-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!newsfeed00.su
l.t-online.de!t-online.de!border4.nntp.dca.giganews.com!border2.nntp.dca.gigane
ws.com!border3.nntp.dca.giganews.com!border1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganew
s.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-
02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!no
t-for-mail
Date: Thu, 21 Oct 2010 00:49:12 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.11) Gecko/20101013
Thunderbird/3.1.5
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Dlaczego nie działa jazda na zamek? - moje wnioski
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 52
Message-ID: <4cbf71e5$0$21001$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.184.176.41
X-Trace: 1287614949 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 21001 79.184.176.41:28073
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2319546
[ ukryj nagłówki ]Dla ustalenia uwagi, w przykładach opisuję sytuację kiedy na dwupasowej
jezdni jednokierunkowej kończy się lewy pas.
Tak ostatnio posłuchałem sobie dysput kierowców na temat jazdy na zamek,
nawet przejrzałem pobieżnie wątki na pms i wszędzie święta wojna między
"ormowcami blokującymi pas", a "pchającymi się do końca lewym pasem".
A tymczasem prawdziwe buraki - sprawcy problemów na zwężeniach, są w
tych dyskusjach zupełnie pominięci. A tymi burakami są ci, którzy daleko
przed zwężeniem zmieniają pas z lewego na prawy.
Przez nich jazda nie jest płynna, bo kolejność nie jest ustalona, a
nieustannie wywalczana przez cały dojazd do zwężenia.
To dzięki nim prawy pas zamula, a na lewym pojawiają się dziury
denerwujące "ormowców".
Dodatkowo u tych buraków jest silny instynkt stadny, polegający na tym
że widząc innego warzywniaka, który właśnie wepchnął się kilometr przed
zwężeniem na prawy pas, doganiają go i wpychają się przed niego. Bo on
ma wobec buraczanej braci dług wdzięczności który spłaci wpuszczając
przed siebie kolejnego.
Bo buractwem tu jest nie tylko wepchnięcie się na prawy pas, współwinnym
procederu jest tu też wpuszczający.
I gdyby nie to buractwo, to nagle pogodzili by się ormowcy z
wpychającymi, bo wszyscy grzecznie i równo dojechaliby do zwężenia gdzie
mogliby się zazębiać na zamek.
I tak na koniec - prawidłowy algorytm postępowania na zwężeniu:
1. dojeżdżając do korka, wybierz ten pas na którym korek jest krótszy -
dzięki temu równo i optymalnie wykorzystane będą oba pasy
2. jedź przed siebie nie zmieniając już pasa, ani nie ułatwiaj tego innym
3a. jeżeli jedziesz pasem który się kończy - będąc 3-4 samochody przed
zwężeniem włącz kierunkowskaz, jak jadący przed Tobą zacznie wjeżdżać
między samochody na prawym pasie, Ty zacznij wjeżdżać za pojazdem który
go wpuścił.
3b. jeżeli jedziesz pasem który się nie kończy - jeżeli poprzednik
wpuszcza przed siebie samochód, Ty wpuść jeden następny. Jeżeli
poprzednik nie wpuścił nikogo - wpuść przed siebie pierwszego
czekającego przed zwężeniem.
4. przyspiesz w miarę możliwości
Następne wpisy z tego wątku
- 21.10.10 03:05 .Peeter
- 21.10.10 03:47 to
- 21.10.10 08:20 mz
- 21.10.10 08:20 Myjk
- 21.10.10 08:23 ToMasz
- 21.10.10 08:30 Jacek Osiecki
- 21.10.10 08:42 Myjk
- 21.10.10 08:44 Krzysiek Niemkiewicz
- 21.10.10 09:16 LEPEK
- 21.10.10 10:06 Arek (G)
- 21.10.10 10:13 J.F.
- 21.10.10 10:13 Samotnik
- 21.10.10 10:20 Cavallino
- 21.10.10 10:26 kakmar
- 21.10.10 10:30 Gabriel 'wilk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=