  • 1. Data: 2009-02-12 16:25:03
    Temat: Dlaczego UPS'y nie chcą startować z baterii?
    Od: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm>

    Pytanie trochę nieścisłe bo spotkałem się z dwoma typami które startują z
    baterii. Ale jak porównałem podobne UPS-y o tej samej mocy (powiedzmy 500
    VA) to wyszło że trzeba nieźle dopłacić za możliwość startu bez zasilania z
    sieci. Dlaczego tak jest. Widziałem kiedyś schemat jakiegoś prostego UPS-a
    gdzie był generator 50Hz + dwa naprzemiennie pracujące tranzystory +
    sterownie wypełnieniem w zależności od obciążenia. Oczywiście był też układ
    ładowania akumulatora. Takie coś 'bez łaski' startuje z baterii. To co
    teraz zostało ulepszone że UPS-y w podstawowej wersji nie startują z
    baterii.

    MArek

  • 2. Data: 2009-02-12 18:35:05
    Temat: Re: Dlaczego UPS'y nie chcą startować z baterii?
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    "ToTylkoJa" <m...@n...chce.tego.poczta.fm> wrote in message
> [...]
    > ładowania akumulatora. Takie coś 'bez łaski' startuje z baterii. To co
    > teraz zostało ulepszone że UPS-y w podstawowej wersji nie startują z

    To problem filozoficzny a nie techniczny. UPS ma zabezpieczać podłączone
    urządzenia
    przed nagłym zanikiem zasilania z sieci, pozwalając przetrwać krótkie
    przerwy a w przypadku dłuższych
    pozwolić bezpiecznie pozamykać systemy.

    To nie ma zadania jak generator - zasilanie urządzeń offline.

    Kiedy wszystko jest wyłączone i nie ma zasilania z sieci to UPS nie podaje
    napięcia na wyjściu
    bo po co włączać urządzenia aby zaraz znów wszystko wyłączać, w stanie
    wyłączonym są bezpieczne i
    należy poczekać na powrót sieci.

    Jeszcze od razu powiem że UPS nie powinien sie ponownie włączać po
    pojawieniu się sieci aż nie będzie miał
    podładowanego akumulatora, bo w takim przypadku nie mógłby zabezpieczać
    urządzeń.

    zbyszek

  • 3. Data: 2009-02-12 18:49:32
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "ToTylkoJa" <m...@n...chce.tego.poczta.fm> napisał w
    wiadomości news:gn1ige$bj5$1@news.onet.pl...
> [...]
    > ładowania akumulatora. Takie coś 'bez łaski' startuje z baterii. To co
    > teraz zostało ulepszone że UPS-y w podstawowej wersji nie startują z

    IMO
    producent zakłada, że użytkownik to idiota (czesto słusznie zakłada) i nie
    chce miec dodatkowych kłopotów reklamacje.

    Włodek

  • 4. Data: 2009-02-12 22:34:00
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > urządzenia
    > przed nagłym zanikiem zasilania z sieci, pozwalając przetrwać krótkie

    UPS APC Smart ktory mam wlacza sie bez zasilania z sieci.

> [...]
    > napięcia na wyjściu
    > bo po co włączać urządzenia aby zaraz znów wszystko wyłączać, w stanie

    Uwazam, ze skoro ma energie to od decyzji uzytkownika powinno zalezec co
    z nia zrobi. Tworzenie sprzetu madrzejszego niz uzytkownik nie zawsze
    sie sprawdza.

    > Jeszcze od razu powiem że UPS nie powinien sie ponownie włączać po
    > pojawieniu się sieci aż nie będzie miał
    > podładowanego akumulatora, bo w takim przypadku nie mógłby zabezpieczać
    > urządzeń.

    Wiekszosc sensosnych UPSow ma mozliwosc konfiguracji tych parametrow.
    Wiec to co powinien zalezy od uzytkownika. Przynajmniej tak jest w
    modelach APC, ktore spotkalem. Czasami jest to niedostepne z poziomu
    dedykowanej aplikacji producenta, ale np.. taki linuksowy apcupsmon
    pozwala konfigurowac rozne dziwne parametry.

  • 5. Data: 2009-02-15 07:42:54
    Od: cranky <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Feb 2009 17:25:03 +0100, ToTylkoJa napisał(a):

> [...]
    > ładowania akumulatora. Takie coś 'bez łaski' startuje z baterii. To co
    > teraz zostało ulepszone że UPS-y w podstawowej wersji nie startują z

    UPSy nie startują z baterii. Ponieważ nie są przeznaczone do pracy ciągłej
    i takie użytkowanie szybko powoduje ich przegrzanie i "zwrot na gwarancji".
    Niektóre mają przycisk testowy włączający podanie na wyjście napięcia z
    falownika pomimo obecności napięcia na wejściu (np kiedy napięcie sieci
    włącza i wyłącza nam się co parę sekund lepiej włączyć go na stałe niż
    "klapać" stycznikami).
    To nie ulepszenie. To zabezpieczenie - producenta przed klientem (jak
    bezpiecznik w zasilaczach komputerowych).

  • 6. Data: 2009-02-15 08:21:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello cranky,

    Sunday, February 15, 2009, 8:42:54 AM, you wrote:

    [...]

    > UPSy nie startują z baterii.

    Jasne. Bąki nie latają - to fizycznie niemożliwe.

    > Ponieważ nie są przeznaczone do pracy ciągłej i takie użytkowanie
    > szybko powoduje ich przegrzanie i "zwrot na gwarancji".

    Też wymyślił. Dobrze, że moje stare APC BackUPS nie potrafią czytać,
    bo by mi strajk urządziły.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2009-02-15 08:57:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 Feb 2009 08:42:54 +0100, cranky wrote:
    >UPSy nie startują z baterii. Ponieważ nie są przeznaczone do pracy ciągłej
    >i takie użytkowanie szybko powoduje ich przegrzanie i "zwrot na gwarancji"

    A jakie sa roznice w przegrzewaniu przy starcie z baterii bez sieci i
    przy starcie z baterii w pare ms po zaniku sieci ?

    J.

  • 8. Data: 2009-02-15 09:11:32
    Temat: Re: Dlaczego UPS'y nie chcš startować z baterii?
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    > A jakie sa roznice w przegrzewaniu przy starcie z baterii bez sieci i
    > przy starcie z baterii w pare ms po zaniku sieci ?

    Takie jak przy chwilowym prądzie w trakcie przełaczenia pracującego już
    urzadzenia na sieć i przy właczaniu 'zimnego' urzadzenia.

    Wychodzi na to, że co bardziej gówniany sprzęt UPS boi sie dużego prądu
    udarowego więc nie montuje cold-start.

    APC się nie boi :) np mój SmartUPS 1000.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2009-02-15 16:10:47
    Od: cranky <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Feb 2009 09:21:41 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Hello cranky,
    >
    > Sunday, February 15, 2009, 8:42:54 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jasne. Bąki nie latają - to fizycznie niemożliwe.
    Napis Test przy przycisku pomaga w zrozumieniu.

    > Też wymyślił. Dobrze, że moje stare APC BackUPS nie potrafią czytać,
    > bo by mi strajk urządziły.
    A skąd producent ma wiedzieć jaki aku podłączyłeś pod UPS? Od traktora 120
    Ah i można jechać 3 doby? Liczone są na 15 minut. A tak musiałbyś zmienić
    konstrukcję.

  • 10. Data: 2009-02-15 16:26:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello cranky,

    Sunday, February 15, 2009, 5:10:47 PM, you wrote:

    [...]

    > A skąd producent ma wiedzieć jaki aku podłączyłeś pod UPS? Od traktora 120
    > Ah i można jechać 3 doby? Liczone są na 15 minut. A tak musiałbyś zmienić
    > konstrukcję.

    Kupuj porządne UPSy a nie badziewia - nie będzie problemu 15 minut.