-
11. Data: 2010-02-15 23:50:16
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Od: "J_K_K" <j...@i...fm>
Użytkownik "Przemysław Bernat" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
news:1s1o9769t0f3j.1t5h6w46w723r.dlg@40tude.net...
> Testowane na Astrze Classic i dwóch Focusach, więc usterki instalacji w
> samochodach wykluczam. H4 i H1 starczają na lata, a H7 padają co chwilę.
>
U mnie tam wszystkie wytrzymują podobnie - >= 30 kkm.
Trzy generacje Astry + Omega + Xantia + Passat + Escort + Ascona etc.
Pzdr
JKK
-
12. Data: 2010-02-16 03:05:30
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>
Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
news:4b79b82a$1@news.home.net.pl...
> To prawda, że powyżej pewnej wartości trwałość spada znacznie szybciej
> niż rośnie jasność,
nienienie, zarówki halogenowe mają to do siebie, ze trwałość spada ze
spadkiem napięcia (i jasnością świecenia)
@
-
13. Data: 2010-02-16 06:17:41
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Od: to <t...@a...xyz>
Artur Miller wrote:
>> To prawda, ?e powy?ej pewnej warto?ci trwa?o?ae spada znacznie szybciej
>> ni? ro?nie jasno?ae,
>
> nienienie, zarówki halogenowe maj? to do siebie, ze trwa?o?ae spada ze
> spadkiem napiecia (i jasno?ci? ?wiecenia)
Tu mnie zaskoczyłeś. Jakieś źródło?
--
cokolwiek
-
14. Data: 2010-02-16 07:05:19
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Od: Grzegorz <b...@b...com>
Hello J_K_K !:
> Użytkownik "Przemysław Bernat" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:1s1o9769t0f3j.1t5h6w46w723r.dlg@40tude.net...
>> Testowane na Astrze Classic i dwóch Focusach, więc usterki instalacji w
>> samochodach wykluczam. H4 i H1 starczają na lata, a H7 padają co chwilę.
>>
> U mnie tam wszystkie wytrzymują podobnie - >= 30 kkm.
> Trzy generacje Astry + Omega + Xantia + Passat + Escort + Ascona etc.
Ja przed epoką xenonów wymieniałem komplet H4 raz na rok - czyli 25 do
40 kkm.
Ale jest inny problem - wibracje. Takie np. H3 po nawett małym puknięciu
padały od razu ! Może więc to kwestia także odporności na wibracje ?
A co do napięcia - w zasadzie w dzień to można by zmniejszyć napięcie do
nawet 8 V, wtedy żarówki wytrzymają znacznie dłużej. Tylko na noc te 13,8.
Aha - i najgorszy moment, to włączanie. Tzw. softstart zdecydowanie
zwiększa trwałość halogenów - przetestowane na domowych 12V. Udar
prądowy przeciąża miejsca, które są nieco cieńsze i klops ;-) !
pzdrw.
--
Grzegorz
maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
-
15. Data: 2010-02-16 07:37:35
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Od: "wojtek" <a...@b...ccc>
> M.in nowe PSA dzialaja na ok 14,4V i zarowki leca w nich niesamowicie
> szybko.
Mój teść ma P307 z 2002 roku i szlag mnie trafia bo wymieniłem już z 30-40
żarówek a auto ma przejechane tylko 100kkm. Praktycznie co wymienię jedną to
druga się przepala. Niby warto wymieniać obydwie ale już mam taką wprawę że
mi się nie chce i wymieniam w minutę jak trzeba (wozi w schowku zawsze
zapas). W dup.. z takimi żarówkami. U siebie mam na szczęscie xenon i miał
być taki drogi w eksploatacji.. a wychodzi że to dobrodziejstwo nawet jak
by miała paść przetwornica to wychodzi taniej.
--
Wojtek
-
16. Data: 2010-02-16 08:37:27
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Od: wchpikus <w...@w...pl>
Witam!
> Aha - i najgorszy moment, to włączanie. Tzw. softstart zdecydowanie
> zwiększa trwałość halogenów.....
Dokladnie.
Ja mam zamontowany uklad rozgrzewajacy wlokna przez ok 10 sek, potem
podaje pelne zasilanie.
Bez tego ukladu zarowki padaly co 2-3 miesiace, z ukladem mam juz je 5 i
nic sie nie dzieje.
Pozdrawiam
-
17. Data: 2010-02-16 08:51:45
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x dro?sza ni? H4?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On 16 Feb 2010 06:17:41 +0100, to wrote:
>Artur Miller wrote:
>> nienienie, zarówki halogenowe maj? to do siebie, ze trwa?o?? spada ze
>> spadkiem napi?cia (i jasno?ci? ?wiecenia)
>
>Tu mnie zaskoczyłeś. Jakieś źródło?
Cykl halogenowy.
Ale to raczej w jakims mocno nienormalnym zakresie pracy dopiero.
J.
-
18. Data: 2010-02-16 08:54:42
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "wojtek" <a...@b...ccc> napisał w wiadomości
news:hldefa$6hq$1@news.onet.pl...
>> M.in nowe PSA dzialaja na ok 14,4V i zarowki leca w nich niesamowicie
>> szybko.
> Mój teść ma P307 z 2002 roku i szlag mnie trafia bo wymieniłem już z 30-40
> żarówek a auto ma przejechane tylko 100kkm. Praktycznie co wymienię jedną
> to druga się przepala.
ale rozumiem, ze drążyleś temat i zdązyleś sie dowiedziec, ze najczęsciej to
nie pada żarówka, tylko śniedzieje wypalony styk żarówki, ktory w 307 (i
moze innych też) jest skopany.
Często wystarczy wyczyścić te blaszki i żarówka świeci nadal. Owszem czasem
sie przepala i zwykle jej stopien zużycia spowodowany jest również przez
słaby styk zarówki.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka
-
19. Data: 2010-02-16 08:57:15
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>
"Przemysław Bernat" <p...@w...pl> wrote in message
news:1amhb2kidndxe$.z873fkw7b0hm.dlg@40tude.net...
>>> Testowane na Astrze Classic i dwóch Focusach, więc usterki instalacji w
>>> samochodach wykluczam. H4 i H1 starczają na lata, a H7 padają co chwilę.
>> Kwestia napiecia w instalacji, a nie typu zarowki. Sprobuj pojezdzic z
>> H4 na 14.5V, tez padnie po miesiacu-trzech.
> Myślisz, że trzy sztuki samochodów, dwóch różnych marek miały tak samo
> skopane regulatory napięcia? I w żadnym, prócz palenia żarówek nie było
> innych problemów z wyposażeniem elektrycznym.
Ja mam drugi z kolei samochod z zarowkami H7 i zmieniam nie czesciej niz raz
w roku (w poprzednim mialem nawet modul "skandynawski", ktory wlacza
automatycznie swiatla mijania po wlaczeniu silnika). Z jednym wyjatkiem -
jak "na szybko" kupilem zarowke z hipermarketu, to wytrzymala dwa
miesiace...
--
Axel
-
20. Data: 2010-02-16 09:16:15
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Od: DoQ <p...@g...com>
Kuba (aka cita) pisze:
> ale rozumiem, ze drążyleś temat i zdązyleś sie dowiedziec, ze
> najczęsciej to nie pada żarówka, tylko śniedzieje wypalony styk żarówki,
> ktory w 307 (i moze innych też) jest skopany.
> Często wystarczy wyczyścić te blaszki i żarówka świeci nadal. Owszem
> czasem sie przepala i zwykle jej stopien zużycia spowodowany jest
> również przez słaby styk zarówki.
Ale tam wszystkie zarowki _przepalają się_ na potęgę, łącznie z
podświetleniem panelu klimatyzacji :)
Pozdrawiam
Paweł