  • 1. Data: 2010-01-27 13:28:10
    Temat: Domowe studio a fotografia rocznego dziecka
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    Witam,
    Buduję domowe niskobudżetowe studio. Planuje mieć główne źródło światła +
    parasolka (lub softbox); jako kontrę - rozkładana blenda; oświetlenie tła -
    słabsza lamba + dyfuzor; światło dodatkowe - lampa zewnętrzna aparatu na
    kablu. I tuataj mam dylemat co do światła
    Idealne dla mnie byłoby jako główne oświetlenie ciągłe (w porównaniu z
    błyskowym) - łatwiej znaleźć optymalne ustawienie świateł. Poza tym przy
    fotografowaniu małego dzieciaka - operowanie Flash'em - może być stresujące
    i nawet szkodliwe dla oczu (choć dobrze rozproszony i odbity błysk nie
    powinien być szkodliwy). Obawiam się jednak - że, przy świetle ciągłym i
    ruchliwym dzieciaku zdjęcia mogą być trochę nieostre (a nie chcę żyłować
    ISO) - światło błyskowe "zamraża" jednak ruch. Podsumowując - i tak źle - i
    tak niedobrze.
    A jak wy sobie radzicie w amatorskich studiach przy fotografi dzieciaków ?

    I jeszcze jedno - chciałbym również osiągnąć również efekt "subtelnego"
    oświetlenia twarzy dziecka - przy zacienionej reszcie kadru. Nie stać mnie
    na kierunkowe strumienice, "plastry miodu" i inne profesjonalne drogie
    wynalazki. Wymyśliłem sobie, że jeżeli główny "duży" softbox (w ustawieniu
    bocznym do postaci) będę odsuwał w pewnym momencie osoba fotografowana
    znajdzie się na "skraju wiązki światła" i będzie ono delikatne i subtelne -
    dając podobny efekt do wymaganego. Mając parasolkę odbijającą - już tego
    chyba nie osiągnę - sofbox daje jednak bardziej skupioną wiązkę od
    parasolki.

    pzdr, Sławek