-
Data: 2010-10-21 10:13:09
Temat: Re: Dlaczego nie działa jazda na zamek? - moje wnioski
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w
> A tymczasem prawdziwe buraki - sprawcy problemów na zwężeniach,
> są w tych dyskusjach zupełnie pominięci. A tymi burakami są ci,
> którzy daleko przed zwężeniem zmieniają pas z lewego na prawy.
Dokladnie. Polaczenie cwaniactwa ("tam lewy zanika, to ja zajme
teraz dobry pas"), kultury ("wszyscy stoja to ja nie bede sie
wciskal po chamsku"), bojazni ("oni mnie pozniej nie wpuszcza") z
brakiem innego zwyczaju, przepisami i szkoleniem kierowcow.
> Przez nich jazda nie jest płynna, bo kolejność nie jest ustalona,
> a
O przepraszam - na ich pasie kolejnosc jest swietne ustalona. A
przepisy ustalaja tez kolejnosc na drugim pasie - najpierw
przejezdzaja wszystkie pojazdy z pasa ktory sie nie konczy :-)
A w zaleznosci od warunkow - nieplynna jazde powodowac moze tez
jazda na zamek. Czyli ci kierowcy, ktorzy jada tym pustym pasem
zamiast sie grzecznie ustawic w jednej kolejce !
> Dodatkowo u tych buraków jest silny instynkt stadny, polegający
> na tym że widząc innego warzywniaka, który właśnie wepchnął się
> kilometr przed zwężeniem na prawy pas, doganiają go i wpychają
> się przed niego. Bo on ma wobec buraczanej braci dług
> wdzięczności który spłaci wpuszczając przed siebie kolejnego.
> Bo buractwem tu jest nie tylko wepchnięcie się na prawy pas,
> współwinnym procederu jest tu też wpuszczający.
A to owszem tez - jak sie juz pojechalo lewym, to trzeba do konca,
najgorzej zjechac w polowie.
> I tak na koniec - prawidłowy algorytm postępowania na zwężeniu:
> 1. dojeżdżając do korka, wybierz ten pas na którym korek jest
> krótszy - dzięki temu równo i optymalnie wykorzystane będą oba
> pasy
Przy dzialajacym zamku to wcale nie jest takie proste - prawy
jedzie szybciej !
> 2. jedź przed siebie nie zmieniając już pasa, ani nie ułatwiaj
> tego innym
Jak juz jest korek na kilku pasach to zadanie jest latwe, gorzej
jak musisz przemoc wrodzona kulture ..
> 3a. jeżeli jedziesz pasem który się kończy - będąc 3-4 samochody
> przed zwężeniem włącz kierunkowskaz, jak jadący przed Tobą
> zacznie wjeżdżać między samochody na prawym pasie, Ty zacznij
> wjeżdżać za pojazdem który go wpuścił.
Za pozno, ewentualnie tyczy sie tylko korkow ktore wiecej stoja niz
jada.
Wystarczy jeden tir zebys sie nagle zorientowal ze te 3-4
samochody sie nie zmieszcza.
I musisz nagle ostro hamowac, ci na prawym tez musza hamowac zeby
cie wpuscic, i przepustowosc zwezenia spada.
Lepiej by bylo gdyby byla jedna kolejka :-P
No chyba ze jest inny czynnik ograniczajacy przepustowosc
bardziej - wtedy to nie ma znaczenia.
IMO - juz odleglosci ~100m trzeba sie juz zaczac ustawiac przy
swojej szczelinie, zeby przy ~20-50 bezproblemowo zjechac.
Przy czym zasadniczo ma niewielkie znaczenie jak wczesnie
zjedziesz - byleby tylko za toba nie stal burak ktory postanowi
pojechac
"wolnym do konca".
Jakby nie byl burakiem, to powinien sie zachowac jak rasowy
regulator - przypasowac sie za auto przed ktore wjechales, pojechac
jeszcze chwile swoim pasem, wlaczyc kierunek ..
> 3b. jeżeli jedziesz pasem który się nie kończy - jeżeli
> poprzednik wpuszcza przed siebie samochód, Ty wpuść jeden
> następny. Jeżeli poprzednik nie wpuścił nikogo - wpuść przed
> siebie pierwszego czekającego przed zwężeniem.
>
> 4. przyspiesz w miarę możliwości
Ale to dopiero jak wpuscisz przed siebie tego jednego. Przed
"obszarem zjezdzania" trzeba jechac wolno, za nim - szybko.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.10.10 10:13 Samotnik
- 21.10.10 10:20 Cavallino
- 21.10.10 10:26 kakmar
- 21.10.10 10:30 Gabriel 'wilk
- 21.10.10 10:29 SW3
- 21.10.10 10:34 Samotnik
- 21.10.10 10:35 Cavallino
- 21.10.10 10:37 J.F.
- 21.10.10 10:41 Mario
- 21.10.10 10:47 J.F.
- 21.10.10 11:03 J.F.
- 21.10.10 11:04 J.F.
- 21.10.10 11:19 J.F.
- 21.10.10 11:19 Cavallino
- 21.10.10 11:22 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa