  • 41. Data: 2018-01-06 14:24:34
    Temat: Re: nie
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 06-01-2018 o 01:23, Dykus pisze:

    > Cóż, nie bardzo wiem dlaczego autor artykułu w taki sposób wyznaczył
    > obszar skrzyżowania:
    > http://i.iplsc.com/obszar-skrzyzowania-w-omawianym-p
    rzypadku/00071UEZ2KPSTTP2-C122-F4.jpg

    Ja to akurat rozumiem. Autor stawiał po prostu kilka hipotez w celu
    zobrazowania problemu, które później sam obalał cytując paragrafy.
    Konkluzja jest taka, że nic nie da się ustalić. Skrzyżowanie to nie jest.

    > A ja bym powiedział, że tylko niebieski nie jest na skrzyżowaniu... :)

    Zauważ ile o tym dyskutujemy i zdań jest tyle, co użytkowników.
    Prowadząc auto czasem ma się 0.5s na podjęcie decyzji. I co wtedy?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 42. Data: 2018-01-06 14:30:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-01-06 o 02:08, Pszemol pisze:

    > Wiesz co, Ty rzeczywiście idź na ten kurs, bo masz braki... LOL
    >
    > Zielony w ogóle nie widzi znaku A6d, znak jest na głównej drodze
    > i często jest 100-200 metrów przed faktycznym skrzyżowaniem.

    A teraz jak to widzisz?

    http://www.tinypic.pl/8ftyi7eyd6ot

    Znak A-6d zmienia się na A-6e, pomińmy, że zielony nie ma znaku A7 po
    swojej prawej stronie.

  • 43. Data: 2018-01-06 14:33:22
    Od: nadir <n...@h...org>

    Tak chyba lepiej:
    http://pics.tinypic.pl/i/00954/8ftyi7eyd6ot.jpg

  • 44. Data: 2018-01-06 14:39:51
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 06-01-2018 o 02:08, Pszemol pisze:

    > Wiesz co, Ty rzeczywiście idź na ten kurs, bo masz braki... LOL

    Gdzie mnie nauczą? Pójdę tam z Ministrem Infrastruktury, który twierdzi, że:

    Obszar skrzyżowania -- obszar obejmujący wspólną część dróg danego
    skrzyżowania, ograniczony wyznaczonymi lub domniemanymi liniami
    zatrzymania oraz ich przedłużeniami.

    W tym rozporządzeniu jest rysunek poglądowy, który również w artykule
    pokazano:

    http://i.iplsc.com/tak-sie-wyznacza-tzw-obszar-skrzy
    zowania/00071UEV8TI3XGH2-C122-F4.jpg

    To nie są moje fanaberie czy poglądy. Ja tylko cytuję zapisy.

    > Oba znaki o tym jednoznacznie informują: A6d dla niebieskiego
    > i czerwonego, który jak przystało na ćwikłowego, ignoruje
    > fakt że jest na skrzyżowaniu i po buraczanemu zmienia pas,
    > kolidując z gościem, który prawdopodobnie skupia się na niebieskim
    > i nawet nie wie co się stało...

    Wtedy wkracza policja i tłumaczy zielonemu, tego, czego nie widział: że
    pierwszeństwa nie ustąpił. I to nie jest żart lecz konkretne zdarzenie,
    którą omawiałem ze wspomnianym znajomym z drogówki. Nie jest wykluczone,
    że inna ekipa z tej samej komendy stwierdziłaby coś odwrotnego.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 45. Data: 2018-01-06 14:49:13
    Temat: Re: Do Pszemola - jeżdżę po Tadżykistanie
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 05-01-2018 o 23:58, PlaMa pisze:

    > a, już wiem o co chodzi.

    :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 46. Data: 2018-01-06 14:50:29
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 06-01-2018 o 02:23, Pszemol pisze:

    > Coś się skopało mocno z tym wątkiem - tylko połowę postów
    > widzę z domu z peceta - na moim iPhone parę godzin temu
    > widziałem wszystkie...

    Przejdź na Androida :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 47. Data: 2018-01-06 14:56:43
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2018-01-06 o 13:50, Cavallino pisze:

    > Czyli: Ten na pasie włączania, już po fizycznym połączeniu się dróg,
    > czyli za skrzyżowaniem, NIE MUSI ustępować wjeżdżającym na jego pas z
    > drogi głównej i ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy, przed
    > wjeżdżającym na środkowy z pasa lewego drogi głównej (przy dwóch pasach
    > drogi głównej i jednym pasie włączania).
    >
    > Koniec, kropka, brak pola do dyskusji.

    To co napisałeś pokrywa się z odpowiedzią jaką otrzymałem od Wydziału
    Ruchu. Może i rzeczywiście jest jak piszesz.

    W takim razie powinna pojawić się definicja pasów włączania i
    wyłączania, aby pojazdy jadące drogą główną nie musiały w takich
    sytuacjach zjeżdżać na prawy pas (tu włączania) wedle ruchu prawostronnego.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 48. Data: 2018-01-06 15:08:58
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2018-01-06 o 02:11, Pszemol pisze:

    > Dokładnie to samo zauważyłem parę godzin temu...
    > Autor artykułu nie przemyślał w ogóle tego obrazka.

    A może jednak przemyślał, zwłaszcza, że wiedział co będzie na końcu tych
    rozważań. Częścią wspólną obu dróg (nie jezdni) jest tu obszar wyłączony
    z ruchu. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 49. Data: 2018-01-06 15:30:01
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-01-2018 o 14:56, Dykus pisze:
> [...]
    > wyłączania, aby pojazdy jadące drogą główną nie musiały w takich
    > sytuacjach zjeżdżać na prawy pas (tu włączania) wedle ruchu prawostronnego.

    Na pewno by to nie zaszkodziło.

  • 50. Data: 2018-01-06 15:48:16
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 06-01-2018 o 01:56, Pszemol pisze:

    > Widzisz, gdybyś przyjął inną taktykę i wiedząc że planujesz
    > skręcać w prawo unikał w ogóle lewego pasa to nie miałbyś
    > tej presji pośpiechu...

    Pisałem, że kierunkowskaz od minuty pracował i był ignorowany przez
    kilku kierowców z rzędu. Moim zdaniem to bardzo duże wyprzedzenie
    czasowe do tego by móc zająć właściwy pas. Czy ta minuta Twoim zdaniem
    to zdecydowanie za mało?

    > A dodatkowo, z mojego doświadczenia wynika, że lepszą
    > strategią od prób przyspieszania i wciskania się w auta
    > jadące ciut przede mną jest strategia lekkiego zwolnienia
    > z migaczem włączonym i próba wciśnięcia się do aut jadących
    > za mną.

    Jasne, sęk w tym, że tam już próbowałem się wcisnąć więc nie ma sensu
    powracać gdzie Ciebie z pewnością nie wpuszczą.

    > Swoją drogą- czy w Trójmieście Ci Twoi ziomkowie słyszeli
    > o łaczeniu się pasów na ziperek?

    Też na to zwracam uwagę gdyż w znanym mi miejscu jest wyraźny znak, że
    jedziemy na ZIPa (czerwone i czarne auta przeplatające się). Obecnie
    jakieś 25% ziomali to honoruje, co jest znaczącym przyrostem względem
    ubiegłych lat. Z tego grona należy wykluczyć kobiety za kierownicą. Nie
    pamiętam aby kiedykolwiek którakolwiek wpuściła auto z drogi
    podporządkowanej. Nawet jadąc 5km/h w korku one wolą stanąć przed nosem
    oczekującego niż go wpuścić.

    > No właśnie tego nie pomijałbym, bo to wpływa na interpretację
    > Twoich intencji. Jeśli galopujesz obwodnicą lewym skrajnym
    > pasem wiedząc że masz za 1/2 kilometra skręt w prawo to znaczy
    > że coś jest nie ten teges z Twoim rozumowaniem :-)

    Jak wnioskuję pełnisz rolę szeryfa szos i wolisz łamać przepisy
    narażając się na mandat przyspieszając będąc jednocześnie wyprzedzanym,
    po to tylko by nie wpuścić nikogo z lewego pasa, który to pas kończy się
    za 500m?

    Właśnie o konkretnie takich zachowaniach piszę. Są one jak chleb
    powszedni. Auta jadą powiedzmy 100km/h jeden za drugim, widzisz z daleka
    50m lukę z przodu, planujesz zjazd z lewego w to miejsce, dojeżdżasz do
    niej powoli, sygnalizujesz od dawna kierunkowskazem, ale gdy się tylko
    zbliżysz, to luka zmiesza się raptem do 3m (nadal przy 100km/h).

    > Czasami trzeba, właśnie po to aby nie mieć dylematów ze zmianą
    > pasa ruchu :-) Właczas kierunkowskaz, czekasz aż mignie 3-4 razy
    > po czym robisz wyraźne przytulanie się aż ktoś wpuści bo mu....
    > .... puszczą nerwy :-)

    Przytulanie po to by auto za nim zobaczyło mnie skoro nikt wcześniej
    jakoś tego nie dostrzegał. Zakładam iż kierowca o niebieskich migdałach
    myśli więc trzeba mu pod nosem zaświecić by dostrzegł.

    A co do ilości błysków kierunkowskazu jakie nierzadko (nie zawsze ale
    zbyt często się to zdarza), to ja bym obstawiał na nie 3-4 lecz 30-40.

    Jeśli komuś nerwy puszczają i zmniejsza dystans będąc wyprzedzanym, to
    nie jest top dobry kierowca lecz pirat drogowy. Dziwię się Tobie, że
    usprawiedliwiasz takie zachowania.

    > Mi chodziło głównie o buractwo w przypadku takim, że wiesz że
    > zbliża Ci się zjazd, skręt w prawo a Ty kozakujesz na lewym obwodnicy.

    "Kozakujesz" oznacza emocjonalną interpretację zachowania. Nie mówmy o
    emocjach. Trzymając się jednakże tej terminologii "kozakowanie lewym
    pasem" jest zgodne z przepisami. Przyspieszanie gdy ktoś wyprzedza - już
    nie.

    > Jak to nie był??? Co Ty wygadujesz? :-)))

    Chodzi mi o jedną z dwóch interpretacji skrzyżowania (nie wyrażam tu
    swojej opinii). Mam na myśli tą z ministerstwa infrastruktury.

    > No to moment, chwila - pokazujesz nam obrazek ze znakami których
    > tam nie ma? :-)

    Pisze o znaku pierwszeństwa wcześniej - to w oderwaniu od niniejszego
    wątku lecz w nawiązaniu do wcześniejszej naszej rozmowy w poprzednim. To
    dygresja dedykowana Tobie wyłącznie.

    Dobra, nie powinienem mieszać naszych wątków bo nie tylko my tu gadamy.
    Niczego więc nie napisałem :-)

    > I gdzie, Twoim zdaniem, występuje tam linia zatrzymania dla zielonego?

    Dla niego to linia przerywana informująca o zbieganiu się pasów jego i
    niebieskiego. Jeśli niebieskich byłoby multum, to w tym miejscu zielony
    musi się zatrzymać i oczekiwać aż się ruch rozrzedzi by móc kontynuować
    jazdę. Tak więc jest to domniemana linia zatrzymania.

    > Bo dla mnie, gdy ma samych niebieskich skur&&&nów bez wyobraźni
    > co go nie wpuszczają i o ziperze nie słyszeli to zielonemu linia
    > zatrzymania

    Na marginesie: w tym konkretnym miejscu żaden niebieski nikogo nie
    wpuści. Zazwyczaj jest to droga "szybkiego ruchu" czyli taka, gdzie
    średnia gaussowska jest w okolicach 80km/h przy ograniczeniu miejskim 50
    km/h przy zwykle dużym natężeniu ruchu. Gdy lewy jest wolny, to zdarza
    się, że niebieski zjeżdża na niego widząc zielonego, co ja czynię zawsze.

    > zakończy się na końcu rozbiegówki. Niebieski i czerwony mają stan
    > skrzyżowania w praktyce przez całą długość rozbiegówki, tam gdzie
    > jest przerywana linia.

    To jest też moja prywatna interpretacja skrzyżowania. A raczej była bo
    po przeczytaniu artykułu i zapoznaniu się z cytatami z przepisów,
    zacząłem mieć obiekcje. Owszem, dla bezpieczeństwa traktuję te miejsca
    nadal jako normalne skrzyżowanie, podobnie jak skrzyżowania z drogami
    gruntowymi - gdzie unikam wyprzedzania gdy nie widzę czy jakiś np.
    motorowerzysta z pola nie wyjeżdża nie sprawdzając czy jego prawej ktoś
    właśnie nie wyprzedza (kolejne konkretne zdarzenie jakie widziałem). Ale
    nie o tym piszemy bo to styl jazdy a nie przepis.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek