  • 21. Data: 2010-02-03 13:39:36
    Temat: Re: Dodatki do LPG
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 03 Feb 2010 13:33:15 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

    > Może stale zakładasz jakieś kiepskie? Strzał w kolektor - owszem podobno
    > istnieje takie zjawisko. Nawet widywałem u znajomych jego skutki... Jednak
    > przez 15 lat jeżdżenia na LPG (3 różne auta) osobiście nie miałem okazji

    Swiece do gazu NGK polecone przez gazownika, kable nie-pamietam-jakie, ale
    tez nie wybieralem na slepo.

    --
    pozdrawiam,
    Maciek

  • 22. Data: 2010-02-03 14:17:23
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Jakub Witkowski pisze:
> [...]

    tudzież strzały gazu w filtr powietrza - mi się filtr zapalił

  • 23. Data: 2010-02-03 14:34:35
    Od: amos <g...@g...com>

    On 3 Lut, 09:24, lleeoo <l...@p...onet.pl> wrote:

    > Wymieniaj co 10tys filtr fazy lotnej to nie będzie trzeba czyścic
    > wtryskiwaczy.

    Serwis mojej instalacji sekwencyjnej zaleca wymiane
    - filtra fazy cieklej co 15tkm
    - filtra fazy lotnej co 30tkm

    Nie uwazasz, ze wymiana co 10tkm zamiast 30tkm to pewna nadgorliwosci?

    amos

  • 24. Data: 2010-02-03 16:52:42
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Maciek pisze:

    > Swiece do gazu NGK polecone przez gazownika, kable nie-pamietam-jakie, ale
    > tez nie wybieralem na slepo.

    Jakbym miał wymieniać świece i kable 2-3 razy w roku, to by kosztowało
    pewnie tak z 300-500 zł rocznie. Ciut drogawo...
    Z pewnością poszukałbym dogłębniej przyczyn takiego zjawiska, bo
    normalne to nie jest. A zacząć od tego czy to jednak świece czy kable.
    Trudno uwierzyć że tak sobie regularnie, równocześnie padają.
    A może cos innego jest pierwotną przyczyną? Cewka? Moduł?

  • 25. Data: 2010-02-03 17:03:09
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 03 Feb 2010 16:52:42 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

    > Jakbym miał wymieniać świece i kable 2-3 razy w roku, to by kosztowało
    > pewnie tak z 300-500 zł rocznie. Ciut drogawo...

    300 zl kosztuje 1 taki komplet do Mondeo. Ja na szczescie malo jezdze.

> [...]
    > Trudno uwierzyć że tak sobie regularnie, równocześnie padają.
    > A może cos innego jest pierwotną przyczyną? Cewka? Moduł?

    Wiesz, szukalem, ale a) na benzynie nic sie nie dzieje, b)
    mechanik-gazownik twierdzi, ze to calkiem mozliwe i nie takie rzadkie, c)
    drugi mechanik-niegazownik jest ogolnie niezly, ale nienawidzi LPG do tego
    stopnia, ze gdyby mogl, obwinialby gaz za rdzewiejace progi, wiec nie mam
    go co pytac. A sam nic nie wymysle.

  • 26. Data: 2010-02-03 23:23:56
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tego
    > stopnia, ze gdyby mogl, obwinialby gaz za rdzewiejace progi, wiec nie mam

    Cym predzej go zmien... to sa nieuleczalne przypadki i czesto lacza sie z
    kompletna ignorancja w kwestii elektroniki/diagnoskopow itp...

    Gosc ma choc jakis wyrob VAGopodobny z allegro?

    --
    Picasso

  • 27. Data: 2010-02-04 02:26:51
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 3 Feb 2010 23:23:56 +0100, P_ablo napisał(a):

    > Cym predzej go zmien... to sa nieuleczalne przypadki i czesto lacza sie z
    > kompletna ignorancja w kwestii elektroniki/diagnoskopow itp...

    Niekoniecznie, ja znam diagnostów nienawidzących LPG, ale problem z
    elektryką rozwiązali lepiej niż fachmani od gazu.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 28. Data: 2010-02-04 08:47:59
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-02-03 14:34, amos pisze:

> [...]
    > - filtra fazy cieklej co 15tkm
    > - filtra fazy lotnej co 30tkm
    >
    > Nie uwazasz, ze wymiana co 10tkm zamiast 30tkm to pewna nadgorliwosci?

    To nie działa na zasadzie zaleceń, zobacz przy kolejnej wymianie czy
    filtr jest bardzo zasyfiony jeśli jest a tankujesz z reguły na tych
    samych stacjach to lepiej wymienić częściej. Koszt kompletu filtrów nie
    przekracza 20zł więc chyba warto zrobić to częściej.

  • 29. Data: 2010-02-04 17:40:20
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Maciek wrote:

    > Coz, nie moja.

    Mi się wizja spodobała -= zobaczyłem oczyma wyobrażni taki spray na
    półce w sklepie...
    ;-)

    > Ja tez jezdze raczej bezproblemowo (choc krocej), regularnie zmieniajac
    > kable i swiecie i przegladajac instalke u gazownika. Tyle ze ten
    gazownik w
    > zasadzie nie robi nic poza regulacja...

    U mnie zajmował się sprawdzeniem i wymianą części w parowniku,
    regulował cały układ...
    Na przeglądach (badaniach technicznych) informowano mnie, że skład
    spalin na gazie jest idealny.
    Więc nie żałowałem tych wizyt u gazownika.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 30. Data: 2010-02-04 17:45:38