  • 1. Data: 2004-04-24 04:29:01
    Temat: Domena - obsługa domeny
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Witam.
    Szczerze mówiąc- w temacie domen (tj. obsługi) i rządących się nią prawami
    jestem dosyć zielony (poza tym, że NASK ładnie zdziera za .pl ...).

    Ok. miesiąc temu zakupiłem z pomocą firmy pośredniczącej domenę .pl
    (dodatkowo wziąłem utrzymanie dnsów, obsługę aliasów etc.).

    Dzisiaj otrzymałem z DNS.PL takiego maila:

    Obsluga domeny x.pl ([dns1.name-services.com, dns2.name-services.com,
    dns3.name-services.com, dns4.name-services.com, dns5.name-services.com])
    zostala przeniesiona do podmiotu o ID vinask.
    We wszystkich sprawach zwiazanych z w/w danymi prosze kontaktowac sie
    z nowym podmiotem obslugujacym Twoja domene.

    Ta informacja zostala wyslana automatycznie. NIE ODPOWIADAJ na nia.
    Jesli masz jakies pytania, skontaktuj sie z podmiotem, ktory obsluguje
    Twoja domene.

    The domain x.pl ([dns1.name-services.com, dns2.name-services.com,
    dns3.name-services.com, dns4.name-services.com, dns5.name-services.com])
    has been transferred to the entity with ID vinask.
    In all cases concerning the foregoing data contact the new entity
    maintaining them.
    [...]

    Jak to dokładnie rozumieć? Obsługa domeny (parkowanie, etc.)
    ostała powierzona innej firmie?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 2. Data: 2004-04-24 07:31:35
    Temat: Re: Domena - obsługa domeny
    Od: "Jakub Żukowski" <j...@N...venomski.com>

    Witam,
    [ciach]
    Wystarczy przeczytac ze zrozumieniem...

    Pozdrawiam,

    --
    Jakub 'Venom' Żukowski
    mobile: (+48 501) 065 632

  • 3. Data: 2004-04-24 08:19:45
    Od: "rockford" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Dzisiaj otrzymałem z DNS.PL takiego maila:
    [ciach]

    Dostałem to samo i sprawa wygląda dziwnie: Mam hosting wykupiony u sisco.pl
    i domene .pl dostałem od nich w ramach promocji. Teraz wygląda na to że NASK
    zerwał umowę z sisco i odebrał im prawa do zażądzania domenami. Co więcej -
    dostałem maila od NASKu który sugeruje mi przeniesienie obsługi domeny do
    innych ("jedynie słusznych" :) ) firm. Czyżby to NASK narzucił nowe warunki
    współpracy czy co? Czy poprostu to sisco.pl nawaliło i NASK się od nich
    odciął? Czy ktoś ma jakieś informację na ten temat?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-04-24 13:54:44
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    DooMiniK <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> wrote:
    > Ta informacja zostala wyslana automatycznie. NIE ODPOWIADAJ na nia.
    > Jesli masz jakies pytania, skontaktuj sie z podmiotem, ktory obsluguje
    > Twoja domene.

    zobacz to co na dole:

    <tresc tego posta>
    Witam,

    jako ze mam konto na serwerze sisco.pl dostalem od nich taka wiadomosc,
    jednak nie rejestrowalem u nich zadnej domeny, wiec nie bardzo wiem o co
    chodzi. Moze ktos z szanownych grupowiczow jest w temacie ?

    Oto tresc listu:

    --->8---
    Szanowni Państwo !

    W dniu 23 kwietnia 2004 roku, niektórzy z Państwa mogli otrzymać z NASK
    maile lub telefony o niepokojącej treści.
    Pragniemy zapewnić że działania NASK mają charakter patologiczny i nie będą
    miały wpływu na zdolność SISCO do obsługi klientów jak i jakość świadczonych
    przez nas usług .
    Poniżej oficjalny komunikat zarządu SISCO w przedmiotowej sprawie :

    W związku z podjęciem przez NASK działań wykorzystujących pozycję
    monopolistyczną na rynku domen internetowych w Polsce , noszących znamiona
    nieuczciwej konkurencji , na szkodę SISCO i jej klientów , informujemy że
    ten skandaliczny incydent został zgłoszony już do Urzędu Ochrony Konkurencji
    i Konsumentów i będzie przedmiotem postępowania przeciwko NASK .
    O wynikach postępowania będziemy informować P.t. Klientów na bieżąco .
    Pragniemy wyrazić ubolewanie w związku z zaistniałą sytuacją i zapewnić że
    dołożymy wszelkich starań by winni tego incydentu zostali ukarani.

    Pozdrawiamy i życzymy sukcesów

    Zespół SISCO sp z o o
    --->8---
    </tresc tego posta>

    Czyli cos tam sie dzieje

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || wortal public relations: http://www.PRnews.pl

  • 5. Data: 2004-04-24 13:59:18
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> wrote:
    > zobacz to co na dole:

    Nie trzeba nawet googlać, wystarczy miec jedna szara komorke i zajrzec na
    strone glowna(!) sisco.pl.

    --
    ./ premax
    ./ premax@hot,pl

  • 6. Data: 2004-04-24 15:23:01
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "rockford" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości

    > [ciach]
    > Dostałem to samo i sprawa wygląda dziwnie: Mam hosting wykupiony u sisco.pl

    Firma, która pośredniczyła w zakupie domeny także korzysta z obsługi sisco.pl

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 7. Data: 2004-04-24 15:24:21
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Nie trzeba nawet googlać, wystarczy miec jedna szara komorke i zajrzec na
    > strone glowna(!) sisco.pl.

    Nie koniecznie.
    Osoba korzystająca z pośredników nie musi nawet wiedzieć,
    że jest taka firma, jak sisco.pl

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl