  • Data: 2011-04-29 23:01:08
    Temat: Dla kogo są MUX'y...?
    Od: m...@-...p.lodz.pl.invalid szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    mam kolegę, ktory jest głównie fanem TVP (odbiera tylko analog z
    "powietrza"). Nie mógł się doczekać kiedy wreszcie ruszy MUX w jego
    mieście. MUX w końcu ruszył, kolega kombinuje teraz z wystawianiem odpowiedniej
    anteny, żeby dobry sygnał złapać...
    Ogólnie bardzo optymistycznie podchodzi do MUXów a ja się zastanawiam
    dla kogo (pod względem ofertowym) jest naziemna tv cyfrowa? Przecież z
    platformami (pod względem liczby/oferty kanałów) konkurować nie może.
    Czy faktycznie jest taka spora grupa odbiorców, która:
    - nie ma kablówki (może by chciała ale brak operatora w ich zasięgu)
    - platformy sat. nie chce mieć bo wystarczy im tylko to co z "urzędu" dostaną bez
    opłat
    (abonamentu nie licząc)
    Czy ta grupa jest na tyle spora, że dla niej trzeba utrzymywać ciągle naziemna tv?
    Czy nie prościej pod względem infrastruktury by było dać TVP jako FTA przez
    sat i już? Z pkt. widzenia odbiorcy lepiej mieć "talerz" i dostęp do szerszej
    oferty programowej niz antene dvb i kilka kanałów...

    Dokąd MUX'y będa zmierzać, będą li tylko zastępstwem analogowej
    (publicznej) tv (na zasadzie "śą bo muszą być"), czy też w niej się pojawią kanały
    tematyczne (Discovery itp.)?

    pozdrawiam,
    --
    mb