  • 1. Data: 2018-04-03 09:58:02
    Temat: Rozbita szyba - jak uzyskac odszkodowanie
    Od: Przem <p...@o...pl>

    Witam uprzejmie,

    W zeszłym tygodniu miałem nieprzyjemne zdarzenie drogowe...

    Przed Rabką, w miejscu gdzie prowadzone są prace przy budowie nowej S7,
    gdy z naprzeciwka mijała mnie ciężarówka, zbłąkany kamień rozbił mi
    przednią szybę.

    Niestety nie wiem dokładnie czy spadł z niej, czy z innego auta jadącego
    przede mną, nie mam rejestratora...

    Zjechałem na parking pobliskiej firmy (BlachoTrapez) i zadzwoniłem po
    patrol.

    Pojawili się dość szybko (15min) i spisali protokół. Zostałem
    poinformowany, ze sporządzona notatka będzie dostępna w komisariacie w
    Nowym Targu - nie dostałem nic na piśmie.

    Nie mam AC, tylko OC (bez dodatkowych pakietów), Policjanci
    poinformowali mnie ze może być problem z uzyskaniem odszkodowania.

    Proszę o podpowiedz, co teraz mogę zrobić?

    Czy mam możliwość żądać zwrotu kosztów wymiany szyby od zarządcy drogi,
    lub od wykonawcy prac drogowych?

    Jak podejść do tematu, i jakie dokumenty przygotować?

    Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc i informacje.

    Przem

  • 2. Data: 2018-04-03 18:13:15
    Temat: Re: Rozbita szyba - jak uzyskac odszkodowanie
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2018 o 09:58 Przem <p...@o...pl> pisze:

    > Jak podejść do tematu, i jakie dokumenty przygotować?
    >
    > Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc i informacje.

    Jak nie masz AC lub ubezpieczenia szyb to nic nie ugrasz. Kamień mógł
    spaść 2 min wcześniej z ciężarówki, która zupełnie nie miała związku z
    budową - wiozła materiały do zakładania ogrodu na nowo zabudowanej posesji.
    Chyba nie oczekujesz, że służba drogowa będzie czyściła jezdnię przed
    każdym jadącym autem?
    Ubezpieczenie szyb to max 50 zł na rok...

    TG

  • 3. Data: 2018-04-03 20:03:52
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-04-03 o 09:58, Przem pisze:

    > Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc i informacje.

    Zgłaszasz do zarządcy drogi, oni na 99% są ubezpieczeni i przekazują to
    do swojego ubezpieczyciela i dalej bujasz się z nim, choć często gęsto
    ubezpieczyciel nie uznaje takiej szkody. Wtedy należy się odwoływać,
    najlepiej do właściciela/zarządcy drogi, bo nadal to on jest stroną.
    Zgłoszenie nawet bez przyjazdu policji, to dodatkowy atut dla Cibie, bo
    uwiarygadnia przed ubezpieczycielem, że miało zdarzenie było w
    określonym miejscu i czasie. Policja czasem nie ma czasu lub ochoty
    przyjechać do takiej pierdoły, ale zgłoszenie chyba gdzieś tam u siebie
    zapisują, w każdym razie, godzina zgłoszenia i nazwisko dyżurnego to
    dodatkowy atut.

  • 4. Data: 2018-04-03 20:16:09
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-04-03 o 18:13, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Chyba nie oczekujesz, że służba drogowa będzie czyściła
    > jezdnię przed każdym jadącym autem?

    Służba nie musi, to wjeżdżający na drogę; czy to z budowy, czy z pola ma
    obowiązek nie zawalić drogi błotem, kamieniami czy czymkolwiek. Zarządca
    już się z nim dogada co do ewentualnych odszkodowań.

    > Ubezpieczenie szyb to max 50 zł na rok...

    Drogowcy też są ubezpieczeni od takich zdarzeń, możliwe, że nawet w tych
    samych firmach co kierowcy.

  • 5. Data: 2018-04-03 20:46:15
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.04.2018 o 21:42, Jacek pisze:

    > Sedno sprawy jest w sformułowaniu "bujasz się z nim".
    > Jak znam realia, to i zarządca drogi i firma prowadząca roboty umyją ręce.
    > Jacek
    to nie chodzi o "bujanie". to chodzi o fakt, ze Przem, chce uzyskać
    odszkodowanie, a wg naszego prawa, do momentu udowodnienia winy, jest
    się nie winnym. jak udowodni winę? Bo wezwał policje? a skąd wiadomo ze
    jak wjeżdżał na tą drogę to dziury nie było? Rejestrator kosztuje
    30zł!!! Dobry rejestrator 150! Nowa szyba 1200

    ToMasz

  • 6. Data: 2018-04-03 21:10:04
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-04-03 o 09:58, Przem pisze:

    > Pojawili się dość szybko (15min) i spisali protokół. Zostałem
    > poinformowany, ze sporządzona notatka będzie dostępna w komisariacie w
    > Nowym Targu - nie dostałem nic na piśmie.

    Przyjechali i nie zabrali ci dowodu rejestracyjnego abyś nie mógł jechać
    niesprawnym samochodem?
    Jakieś niedopatrzenie.
    https://sprawdzvin.pl/artykul/grozi-jazde-peknieta-s
    zyba-przednia-samochodzie

  • 7. Data: 2018-04-03 21:23:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 3 Apr 2018 09:58:02 +0200, Przem napisał(a):

    > Proszę o podpowiedz, co teraz mogę zrobić?
    >
    > Czy mam możliwość żądać zwrotu kosztów wymiany szyby od zarządcy drogi,
    > lub od wykonawcy prac drogowych?

    Od każdego kogo uważasz za sprawcę.
    Tyle że ten sprawca (czy jego ubezpieczyciel) może tej odpowiedzialności
    nie uznać i wtedy musiałbyś iść do sądu i tam udowodnić winę sprawcy.

    Możesz próbować, ale niestety słabo to widzę.

    Jeśli to było np. w sąsiedztwie budowy i był tam wyjazd na którym walały
    się kamienie naniesione przez ciężarówki i masz na to dowody (zdjęcia,
    notatka policyjna), to nawet mogłoby sie udać.

  • 8. Data: 2018-04-03 21:42:11
    Od: Jacek <k...@a...com>

  • 9. Data: 2018-04-03 22:48:59
    Od: kk <k...@o...pl>

> [...]
    > każdym jadącym autem?
    > Ubezpieczenie szyb to max 50 zł na rok...

    No 50zł, ale na cudze szyby oraz ubezpieczalnię a nie swoją szkodę.

  • 10. Data: 2018-04-03 23:32:17
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > No 50zł, ale na cudze szyby oraz ubezpieczalnię a nie swoją szkodę.
    ale z pewnymi zastrzeżeniami. o ile ja wiem, to można do oc
    doubezpieczyć szybę, ale w razie wypłaty, straci zniżkę na AA, którego
    miec nie musi. ale jeśli ma na innym aucie - wypłynie z bazy ufg w
    następnym roku. ja tak miałem parę lat temu i o ile się nic nie
    pozmieniało - miejcie na uwadze ten debilny przypadek ubezpieczeniowy

    ToMasz