  • 1. Data: 2011-05-13 07:18:43
    Temat: Do czego tak naprawdę istnieje korekcja ECC w serwerowych RAM-ach ?
    Od: "KrisB" <...@...pl>

    Wszyscy to wiedzą że takich się używa w serwerach, ale do czego właściwie ?

    Kiedyś czytałem że służy to do zapobieganiu przekłamaniom w RAM, które może realnie
    zostać wywołane raz na parę tygodni przez
    promieniowanie kosmiczne. Z tego wniosek że służy to uodpornieniu na promieniowanie
    kosmiczne docierające do ziemi - brzmi dość
    sensacyjnie, czyżby na pewno tak ?

    PS. Jak się rozbijały ostatnio Toyoty, to była opinia że to właśnie na skutek takich
    przekłamań RAM i to właśnie od promieniowania
    kosmicznego, a konstruktorzy Toyoty znali się raczej na sterownikach i o konieczności
    montażu w ważnych systemach RAM-u ECC po
    prostu nie wiedzieli/zapomnieli. Też brzy sensacyjnie ciut, i nie wiem czy w to
    wierzyć.

  • 2. Data: 2011-05-13 07:58:08
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "KrisB" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > Wszyscy to wiedzą że takich się używa w serwerach, ale do czego właściwie
    > ?

    Do wczesnego wykrycia błędów pamięci. Może być tak, że komórka (bit) pamięci
    stale będzie 1 lub 0 i po zapisanu danych na dysk dane te będą przekłamane i
    w zasadzie trudno będzie to wykryć dopóki nie przetestuje się pamięci jakimś
    gruntownym testem. :-)

  • 3. Data: 2011-05-13 12:18:41
    Od: "Mrzafka" <m...@d...com.pl>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przekłamane i w zasadzie trudno będzie to wykryć dopóki nie przetestuje
    > się pamięci jakimś gruntownym testem. :-)

    Zamiast pleść bzdury, poczytajcie informacje o ECC, choćby na Wiki:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Pamięć_ECC
    --
    Mrzafka
    m...@d...com.pl

  • 4. Data: 2011-05-13 18:56:28
    Od: "KrisB" <...@...pl>

    Użytkownik "Mrzafka" <m...@d...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    przetestuje się pamięci jakimś gruntownym testem. :-)

    > Zamiast pleść bzdury, poczytajcie informacje o ECC, choćby na Wiki:

    No poczytałem i pisze tu o promieniowaniu kosmicznym...

  • 5. Data: 2011-05-14 06:42:58
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Mrzafka" <m...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    > Zamiast pleść bzdury, poczytajcie informacje o ECC, choćby na Wiki:
> [...]
    Zamiast mnie pouczać sam przeczytaj obszerniejszą informację (jak znasz
    angielski):
    http://en.wikipedia.org/wiki/ECC_RAM#Errors_and_erro
    r_correction
    :-)
    "An ECC-capable memory controller as used in many modern PCs can typically
    detect and correct errors of a single bit per 64-bit "word" (the unit of bus
    transfer), and detect (but not correct) errors of two bits per 64-bit word.
    Some systems also 'scrub' the errors, by writing the corrected version back
    to memory. The BIOS in some computers, and operating systems such as Linux,
    allow counting of detected and corrected memory errors, in part to help
    identify failing memory modules before the problem becomes catastrophic."

  • 6. Data: 2011-05-16 10:57:40
    Od: "Mrzafka" <m...@d...com.pl>

    > Użytkownik "Mrzafka" <m...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    > No poczytałem i pisze tu o promieniowaniu kosmicznym...

    Ale głównie chodzi o promieniowanie kosmiczne w kosmosie, np. na ISS,
    a nie na Ziemi, gdzie jest szczątkowe.
    --
    Mrzafka
    m...@d...com.pl

  • 7. Data: 2011-05-17 14:40:48
    Od: "KrisB" <...@...pl>

> [...]
    przetestuje się pamięci jakimś gruntownym testem. :-)

    > Ale głównie chodzi o promieniowanie kosmiczne w kosmosie, np. na ISS,

    To po co na ziemi to ECC?

  • 8. Data: 2011-05-17 14:44:17
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "KrisB" napisał w wiadomości grup
    > To po co na ziemi to ECC?

    Stosuje się je m.in. w serwerach.

  • 9. Data: 2011-05-17 20:12:51
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > To po co na ziemi to ECC?

    Powiedzmy, że robisz eksperyment w CERNie za parę milionów $. Przeprowadzasz
    eksperyment z detektorów zczytujesz sygnały, komputer(-y) to obrabiają.
    Załóżmy, że w jednej pamięci 1 bit jest przekłamany (nie ważnie co tam
    wpiszesz to stale jest 1 przy odczycie) i jest to bit najbardziej znaczący.
    Zapisujesz z pamięci wyniki na dysk, ale one są przekłamane, ale Ty o tym
    nie wiesz. Dlatego, żeby zabezpieczyć się przed takimi przekłamaniami
    stosuje się ECC. :-)

  • 10. Data: 2011-05-18 06:43:52
    Od: "KrisB" <...@...pl>

> [...]
    ale one są przekłamane, ale Ty o tym nie wiesz.
    > Dlatego, żeby zabezpieczyć się przed takimi przekłamaniami stosuje się ECC. :-)

    No ale skąd te przekłamania, jak nie z promieniowania ?