  • 11. Data: 2018-04-05 08:42:31
    Temat: Re: Dlaczego kupując a4go muszę się zatrzymać.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Czyli musi byc szlaban zamkniety, ktory sie podnosi,

    Nie musi.

    > ewentyalnie swiatlo czerwone, palace sie na tyle dlugo, zeby kierowca

    Ono się może palić czerwone w trybie domyślnym a zmieniać na zielone jak
    ma kogoś przepuścic

    > nie mial watpliwosci ze nie wolno mu przejechac, musi zwolnic na tyle,
    > zeby moc sie zatrzymac w razie nieotwarcia ... czyli tak czy inaczej
    > duze zwolnienie ruchu.

    W porównaniu z sytuacja gdzie każdy staje, to spory postęp.

    > A wtedy mozna nacisnac przycisk, zablokowac ruch, i spokojnie przejsc
    >:-)
    >
    > Jak ma byc szybko, to trzeba wprowadzic system bezbramkowy.
    > Da sie, tylko trzeba bylo zaczac 20 lat temu.

    Pewnie się nadal da, tylko trzeba zapłacić a jest taka uniwersalna
    prawidłowość, że usługodawcy niechętnie płacą za coś co zaoszczędzi czas
    ich klientom.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2018-04-05 08:52:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-05, Bolko <s...@g...com> wrote:
    > Pisałem o A4 Kraków Katowice. Myślę że to jest system bezbramkowy w
    > sensie że auta nie muszą się zatrzymywać by dane zostały pobrane.
    > Natomiast ograniczenia wynikają jedynie z tego że ludzie pracujący w
    > budkach muszą się dostać jakoś do tych budek i po to jest ten szlaban.

    Prawdę mówiąc trudno w to uwierzyć. Przecież wystarczyłoby opuszczać te
    szlabany wyłącznie na czas przejścia. Jeden głupi guzik przy każdej z
    bramek by styknął.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2018-04-05 10:00:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-04-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie musi.

    No to ktos przejedzie na czerwonym, a potem bedzie awantura, ze mu nie
    powiedzino, ze jemu po prawej stronie nie wolno.

    >Ono się może palić czerwone w trybie domyślnym a zmieniać na zielone
    >jak
    >ma kogoś przepuścic

    No i tak bedzie musialo dzialac.

    >W porównaniu z sytuacja gdzie każdy staje, to spory postęp.

    Tak to dziala na "panstwowym".
    https://www.youtube.com/watch?v=YcVFH9z9L7I

    -mozna bez zatrzymania. Prawie.
    -budki obslugi na tym pasie nie ma, to i uzasadnienie bieganiem nie
    dziala
    -zobacz jaka kolejka na prawych pasach.

    >Pewnie się nadal da, tylko trzeba zapłacić a jest taka uniwersalna
    >prawidłowość, że usługodawcy niechętnie płacą za coś co zaoszczędzi
    >czas
    >ich klientom.

    Szczegolnie jak maja monopol :-)

    Ale nie spytales sie ile to kosztuje.
    Pomysl jakis wspolnych transponderow chyba byl, ale kto wie - moze
    panstwo pomyslalo "oni nam za to zaplaca", a oni stwierdzili "za
    drogo - nie zaplacimy".

    Tak nawiasem mowiac - ktos zna jakies podsumowanie - ile zabralismy z
    Viatoll, a ile nas system kosztowal ?

    J.

  • 14. Data: 2018-04-05 10:27:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > :-)
    >
    >Pisałem o A4 Kraków Katowice.
    >Myślę że to jest system bezbramkowy w sensie że auta nie muszą się
    >zatrzymywać by dane zostały pobrane.

    Nie o to chodzi. System niezadziala z dowolnych przyczyn i oplaty ma
    nie pobrac ?
    O nie, tu o duze pieniadze chodzi :-)
    Odebranie sygnalu z transpondera, sprawdzenie platnosci, i dopiero
    szlaban w gore, nie wczesniej.

    W dodatku jesli dobrze widze, to oznakowanie jest karygodne -
    https://youtu.be/uHOfQgGz17E?t=251
    https://www.youtube.com/watch?v=kOziksQTZ1w

    Skad zwykly obywatel, a moze i zagraniczny, ma wiedziec, ze tu tylko
    dla A4GO ?

    Wiec wjedza, a potem to co - obsluga mu bilet wyda ?

    >Natomiast ograniczenia
    >wynikają jedynie z tego że ludzie pracujący w budkach muszą się
    >dostać

    Z tego co widze, to sa szlabany i przed bramkami, wiec obsluga moglaby
    na chwile zamknac.
    Ale jak sie kierowcy przyzwyczaja, ze bramki przejezdza sie 50km/h, to
    i ten szlaban nie pomoze :-)

    J.

  • 15. Data: 2018-04-05 11:58:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No to ktos przejedzie na czerwonym, a potem bedzie awantura, ze mu nie
    > powiedzino, ze jemu po prawej stronie nie wolno.

    WY-MY-ŚLASZ

    A jak jest teraz? Wisi po środku. Można zrobić typowy sygnalizator.
    Dojdzie mandat, punkty karne, windykacja i brak wjazdu dopóki nie
    ureguluje.

    > Tak to dziala na "panstwowym".
    > https://www.youtube.com/watch?v=YcVFH9z9L7I

    No właśnie i na wielu np. głupich parkingach i to od wielu wielu lat.

    > Szczegolnie jak maja monopol :-)

    Ano.

    > Ale nie spytales sie ile to kosztuje.

    Bo nic ta wiedza mi nie da :) Jak uznają, że kierowcy łykną, to zrobią,
    a jak nie, to będa się męczyć ze szlabanami i staniem.

    > Pomysl jakis wspolnych transponderow chyba byl, ale kto wie - moze
    > panstwo pomyslalo "oni nam za to zaplaca", a oni stwierdzili "za
    > drogo - nie zaplacimy".

    A opłaty są regulowane centralnie?

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2018-04-05 12:37:09
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Skad zwykly obywatel, a moze i zagraniczny, ma wiedziec, ze tu tylko
    > dla A4GO ?

    w chicago są ludzie z naprawdę różnych zakątków świata
    i dlatego tam mają tylko jedno rondo bo ludzie nie wiedzą jak jeżdzić
    ale już 10 lat temu mieli i-pass który można przejechać z prędkościa 45km/h
    a jak zapomnisz nie masz nie potrafisz to może potem zapłacić
    https://www.illinoistollway.com/tolling-information/
    unpaid-tolls

    zresztą daleko szukać a co jest z ciężarówkami w Polsce

  • 17. Data: 2018-04-05 13:40:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-04-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >WY-MY-ŚLASZ

    Krakow-Katowice to bardzo krotki jest, ale juz na "panstwowej",
    podobnie jak we Wloszech - kto nie ma biletu placi za caly dostepny
    odcinek.

    Wiec jakos wyraznie powinno byc oznaczone.

    >No właśnie i na wielu np. głupich parkingach i to od wielu wielu lat.

    No, zauwaz, ze pozno go puscilo, byl na granicy koniecznosci
    hamowania.
    A jakby nie puscilo, to dalby rade stanac ?

    Tez spora strata czasu i paliwa :-)

    >Bo nic ta wiedza mi nie da :)

    Ale moze nie trzeba narzekac na zlych uslugodawcow, tylko na zly rzad
    :-)

    >Jak uznają, że kierowcy łykną, to zrobią,
    >a jak nie, to będa się męczyć ze szlabanami i staniem.

    Jak widac - zrobili to A4GO i przyspieszyli.

    >A opłaty są regulowane centralnie?

    Na "panstwowych" odcinkach - tak :-)
    Na tych dwoch czy trzech "prywatnych" - niby nie, choc i tak trzeba
    uzgadniac w Warszawie.

    Ale nie o to chodzi - GD po wprowadzeniu Viatoll wprowadzila
    transpondery u kierowcow, i zarzadzalo oplatami centralnie,
    i Stalexportowi, Kulczykowi, a moze i GTC pozostala decyzja -
    przylaczyc sie, czy nie, czy zrobic wlasne.
    I tu sie rodzi bardzo wazne pytanie - a ile to kosztuje :-)

    Moze po prostu oferta byla za droga.

    J.

  • 18. Data: 2018-04-05 15:11:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 5 Apr 2018 07:47:25 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Tunelami nie, skoro ich nie zamowiono i nie zrobiono.

    Mogą , są tunele na A1.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2018-04-05 17:10:47
    Od: Skolmi <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 kwietnia 2018 15:11:33 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Mogą , są tunele na A1.
    >
    > --
    > Marek

    Na gdaczanej A4 też.