  • 71. Data: 2018-05-03 17:47:43
    Temat: Re: Dlaczego samochody są drogie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Apr 2018 13:20:10 +0200, Janusz napisał(a):
    > Ja też nie zarabiam dużo ale teraz łatwiej mi było kupić pralkę za 950zł
    > niz 20 lat temu za 1500.

    Tak a propos:

    http://www.msn.com/pl-pl/finanse/gospodarka/polacy-z
    %c5%82amali-prawo-engla-wolimy-awokado-od-drogich-pe
    rfum/ar-AAwAG7M

    "Na początku lat 2000, gospodarstwa domowe przeznaczały aż jedną
    trzecią swojego budżetu na artykuły spożywcze. W 2010 roku, udział
    wydatków na żywność spadł do niecałych 24 procent, osiągając najniższy
    poziom w historii.

    Jednak od tamtej pory, mimo wzrostu dochodów, gospodarstwa domowe
    przeznaczają podobną część swojego budżetu na produkty spożywcze. Jak
    wynika z danych GUS, w 2017 roku odnotowaliśmy wręcz wzrost udziału
    wydatków na żywność, stanowił on bowiem 24,36 procent. "

    Wniosek z tego, ze ciagle za malo zarabiamy, czy ze w latach 2010-2017
    byl kryzys w ekonomii ?

    A moze GUS zapomnial o 500+ ? :-)

    J.

  • 72. Data: 2018-05-04 09:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Znam takich co komputer i telewizor wymieniają co drugi rok
    > narzekając że powinni to robić co rok.
    > Naprawdę myślisz że za prąd zapłacą więcej?

    Mysle, ze wybrałes jakis skrajny porzykład i chcesz wyciągać ogólne
    wnioski...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 73. Data: 2018-05-04 10:15:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-04 o 09:00, Budzik pisze:

    > Mysle, ze wybrałes jakis skrajny porzykład i chcesz wyciągać ogólne
    > wnioski...

    Skrajny przykład to będzie emeryt używający tego samego komputera
    dziesięć lat a telewizora kilkanaście a ma jeszcze kineskopowy.
    Są urządzenia których nie wymieniamy często jak pralka czy lodówka
    a są takie które wymieniamy bo zestarzały się moralnie jak komputer
    lub marketingowo jak telewizor.

    Pozdrawiam

  • 74. Data: 2018-05-04 13:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > Są urządzenia których nie wymieniamy często jak pralka czy lodówka
    > a są takie które wymieniamy bo zestarzały się moralnie jak komputer

    Komputery sie juz tak nie starzeja - komputer sprzet 5 lat w zupełnosci
    wystarcza do obecnych zastosowan 90% uzytkowników.
    A moze i sprzed 10? Kiedy była era c2d?

    Co do telewizorów - chcesz mi powiedziec ze wiekszosc ludzi regularnie co
    dwa lata wymienia? To ja jestem maniak ale nawet ja tak nie robię. W
    ciagu ostatnich 7 lat kupiłem 2 ale to tylko dlatego, ze drugi dołozyłem
    a nie ze wymieniłem...

    Reasumuj - po raz kolejny bzdury wasc pleciesz...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."

  • 75. Data: 2018-05-04 15:55:45
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-04 o 13:00, Budzik pisze:

    > Komputery sie juz tak nie starzeja - komputer sprzet 5 lat w zupełnosci
    > wystarcza do obecnych zastosowan 90% uzytkowników.
    > A moze i sprzed 10? Kiedy była era c2d?

    To zależy co na nim robisz. Jeśli grasz to niestety starzeją się
    tak jak pisałem lub szybciej.

> [...]
    > dwa lata wymienia? To ja jestem maniak ale nawet ja tak nie robię. W
    > ciagu ostatnich 7 lat kupiłem 2 ale to tylko dlatego, ze drugi dołozyłem

    Nie większość i niekoniecznie regularnie ale wymieniają.
    Reklamy namawiały: kup ze smart, kum z 3D, kup z innym nowym
    gównem.

    > Reasumuj - po raz kolejny bzdury wasc pleciesz...

    Reasumując bzdury ty pleciesz.

    Pozdrawiam

  • 76. Data: 2018-05-04 20:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > To zależy co na nim robisz. Jeśli grasz to niestety starzeją się
    > tak jak pisałem lub szybciej.

    Dlatego pisałem o zastosowaniu przez 90% uzytkowników a nie o tych 3%
    maniaków co zamiast na konsoli, postanowili na kompie grać...

    > Nie większość i niekoniecznie regularnie ale wymieniają.
    > Reklamy namawiały: kup ze smart, kum z 3D, kup z innym nowym
    > gównem.

    A mimo to nie znam nikogo kto by wymienił sprawny działajacy TV o
    zadowalajacej go wielkosci sprzed 3-5 lat tylko dlatego ze
    - smart
    - LED
    - 3D
    - inne gówno.
    Jedynym parametrem wymuszającym wymiane jest albo zepsucie albo wielkosc
    ale juz kilka lat temu wzrost przekątnej za ta sama cene został
    skutecznie wyhamowany.
    A i coraz mniej osób ma mieszkania wymagajace TV wiekszych niz 46 cali...

    > Reasumując bzdury ty pleciesz.

    No cóz, argumentowi bo NIE przewaznie przeciwstawiam argument BO TAK!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 77. Data: 2018-05-05 01:05:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-04 o 20:00, Budzik pisze:

    > Dlatego pisałem o zastosowaniu przez 90% uzytkowników a nie o tych 3%
    > maniaków co zamiast na konsoli, postanowili na kompie grać...

    Pisałeś brednie a potwierdzasz to oceną jaki procent używa komputerów
    do gier. Jeszcze tylko brakuje żebyś dopisał że nie znasz nikogo
    grającego na pececie.

> [...]
    > skutecznie wyhamowany.
    > A i coraz mniej osób ma mieszkania wymagajace TV wiekszych niz 46 cali...

    Fakt to że Ty nie znasz musi oznaczać ze tak robią wszyscy inni.
    Pytanie czy aby na pewno? :-)

    > No cóz, argumentowi bo NIE przewaznie przeciwstawiam argument BO TAK!

    Kiedy argument "bo NIE" to twoje "bzdury pleciesz", co oznacza
    że argumenty skończyły ci się sporo wcześniej.

    Pozdrawiam

  • 78. Data: 2018-05-05 12:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Pisałeś brednie a potwierdzasz to oceną jaki procent używa
    > komputerów do gier. Jeszcze tylko brakuje żebyś dopisał że nie znasz
    > nikogo grającego na pececie.

    W sumei to rzeczywiscie nie znam bo juz wiele lat temu wszyscy grajkowie
    przestawili sie na konsole. Ale to nie az takie wazne.

    Wazne jest ze:
    - masz miliony pctów w firmach ktore nie słuza do grania w ogóle.
    - masz duzy procent ludzi ktorzy uzywaja komputery ale w ogole nie graja
    - pozostaje ci czesc ludzi ktorzy graja i teraz musisz sie zastanowic ile
    z nich wybiera konsole w domowym zastosowaniu
    Wezmy np. wiedzmina:
    do końca czerwca 2015 roku 70% rozprowadzonych egzemplarzy przypadło na
    konsole (PlayStation 4 i Xbox One), a pozostałe 30% na wersję PC.
    Źródło: https://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=94146

    O ile sę pomyliłem piszac 3%? O 2%? To tylko szacunki ale co do zasady
    sprawa jest jasna - komputery przestały się starzec tak szybko jak działo
    sie w latach 90 i absolutnie nie ma potrzeby wymiany komputera co 3-5 lat
    tylko dlatego ze stary przestaje dawac rade.

    > Fakt to że Ty nie znasz musi oznaczać ze tak robią wszyscy inni.
    > Pytanie czy aby na pewno? :-)

    Fakt ze tak jest nie implikuje tez niczego przeciwnego.

    > Kiedy argument "bo NIE" to twoje "bzdury pleciesz", co oznacza
    > że argumenty skończyły ci się sporo wcześniej.

    Poziom twojej argumentacji widac powyzej przy okazji dyskusji o
    gamingowych PC. Dziekuje za te "dane" które podałes...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

  • 79. Data: 2018-05-05 12:48:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-05 o 12:00, Budzik pisze:

    > W sumei to rzeczywiscie nie znam bo juz wiele lat temu wszyscy grajkowie
    > przestawili sie na konsole. Ale to nie az takie wazne.

    Ci których ja znam nie przestawili się. Ale dla ciebie to nie
    ważna, dla ciebie jest ważne to czego ty nie widziałeś i nie wiesz.

> [...]
    > sie w latach 90 i absolutnie nie ma potrzeby wymiany komputera co 3-5 lat
    > tylko dlatego ze stary przestaje dawac rade.

    Skoro stary przestaje dawać radę to należy go wymienić.
    Bo nei daje rady. :-)

    > Fakt ze tak jest nie implikuje tez niczego przeciwnego.

    Dla ciebie chyba, dla człowieka inteligentnego byłby wstępem
    do ustalenia jak jest poza grupą jego znajomych.

    > Poziom twojej argumentacji widac powyzej przy okazji dyskusji o
    > gamingowych PC. Dziekuje za te "dane" które podałes...

    Starałem się nie zawyżać poziomu argumentacji do tego co ty
    sam napisałeś. Masz o to do mnie pretensję?

    Pozdrawiam

  • 80. Data: 2018-05-05 12:50:05
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-05-05 01:05, RadoslawF wrote:

> [...]
    > Pytanie czy aby na pewno? :-)

    > Kiedy argument "bo NIE" to twoje "bzdury pleciesz", co oznacza
    > że argumenty skończyły ci się sporo wcześniej.

    Stary nie pitol bo zalosc. Budzik ma tu akurat racje z tymi telewizorami.

    --
    mk4