eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego nie działa jazda na zamek? - moje wnioskiDlaczego nie działa jazda na zamek? - moje wnioski
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!newsfeed00.su
    l.t-online.de!t-online.de!border4.nntp.dca.giganews.com!border2.nntp.dca.gigane
    ws.com!border3.nntp.dca.giganews.com!border1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganew
    s.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-
    02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!no
    t-for-mail
    Date: Thu, 21 Oct 2010 00:49:12 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.11) Gecko/20101013
    Thunderbird/3.1.5
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Dlaczego nie działa jazda na zamek? - moje wnioski
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 52
    Message-ID: <4cbf71e5$0$21001$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.184.176.41
    X-Trace: 1287614949 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 21001 79.184.176.41:28073
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2319546
    [ ukryj nagłówki ]

    Dla ustalenia uwagi, w przykładach opisuję sytuację kiedy na dwupasowej
    jezdni jednokierunkowej kończy się lewy pas.


    Tak ostatnio posłuchałem sobie dysput kierowców na temat jazdy na zamek,
    nawet przejrzałem pobieżnie wątki na pms i wszędzie święta wojna między
    "ormowcami blokującymi pas", a "pchającymi się do końca lewym pasem".

    A tymczasem prawdziwe buraki - sprawcy problemów na zwężeniach, są w
    tych dyskusjach zupełnie pominięci. A tymi burakami są ci, którzy daleko
    przed zwężeniem zmieniają pas z lewego na prawy.

    Przez nich jazda nie jest płynna, bo kolejność nie jest ustalona, a
    nieustannie wywalczana przez cały dojazd do zwężenia.
    To dzięki nim prawy pas zamula, a na lewym pojawiają się dziury
    denerwujące "ormowców".

    Dodatkowo u tych buraków jest silny instynkt stadny, polegający na tym
    że widząc innego warzywniaka, który właśnie wepchnął się kilometr przed
    zwężeniem na prawy pas, doganiają go i wpychają się przed niego. Bo on
    ma wobec buraczanej braci dług wdzięczności który spłaci wpuszczając
    przed siebie kolejnego.
    Bo buractwem tu jest nie tylko wepchnięcie się na prawy pas, współwinnym
    procederu jest tu też wpuszczający.

    I gdyby nie to buractwo, to nagle pogodzili by się ormowcy z
    wpychającymi, bo wszyscy grzecznie i równo dojechaliby do zwężenia gdzie
    mogliby się zazębiać na zamek.



    I tak na koniec - prawidłowy algorytm postępowania na zwężeniu:

    1. dojeżdżając do korka, wybierz ten pas na którym korek jest krótszy -
    dzięki temu równo i optymalnie wykorzystane będą oba pasy

    2. jedź przed siebie nie zmieniając już pasa, ani nie ułatwiaj tego innym

    3a. jeżeli jedziesz pasem który się kończy - będąc 3-4 samochody przed
    zwężeniem włącz kierunkowskaz, jak jadący przed Tobą zacznie wjeżdżać
    między samochody na prawym pasie, Ty zacznij wjeżdżać za pojazdem który
    go wpuścił.

    3b. jeżeli jedziesz pasem który się nie kończy - jeżeli poprzednik
    wpuszcza przed siebie samochód, Ty wpuść jeden następny. Jeżeli
    poprzednik nie wpuścił nikogo - wpuść przed siebie pierwszego
    czekającego przed zwężeniem.

    4. przyspiesz w miarę możliwości



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: