-
31. Data: 2021-05-28 21:06:56
Temat: KURWA MAĆ TNIJCIE CYTATY!
Od: _Master_ <M...@...pl>
Albo najlepiej nie cytujcie.
serwer news od zarania pokazuje drzewo odpowiedzi.
OGARNIJCIE SIĘ WY i WASZE GÓWNIANE SOFTY! ;-))
-
32. Data: 2021-05-28 21:42:36
Temat: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
Od: heby <h...@p...onet.pl>
On 28/05/2021 20:53, _Master_ wrote:
>> Prototypy jeździły i od tamtej pory nie słychać nic nowego.
> Sytuacja/technologia się zmienia.
Zamarzanie miejsca rozprężania się nie zmienia ;) To zawsze będzie
kłopot. Na tyle poważny, że chyba nie rozwiązany do końca.
> Problem jest tylko z przechowaniem.
> Dlaczego nie prostymi metodami? Geniusz tkwi w prostocie ;-)
Bo to nie jest optymalna metoda przechowywania energii.
Optymalna to by było coś wielkości lodówki, trzymajace energię na pół
roku dla 1 domu.
Może mała czarna dziura na granicy wypromieniowania, dokarmiana materią,
da rade, ale to jeszcze nie teraz.
> sensownym rozwiązaniem jest LPG
Obecnie jest sensownym, ale niechcianym.
-
33. Data: 2021-05-28 23:19:56
Temat: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2021-05-28 o 20:54, _Master_ pisze:
> W dniu piątek-28-maja-2021 o 10:57, Janusz pisze:
>> W Hiszpanii jest nawet firma co robi takie autka, tyle że sprawdzają
>> się one tylko w tamtejszym klimacie, masz klimę/chłodzenie w aucie w
>> gratisie, tak jak w spalinówce ogrzewanie.
>
> U nas nie sprawdzają się auta elektryczne z wielu powodów.
Opowiadanie, główną ich wadą jest cena. Gdyby nie to już pełno by było
elektryków do pomykania po mieście.
--
Janusz
-
34. Data: 2021-05-28 23:22:59
Temat: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2021-05-28 o 21:03, _Master_ pisze:
> W dniu piątek-28-maja-2021 o 11:01, Janusz pisze:
>
>> W innym artykule czytałem że duże firmy samochodowe już coraz więcej
>> robią magazynów z zużytych akumulatorów samochodowych, jako ich drugie
>> życie.
>
> Dziś znów ktoś podrzucił że już tuż tuż będą drogi asfaltowe z domieszką
> zużytych opon.
Ja, jakbyś nie zauważył :)
>
> Sporo lat już to się zapowiada i co? I nic.
No to apelują żeby było ich więcej, pewnie przepisów czy norm na nie
brakuje.
--
Janusz
-
35. Data: 2021-05-28 23:25:14
Temat: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2021-05-28 o 19:23, ii pisze:
> W dniu 28.05.2021 o 16:47, Janusz pisze:
>> W dniu 2021-05-28 o 15:41, ii pisze:
>>> W dniu 28.05.2021 o 13:06, Janusz pisze:
>>>> W dniu 2021-05-28 o 11:13, K pisze:
>>> ...
>>>>
>>>>>
>>>>>>> jest GM, ktory twierdzi, ze przynajmniej do 2023 na baterie, a
>>>>>>> pozniej wodorowe. Ford chce miec wodorowe przed 2030. Renault juz
>>>>>>> w dostawczakach zaczyna oferowac wodorowe, a do 2025 wodorowe w
>>>>>>> ofercie maja miec Mitsubishi i Nissan. Mercedes razem z Volvo
>>>>>>> pracuje nad
>>>>>> Jakbyś nie czytał po łepkach to byś doczytał że jest mowa o
>>>>>> samochodach OSOBOWYCH, ciężarówki i dostawczaki to zupełnie inna
>>>>>> grupa i tam obowiązują zupełnie inne zasady i tam będą stopniowo
>>>>>> wprowadzać wodór.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>> z tego co wiem to Mirai nie jest dostawczakiem, a i BMW takowych nie
>>>> Ale była dyskusja o miraju czemu się nie rozwija, byc może te
>>>> uwarunkowania z artykułu o tym przesądzają.
>>>
>>> W jaki sposób? No jest 20% sprawności. Panele fotowoltaiczne nawet
>>> tyle nie dają.
>> No tak 0.36% im brakuje :)
>>
>
> Nie no, 20% to bardzo mała sprawność, ale skoro nie przeszkadza w tym by
> instalować panele to niby czemu miałaby przeszkadzać w rozwoju
> samochodów wodorowych. To jest raczej kwestia tego, że one są do d..y z
> wielu powodów a nie tylko tego jednego.
Zgoda ale ten powód jest dość istotny bo tą samą kilowatogodzinę można
lepiej wykorzystać, ergo w wodorowych jest po prostu droższa.
--
Janusz
-
36. Data: 2021-05-28 23:26:06
Temat: Re: KURWA MAĆ TNIJCIE CYTATY!
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2021-05-28 o 21:06, _Master_ pisze:
> Albo najlepiej nie cytujcie.
>
> serwer news od zarania pokazuje drzewo odpowiedzi.
>
> OGARNIJCIE SIĘ WY i WASZE GÓWNIANE SOFTY! ;-))
Możesz wyjaśnić o co Ci biega?
--
Janusz
-
37. Data: 2021-05-28 23:27:14
Temat: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2021-05-28 o 19:24, ii pisze:
> W dniu 28.05.2021 o 16:49, Janusz pisze:
>> W dniu 2021-05-28 o 15:36, ii pisze:
>>> W dniu 28.05.2021 o 11:04, Janusz pisze:
>>>> W dniu 2021-05-28 o 10:09, K pisze:
>>> ...
>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> Ci w Omanie to musza byc jednak debilami, ze sie w to pchaja bez
>>>>> wczesniejszej lektury blogera z Auto Swiata. Jeszcze wiekszymi
>>>>> debilami
>>>> Ja bym na Twoim miejscu zaczął od siebie i nie oceniał tak skrajnie
>>>> różnych działań ani ludzi :)
>>>>
>>>>> jest GM, ktory twierdzi, ze przynajmniej do 2023 na baterie, a
>>>>> pozniej wodorowe. Ford chce miec wodorowe przed 2030. Renault juz w
>>>>> dostawczakach zaczyna oferowac wodorowe, a do 2025 wodorowe w
>>>>> ofercie maja miec Mitsubishi i Nissan. Mercedes razem z Volvo
>>>>> pracuje nad
>>>> Jakbyś nie czytał po łepkach to byś doczytał że jest mowa o
>>>> samochodach OSOBOWYCH, ciężarówki i dostawczaki to zupełnie inna
>>>> grupa i tam obowiązują zupełnie inne zasady i tam będą stopniowo
>>>> wprowadzać wodór.
>>>>
>>>
>>> Przy 20% sprawności?
>> Masz elektryczne ciężarówki z akumulatorami że do nich porównujesz?
>>
>
> A co, to jakieś inne samochody?
No to chyba oczywiste.
--
Janusz
-
38. Data: 2021-05-29 07:01:19
Temat: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
Od: _Master_ <M...@...pl>
W dniu piątek-28-maja-2021 o 23:19, Janusz pisze:
główną ich wadą jest cena.
>
Jeśli wystarczy aby cena zaprzepaściła szczytne przedsięwzięcie to tym
gorzej dla przedsięwzięcia ;-)
-
39. Data: 2021-05-29 07:24:08
Temat: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
Od: _Master_ <M...@...pl>
W dniu piątek-28-maja-2021 o 21:42, heby pisze:
> Bo to nie jest optymalna metoda przechowywania energii.
Baterie są optymalniejesze? kończą się surowce.
Wodór jest optymalniejszy? Drogo i skomplikowanie...
>> sensownym rozwiązaniem jest LPG
>
> Obecnie jest sensownym, ale niechcianym.
To niech prawdziwi EKOLODZY a nie lobbyści bateryjek WYLOBBUJĄ u
rządzących dotacje/ulgi na używanie LPG w miastach (przynajmniej)
Efekt byłby szybko i tanio dla obywateli
A potem możemy się zastanawiać czy baterie czy wodór czy coś jeszcze innego.
-
40. Data: 2021-05-29 07:26:05
Temat: Re: KURWA MAĆ TNIJCIE CYTATY!
Od: _Master_ <M...@...pl>
W dniu piątek-28-maja-2021 o 23:26, Janusz pisze:
> Możesz wyjaśnić o co Ci biega?
O TO:
"
W dniu 2021-05-28 o 11:13, K pisze:
> On 28/05/2021 10:04, Janusz wrote:
>> W dniu 2021-05-28 o 10:09, K pisze:
>>> On 28/05/2021 08:27, Janusz wrote:
>>>> Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
>>>> Bo poza problemami technicznymi sprawność kiepska.
>>>>
>>>> "Sprawność napędu elektrycznego zasilanego z ogniwa paliwowego
>>>> tankowanego wodorem liczona globalnie wypada fatalnie na tle
>>>> sprawności napędu elektrycznego zasilanego z baterii. Przyjmijmy
>>>> optymistyczne założenie, że mamy do dyspozycji czysty, ekologiczny
>>>> prąd, pochodzący np. elektrowni wodnych, wiatrowych czy choćby
>>>> jądrowych lub z ogniw fotowoltaicznych, a nie ze spalania węgla.
>>>> Jeśli chcemy wykorzystać go do ładowania auta elektrycznego
>>>> zasilanego z wbudowanych baterii, to przy optymistycznych
>>>> założeniach tracimy jakieś 5 proc. energii na straty sieci
>>>> przesyłowej, kolejne 5 proc. przy przetwarzaniu prądu zmiennego na
>>>> stały, kolejnych kilka proc. na straty przy samym procesie ładowania
>>>> i kilkanaście proc. na straty energii w samym aucie i jego silniku,
>>>> uzyskujemy sprawność ,,Well to Wheel" (nie licząc wytworzenia prądu),
>>>> na poziomie ok. 70 proc. ! Świetny wynik, o ile oczywiście mamy
>>>> ekologiczny prąd.
>>>>
>>>> A co jeżeli auto ma wytwarzać sobie prąd w ogniwie paliwowym
>>>> zasilanym wodorem? Tu sytuacja dramatycznie się zmienia. Dochodzą
>>>> potężne straty przy produkcji wodoru poprzez elektrolizę, ok. 25-30
>>>> proc. energii pochłania transport i składowanie wodoru, sprawność
>>>> ogniw paliwowych też jest ograniczona, w zależności od typu ok.
>>>> 40-60 proc. energii zawartej w wodorze zamieniana jest na prąd. Do
>>>> tego dochodzą oczywiście takie same straty w napędzie, jak przy
>>>> ,,zwykłych" autach elektrycznych i... uzyskujemy całkowitą sprawność na
>>>> poziomie rzędu nieco ponad 20 proc.! Słaby wynik!"
>>>>
>>>>
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/wod
or-paliwo-przyszlosci-bez-przyszlosci/nt6jx7h
>>>>
>>>>
>>>> Z tego wynika że akumulatory zostaną z nami na długo w autach
>>>> osobowych.
>>>
>>>
https://www.theguardian.com/world/2021/may/27/oman-p
lans-to-build-worlds-largest-green-hydrogen-plant
>>>
>>>
>>> Ci w Omanie to musza byc jednak debilami, ze sie w to pchaja bez
>>> wczesniejszej lektury blogera z Auto Swiata. Jeszcze wiekszymi
debilami
>> Ja bym na Twoim miejscu zaczął od siebie i nie oceniał tak skrajnie
>> różnych działań ani ludzi
>>
>
> Ale to ty wyskoczyles z jakims sponsorowanym blogiem.
Wdawała mi się informacja ciekawa, a czy on sponsorowany czy nie to mi
wisi i lata,
zacytowałem fragmenty żebyś nie musiał tam 'wchodzić' i licznika nabijać.
>
>>> jest GM, ktory twierdzi, ze przynajmniej do 2023 na baterie, a
>>> pozniej wodorowe. Ford chce miec wodorowe przed 2030. Renault juz w
>>> dostawczakach zaczyna oferowac wodorowe, a do 2025 wodorowe w ofercie
>>> maja miec Mitsubishi i Nissan. Mercedes razem z Volvo pracuje nad
>> Jakbyś nie czytał po łepkach to byś doczytał że jest mowa o
>> samochodach OSOBOWYCH, ciężarówki i dostawczaki to zupełnie inna grupa
>> i tam obowiązują zupełnie inne zasady i tam będą stopniowo wprowadzać
>> wodór.
>>
>>
>
> z tego co wiem to Mirai nie jest dostawczakiem, a i BMW takowych nie
Ale była dyskusja o miraju czemu się nie rozwija, byc może te
uwarunkowania z artykułu o tym przesądzają.
> robi. Zaczynaja od duzych bo technologia jeszcze kuleje i wymaga sporo
> miejsca.
Amerykę żeś odkrył, przecież nawet w artykule o tym napisano.
"