i można
    było otworzyć dolot, bezpieczników 200A nie paliło. Gdzie te 500kW?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 70. Data: 2014-07-22 10:08:37
    Od: Łobuz <l...@p...psl.po.sld>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    > W gilotynach silniki nie są duże, bo i takich nie potrzeba. Silnik taki
    > najpierw rozpędza koło zamachowe, które dopiero siłą bezwładności
    > uruchamia nóż.

    Tak bardzo jestes tego pewny?
    http://www.maktek.pl/hydrauliczne-nozyce-gilotynowe-
    cnc-maktek---seria-q16y-cnc/produkt-164