  • 71. Data: 2014-07-22 10:10:33
    Temat: Re: Doprowadzenie mocy 60KW na 450 metrów
    Od: Łobuz <l...@p...psl.po.sld>

    Użytkownik "badworm" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:1grywdyqczvdu$.dlg@badworm.pl...

    > A o układach miękkiego rozruchu to słyszałeś?

    Daj spokój jak ja czytam o tych kilkudziesięciu sekundach rozruchu pompy do
    wody to mnie aż zwija ze śmiechu. Ten człowiek nie ma zielonego pojęcia o
    tym o czym tu chce dyskutować.

  • 72. Data: 2014-07-22 10:16:09
    Temat: Re: Doprowadzenie mocy 60KW na 450 metr?? 1/2 w
    Od: Łobuz <l...@p...psl.po.sld>

    Użytkownik "Zachariasz Dorożyński" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:bfd6611f-5874-456e-a61e-77c7ecf84f6f@googlegrou
    ps.com...

    >Dziesięć razy większy ma moc potrzebną do rozruchu minimum 8 razy większą,

    Taaa.

    >czyli potrzebuje przez chwilę 400kW.

    Jaką chwilę? Pojmujesz ile trwa ta chwila?

    > I przez tą chwilę napięcie nie może spaść poniżej jakiegoś minimalnego bo
    > nie ruszy.

    Jakiegoś sobi etam czy konkretnie wiesz jakiego?

    >Gwiazda trójkąt też do końca nie rozwiązują problemu bo silnik pobiera
    >mniejszą moc ale jest sporo słabszy.

    Jak chcesz dużego momentu na starcie to się stosuje zupełnie inne silniki.
    Ale zapewne nawet nie wiesz jakie.

    >Nie dyskutujemy o silniku 5kW tylko o dziesięć razy większym.

    A to według ciebie silnik 5kW nie potrzebuje już 8razy większej mocy? Hahaha

  • 73. Data: 2014-07-22 10:17:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Jul 2014 20:46:13 +0200, uzytkownik napisał(a):

    > W gilotynach silniki nie są duże, bo i takich nie potrzeba. Silnik taki
    > najpierw rozpędza koło zamachowe, które dopiero siłą bezwładności
    > uruchamia nóż.

    Nawet jesli - to to sie kwalifikuje pod "ciezki rozruch" :-)
    A Lobuz podawal nawet typ, mozna zobaczyc te "nieduza moc"

    J.

  • 74. Data: 2014-07-22 10:21:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Jul 2014 14:11:57 +0200, Łobuz napisał(a):
    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl>
    >
    > Dokładnie. Pompa wodna, tokarka to rozruch lekki. Kompresor lub gilotyna to
    > średni a najgorzej z wentylatorami. Dlatego duże wentylatory mają często
    > silniki pierścieniowe i albo rozruch był ręczny (wajcha, kierownica) albo
    > automatyczny.

    Ale to jak duze wentylatory macie na mysli - takie po pare metrow
    srednicy wirnika ?

    J.

  • 75. Data: 2014-07-22 10:52:36
    Od: Łobuz <l...@p...psl.po.sld>

    > Ale to jak duze wentylatory macie na mysli - takie po pare metrow
    > srednicy wirnika ?

    Z półtora metra do dwóch... Takie pamiętam były wirniki w wentylatorach
    linii technologicznych które napędzane były silnikami do 200kW. Silniki były
    pierścieniowe. Starszej generacji układy miały rozruch ręczny. Taki dyży
    "kosz na śmieci" z kierownicą którą się stopniowo kręciło zwierając kolejne
    sekcje trójfazowych oporów rozruchowych. Nowsze układy miały szafę
    sterowniczą która wszystko robiła sama. Dla ciekawości napiszę jeszcze że
    silnik 200kW z lat 50tych to była potężna kobyła wysoka niemal do piersi
    dorosłego człowieka, do której po wyjęciu wirnika można było niemal w kucki
    wejść do środka natomiast te silniki które zaczął sprowadzać Gierek za
    dewizy były już dużo zgrabniejsze, nie wyższe niż poniżej pasa.

  • 76. Data: 2014-07-22 10:55:54
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "Łobuz" <l...@p...psl.po.sld> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Zachariasz Dorożyński" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > No i co z tego??? Gilotyna do blachy 20-30mm przy jakiej stałem to już
    > dziesiątki kW.

    Silnik pracuje non stop i sprzęgło elektromagnetyczne tak jak w dużych
    tokarkach.

  • 77. Data: 2014-07-22 11:11:32
    Od: Łobuz <l...@p...psl.po.sld>

    Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Silnik pracuje non stop i sprzęgło elektromagnetyczne tak jak w dużych
    > tokarkach.

    Przy mnie uruchamiano maszynę, po ucięciu kilku kawałków blachy wyłączono.

  • 78. Data: 2014-07-22 11:32:18
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-07-21 22:23, badworm pisze:

    > Pytanie było o kabel a nie o wymaganą moc do zasilenia tego czy układ
    > rozruchu. Może pytający będzie miał fanaberię i da falownik do rozruchu
    > pompy?

    Czy to aż taka fanaberia? Koszt podobny do kosztu kabla:

    http://allegro.pl/falownik-e2000-0750t3-eura-drives-
    75-kw-400v-i4443600948.html

    P.P.

  • 79. Data: 2014-07-22 14:16:45
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-07-22 11:32, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Czy to aż taka fanaberia? Koszt podobny do kosztu kabla:
    >
    > http://allegro.pl/falownik-e2000-0750t3-eura-drives-
    75-kw-400v-i4443600948.html

    A dodatkowo uzyska możliwość regulacji przepływu bez zabawy w dławienie
    po stronie tłoczenia :-)

    Paweł

  • 80. Data: 2014-07-22 20:02:06
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik uzytkownik napisał:

    > ROTFL, aż oplułem monitor.

    Zwłaszcza te półtora metra głębokości niewątpliwie będzie tańsze...

    A i kable zespolone SN to raczej rzadko się widuje.

    Jarek chyba nie wie co pisze.

    --
    Darek