-
11. Data: 2018-04-05 08:42:31
Temat: Re: Dlaczego kupując a4go muszę się zatrzymać.
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
On 2018-04-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Dnia Thu, 05 Apr 2018 06:00:15 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
>> No jak nie będzie miał transpondera to nie wjedzie, a jak ktoś będzie
>> miał, to zmieni się na zielone i wjedzie. Moze być nawet z automatyczną
>> barierką. Przeciez to działa tak w wielu miejscach na świecie.
>> Oczywiście trzeba zwolnic, ale juz niekoniecznie zatrzymać się.
>
> Czyli musi byc szlaban zamkniety, ktory sie podnosi,
Nie musi.
> ewentyalnie swiatlo czerwone, palace sie na tyle dlugo, zeby kierowca
Ono się może palić czerwone w trybie domyślnym a zmieniać na zielone jak
ma kogoś przepuścic
> nie mial watpliwosci ze nie wolno mu przejechac, musi zwolnic na tyle,
> zeby moc sie zatrzymac w razie nieotwarcia ... czyli tak czy inaczej
> duze zwolnienie ruchu.
W porównaniu z sytuacja gdzie każdy staje, to spory postęp.
> A wtedy mozna nacisnac przycisk, zablokowac ruch, i spokojnie przejsc
>:-)
>
> Jak ma byc szybko, to trzeba wprowadzic system bezbramkowy.
> Da sie, tylko trzeba bylo zaczac 20 lat temu.
Pewnie się nadal da, tylko trzeba zapłacić a jest taka uniwersalna
prawidłowość, że usługodawcy niechętnie płacą za coś co zaoszczędzi czas
ich klientom.
--
Marcin
-
12. Data: 2018-04-05 08:52:35
Temat: Re: Dlaczego kupując a4go muszę się zatrzymać.
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
On 2018-04-05, Bolko <s...@g...com> wrote:
> Pisałem o A4 Kraków Katowice. Myślę że to jest system bezbramkowy w
> sensie że auta nie muszą się zatrzymywać by dane zostały pobrane.
> Natomiast ograniczenia wynikają jedynie z tego że ludzie pracujący w
> budkach muszą się dostać jakoś do tych budek i po to jest ten szlaban.
Prawdę mówiąc trudno w to uwierzyć. Przecież wystarczyłoby opuszczać te
szlabany wyłącznie na czas przejścia. Jeden głupi guzik przy każdej z
bramek by styknął.
--
Marcin
-
13. Data: 2018-04-05 10:00:54
Temat: Re: Dlaczego kupując a4go muszę się zatrzymać.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:rzjxC.200661$f...@f...ams1...
On 2018-04-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Dnia Thu, 05 Apr 2018 06:00:15 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
>>> No jak nie będzie miał transpondera to nie wjedzie, a jak ktoś
>>> będzie
>>> miał, to zmieni się na zielone i wjedzie. Moze być nawet z
>>> automatyczną
>>> barierką. Przeciez to działa tak w wielu miejscach na świecie.
>>> Oczywiście trzeba zwolnic, ale juz niekoniecznie zatrzymać się.
>
>> Czyli musi byc szlaban zamkniety, ktory sie podnosi,
>Nie musi.
No to ktos przejedzie na czerwonym, a potem bedzie awantura, ze mu nie
powiedzino, ze jemu po prawej stronie nie wolno.
>> ewentyalnie swiatlo czerwone, palace sie na tyle dlugo, zeby
>> kierowca
>Ono się może palić czerwone w trybie domyślnym a zmieniać na zielone
>jak
>ma kogoś przepuścic
No i tak bedzie musialo dzialac.
>> nie mial watpliwosci ze nie wolno mu przejechac, musi zwolnic na
>> tyle,
>> zeby moc sie zatrzymac w razie nieotwarcia ... czyli tak czy
>> inaczej
>> duze zwolnienie ruchu.
>W porównaniu z sytuacja gdzie każdy staje, to spory postęp.
Tak to dziala na "panstwowym".
https://www.youtube.com/watch?v=YcVFH9z9L7I
-mozna bez zatrzymania. Prawie.
-budki obslugi na tym pasie nie ma, to i uzasadnienie bieganiem nie
dziala
-zobacz jaka kolejka na prawych pasach.
>> A wtedy mozna nacisnac przycisk, zablokowac ruch, i spokojnie
>> przejsc
>>:-)
>> Jak ma byc szybko, to trzeba wprowadzic system bezbramkowy.
>> Da sie, tylko trzeba bylo zaczac 20 lat temu.
>Pewnie się nadal da, tylko trzeba zapłacić a jest taka uniwersalna
>prawidłowość, że usługodawcy niechętnie płacą za coś co zaoszczędzi
>czas
>ich klientom.
Szczegolnie jak maja monopol :-)
Ale nie spytales sie ile to kosztuje.
Pomysl jakis wspolnych transponderow chyba byl, ale kto wie - moze
panstwo pomyslalo "oni nam za to zaplaca", a oni stwierdzili "za
drogo - nie zaplacimy".
Tak nawiasem mowiac - ktos zna jakies podsumowanie - ile zabralismy z
Viatoll, a ile nas system kosztowal ?
J.
-
14. Data: 2018-04-05 10:27:59
Temat: Re: Dlaczego kupując a4go muszę się zatrzymać.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:7a2e56de-8c2f-47c8-a149-ee1172df19e1@go
oglegroups.com...
>> Czyli musi byc szlaban zamkniety, ktory sie podnosi,
>> ewentyalnie swiatlo czerwone, palace sie na tyle dlugo, zeby
>> kierowca
>> nie mial watpliwosci ze nie wolno mu przejechac, musi zwolnic na
>> tyle,
>> zeby moc sie zatrzymac w razie nieotwarcia ... czyli tak czy
>> inaczej
>> duze zwolnienie ruchu.
>> A wtedy mozna nacisnac przycisk, zablokowac ruch, i spokojnie
>> przejsc
> :-)
>
>Pisałem o A4 Kraków Katowice.
>Myślę że to jest system bezbramkowy w sensie że auta nie muszą się
>zatrzymywać by dane zostały pobrane.
Nie o to chodzi. System niezadziala z dowolnych przyczyn i oplaty ma
nie pobrac ?
O nie, tu o duze pieniadze chodzi :-)
Odebranie sygnalu z transpondera, sprawdzenie platnosci, i dopiero
szlaban w gore, nie wczesniej.
W dodatku jesli dobrze widze, to oznakowanie jest karygodne -
https://youtu.be/uHOfQgGz17E?t=251
https://www.youtube.com/watch?v=kOziksQTZ1w
Skad zwykly obywatel, a moze i zagraniczny, ma wiedziec, ze tu tylko
dla A4GO ?
Wiec wjedza, a potem to co - obsluga mu bilet wyda ?
>Natomiast ograniczenia
>wynikają jedynie z tego że ludzie pracujący w budkach muszą się
>dostać
Z tego co widze, to sa szlabany i przed bramkami, wiec obsluga moglaby
na chwile zamknac.
Ale jak sie kierowcy przyzwyczaja, ze bramki przejezdza sie 50km/h, to
i ten szlaban nie pomoze :-)
J.
-
15. Data: 2018-04-05 11:58:31
Temat: Re: Dlaczego kupując a4go muszę się zatrzymać.
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
On 2018-04-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> No to ktos przejedzie na czerwonym, a potem bedzie awantura, ze mu nie
> powiedzino, ze jemu po prawej stronie nie wolno.
WY-MY-ŚLASZ
A jak jest teraz? Wisi po środku. Można zrobić typowy sygnalizator.
Dojdzie mandat, punkty karne, windykacja i brak wjazdu dopóki nie
ureguluje.
>>> nie mial watpliwosci ze nie wolno mu przejechac, musi zwolnic na
>>> tyle,
>>> zeby moc sie zatrzymac w razie nieotwarcia ... czyli tak czy
>>> inaczej
>>> duze zwolnienie ruchu.
>
>>W porównaniu z sytuacja gdzie każdy staje, to spory postęp.
>
> Tak to dziala na "panstwowym".
> https://www.youtube.com/watch?v=YcVFH9z9L7I
No właśnie i na wielu np. głupich parkingach i to od wielu wielu lat.
>>Pewnie się nadal da, tylko trzeba zapłacić a jest taka uniwersalna
>>prawidłowość, że usługodawcy niechętnie płacą za coś co zaoszczędzi
>>czas
>>ich klientom.
>
> Szczegolnie jak maja monopol :-)
Ano.
> Ale nie spytales sie ile to kosztuje.
Bo nic ta wiedza mi nie da :) Jak uznają, że kierowcy łykną, to zrobią,
a jak nie, to będa się męczyć ze szlabanami i staniem.
> Pomysl jakis wspolnych transponderow chyba byl, ale kto wie - moze
> panstwo pomyslalo "oni nam za to zaplaca", a oni stwierdzili "za
> drogo - nie zaplacimy".
A opłaty są regulowane centralnie?
--
Marcin
-
16. Data: 2018-04-05 12:37:09
Temat: Re: Dlaczego kupując a4go muszę się zatrzymać.
Od: Bolko <s...@g...com>
> Skad zwykly obywatel, a moze i zagraniczny, ma wiedziec, ze tu tylko
> dla A4GO ?
w chicago są ludzie z naprawdę różnych zakątków świata
i dlatego tam mają tylko jedno rondo bo ludzie nie wiedzą jak jeżdzić
ale już 10 lat temu mieli i-pass który można przejechać z prędkościa 45km/h
a jak zapomnisz nie masz nie potrafisz to może potem zapłacić
https://www.illinoistollway.com/tolling-information/
unpaid-tolls
zresztą daleko szukać a co jest z ciężarówkami w Polsce
-
17. Data: 2018-04-05 13:40:00
Temat: Re: Dlaczego kupując a4go muszę się zatrzymać.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:brmxC.114869$%B...@f...ams1...
On 2018-04-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> No to ktos przejedzie na czerwonym, a potem bedzie awantura, ze mu
>> nie
>> powiedzino, ze jemu po prawej stronie nie wolno.
>WY-MY-ŚLASZ
Krakow-Katowice to bardzo krotki jest, ale juz na "panstwowej",
podobnie jak we Wloszech - kto nie ma biletu placi za caly dostepny
odcinek.
Wiec jakos wyraznie powinno byc oznaczone.
>>>> nie mial watpliwosci ze nie wolno mu przejechac, musi zwolnic na
>>>> tyle,
>>>> zeby moc sie zatrzymac w razie nieotwarcia ... czyli tak czy
>>>> inaczej
>>>> duze zwolnienie ruchu.
>
>>>W porównaniu z sytuacja gdzie każdy staje, to spory postęp.
>
>> Tak to dziala na "panstwowym".
>> https://www.youtube.com/watch?v=YcVFH9z9L7I
>No właśnie i na wielu np. głupich parkingach i to od wielu wielu lat.
No, zauwaz, ze pozno go puscilo, byl na granicy koniecznosci
hamowania.
A jakby nie puscilo, to dalby rade stanac ?
Tez spora strata czasu i paliwa :-)
>>>Pewnie się nadal da, tylko trzeba zapłacić a jest taka uniwersalna
>>>prawidłowość, że usługodawcy niechętnie płacą za coś co zaoszczędzi
>>>czas ich klientom.
>
>> Ale nie spytales sie ile to kosztuje.
>Bo nic ta wiedza mi nie da :)
Ale moze nie trzeba narzekac na zlych uslugodawcow, tylko na zly rzad
:-)
>Jak uznają, że kierowcy łykną, to zrobią,
>a jak nie, to będa się męczyć ze szlabanami i staniem.
Jak widac - zrobili to A4GO i przyspieszyli.
>> Pomysl jakis wspolnych transponderow chyba byl, ale kto wie - moze
>> panstwo pomyslalo "oni nam za to zaplaca", a oni stwierdzili "za
>> drogo - nie zaplacimy".
>A opłaty są regulowane centralnie?
Na "panstwowych" odcinkach - tak :-)
Na tych dwoch czy trzech "prywatnych" - niby nie, choc i tak trzeba
uzgadniac w Warszawie.
Ale nie o to chodzi - GD po wprowadzeniu Viatoll wprowadzila
transpondery u kierowcow, i zarzadzalo oplatami centralnie,
i Stalexportowi, Kulczykowi, a moze i GTC pozostala decyzja -
przylaczyc sie, czy nie, czy zrobic wlasne.
I tu sie rodzi bardzo wazne pytanie - a ile to kosztuje :-)
Moze po prostu oferta byla za droga.
J.
-
18. Data: 2018-04-05 15:11:29
Temat: Re: Dlaczego kupując a4go muszę się zatrzymać.
Od: Marek <f...@f...com>
On Thu, 5 Apr 2018 07:47:25 +0200, "J.F."
<j...@p...onet.pl> wrote:
> Tunelami nie, skoro ich nie zamowiono i nie zrobiono.
Mogą , są tunele na A1.
--
Marek
-
19. Data: 2018-04-05 17:10:47
Temat: Re: Dlaczego kupując a4go muszę się zatrzymać.
Od: Skolmi <k...@g...com>
W dniu czwartek, 5 kwietnia 2018 15:11:33 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> On Thu, 5 Apr 2018 07:47:25 +0200, "J.F."
> <j...@p...onet.pl> wrote:
> > Tunelami nie, skoro ich nie zamowiono i nie zrobiono.
>
> Mogą , są tunele na A1.
>
> --
> Marek
Na gdaczanej A4 też.