  • 11. Data: 2010-04-12 22:28:37
    Temat: Re: Diesel to taka droga sprawa?
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Karolek" napisał w wiadomości:

    > Nie wtryskiwacze w dieslu, bo wprowadzasz tylko niepotrzebny zamet, tylko
    > w TDCI.

    Karolek....jeszcze nie tak dawno pisałeś że problem padających wtrysków
    znany ci jest jedynie z Renault.

    > Ja mam wtryskiwacze w jednym dieslu, ktore maja ponad 300kkm, byly
    > wyciagane w celu sprawdzenia przy okazji innej naprawy i nic im nie
    > dolegalo. Ale to nie jest TDCI.
    > W drugim dieslu maja juz blisko 200kkm i tez nic im nie dolega (ten diesel
    > to juz jest CR)

    > Skutecznie regenerowalo sie wtryskiwacze do pomp rotacyjnych i rzedowych,
    > do CR juz nie.

    Tyle tylko że te m.in 1.9 TDi z lat 90. to nie mają przejechane 300 kkm
    tylko 2, 3 razy tyle.
    Poczekaj jak będziesz miał 0,5 mln km.
    Choć znając twoje poprzednie wypowiedzi (jak i innych) mało kto przyzna się
    ile tak naprawdę wkłada pln do swojego diesla.

    --
    Bugatti

  • 12. Data: 2010-04-12 22:36:48
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Jak masz wydac 7500 na wymiane wtryskiwaczy, to chyba jednak warto
    > zaryzykowac.

    Jarku, zależy jakie wtryskiwacze, w volvo kosztują 750 co przy 5 garach
    dało z robocizną 4150 brutto. Wymienione po 260k tylko z powodu
    nieprzyjemnego odgłosu pracy silnika (mocno się zastanawiałem czy warto
    i gdyby nie to że praca silnika była nieprzyjemna - nie wymieniał bym,
    mam za to 5 zapasowych gdybym musiał - a nie miał ;)).

    Dowiedziałem się że delphi nie daje gwarancji na wtryski w polsce,
    ciekawe co na to UOKIK. :)

    Apropo mondeo (pytałem właśnie o tą kwestię będąc wtedy przy zakupie
    takiegoż). Najmniejszy przebieg jaki odnotował to 27tys. w wykonaniu
    pewnej czeszki, średnio statystycznie zaś około 120tys, ale zaznaczył że
    do niego trafiają tylko z kłopotami samochody, więc ma bardzo stronnicze
    zdanie, zależy też od daty produkcji. Tutaj właśnie zaczynają się
    schody. Nie pamiętam dokładnie (w końcu nie kupiłem mondka), więc proszę
    poprawcie mnie jeśli się mylę. W połowie roku 2003 zmianie uległy
    wtryskiwacze, a ponieważ nadal były z nimi problemy z powodu
    zcierających się elementów w pompie - w chyba kwietniu 2004
    zmodernizowano ją także. Wychodzi mi więc, że jeśli kupować mondka, to
    koniecznie po tych zabiegach. Pytanie tylko ile w tym prawdy jest i czy
    czegoś nie poplątałem.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 13. Data: 2010-04-12 23:16:27
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    > Kolega ma TDCI, 100kkm przebiegu, coś zaczął źle chodzić no i diagnoza
    > taka że wtryskiwacze do wymiany.
    >
    > Wymiana to jedyne 7500zł (robocizna + części).
    >
    > Mi się w to na początku wierzyć nie chciało, ale tak poczytałem i ponoć
    > faktycznie wtryskiwacze w dieslu żyją 100kkm (a w TDCI już w
    > szczególności).

    nie wiem w jakim dieslu,
    nie wiem też co w nich pada po 100kkm

    wiem, natomiast, że :
    1: sasiad z osiedla ma kappe 2.4 jtd [CR] z przebiegiem 315kkm. wymienial
    tlko sprzeglo przed zima, bo podobno sie konczylo. turbo jescze dziala,
    wtryski dzialaja, pompa dziala.
    2: w moim aktualnym aucie przebieg to 220kkm. - wtryski dzialaja bez
    problemowo - sprawdzane.
    3: znajomy ma alfe 156 2.4 JTD, przebieg 218kkm, i mial jeden wtrysk ktory
    puszczal przelewem. oddal do regeneracji, wtrysk wrocil sprawny. na jak
    dlugo - trodno wyczuc. jesg gwarancja na niego;)
    4: BMW 535D, e60, 205kkm, zyje bez problemowo.

    sorry, że 3 auta to fiatowskie rozwiazania, ale do pewnego czasu nie
    sledzilem dokladnie tego co sie dzieje z dieslami. dopiero od pewnego czasu
    ogladam co i jak, i nie ukrywam że skupilem sie na alfach/lanciach, i z tad
    moze to nie obiektywne, ale zawsze zestawienie;)

    tak że nie wiem skąd teoria, że tak zle z tymi wtryskami i dieslami [kola
    dwumasowe, turbiny].
    moze to tylko te nowsze silniki? bo co jak co ale nawet ostatni wypust JTD z
    alfy/lanci [150 KM / 10 zaworowy], pewnie jest już raczej starszym
    rozwiazaniem, chyba ze sie myle;)

    inne co obserwuję, to to, co unas sie sprzedaje. jak ktos kupi uzywanego
    diesla, z przebiegiem 165kkm, i pada mu przy 180kkm turbo, to przeklina. z
    mojej obserwacji wyglada, że przebieg tego auta to raczej 2 razy tyle, o ile
    nie więcej.

    ja kupujac diesla dokladnie przemyslalem c ile kosztuje i co jest na ile
    skuteczne - ile kosztuje pompa wtryskowa, ile wtryski, ile regeneracja czy
    zakup turbo;)

    moze wroce do benzyny, ale chcialem przetestowac diesla, i narazie jestem
    bardzo zadowolony;)

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 14. Data: 2010-04-13 00:42:11
    Od: <s...@a...pl>

    > Dowiedziałem się że delphi nie daje gwarancji na wtryski w polsce, ciekawe co
    > na to UOKIK. :)

    Zapewne nic. Udzielanie gwarancji w PL jest dobrowolne. Dlatego też, aby
    zabezpieczyć prawa kupującego, są jeszcze instytucje rękojmi lub niezgodnosci
    towaru z umową (w zależności od celu zakupu), choć to pierwsze można wyłączyć.

  • 15. Data: 2010-04-13 00:56:21
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-12, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
> [...]
    > poczet przyszłej naprawy.
    > Czyli cała oszczędność paliwa w silniku diesla bierze w łeb.

    TDI R5, 260kkm przebiegu, wymiana końcówek wtryskiwaczy (na nowe, bosha
    - takie jakie były montowane w fabryce): 1500pln + robocizna[1].

    Co istotne: pomimo zużytych czterech wtryskiwaczy przy -26 odpalał, tyle
    że niechętnie i dymił po wdepnięciu w gaz - a ja takich rzeczy nie
    lubię.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

    1 - ja zapłaciłem 700pln za wymianę wszystkich amorów, końcówek
    wtryskiwaczy, rozrządu, siłowników tylnej klapy i lusterka -
    ale nie każdy ma tak tanio :)

  • 16. Data: 2010-04-13 01:06:05
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    > lub
    > niezgodnosci towaru z umową (w zależności od celu zakupu), choć to
    > pierwsze można wyłączyć.

    A to drugie tak naprawde obowiazuje 6 miesiecy ... Dlatego przykladowo na
    akumulatory w komorkach daje sie 6 miesiecy gwarancji, po tym okresie
    konsument moze sie miotac i zamawiac ekspertyzy a i tak nic nie udowodni...

    --
    Picasso

  • 17. Data: 2010-04-13 01:13:27
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Czy może nie i warto zaryzykować samo czyszczenie wtryskiwacza?

    Nie sadze...
    Podstawowa regeneracja, to wymiana koncowki ktora odpowiada za odpowiednie
    rozpylanie paliwa. Pozniej jest wymiana wytartych podzespolow. W pewnych
    warunkach regeneracja nie jest mozliwa czyt oplacalna.

    Regenerowalem wtryski do Sprintera 313 CDI i narazie zrobil po regeneracji
    20 tys. Zaraz po wymianie byl problem z uszczlenieniem pod 2
    wtryskiwaczami - dotyczy to tylko tego modelu - teraz bangla az milo.

    --
    Picasso

  • 18. Data: 2010-04-13 02:36:10
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-04-12 20:19, Tomasz Pyra pisze:
    > Kolega ma TDCI, 100kkm przebiegu, coś zaczął źle chodzić no i diagnoza
    > taka że wtryskiwacze do wymiany.
    >
    > Wymiana to jedyne 7500zł (robocizna + części).

    Tomek, ale nie patrz na Aso i nie patrz na Forda. Ford, gówno wort.
    Swoją drogą, zapewniam Cię że nie trzeba wymieniać wtrysków co 100 tys
    km. I na pewno nie padają wszystkie na hop siup. Co najwyżej jeden.
    Poza tym wystarczy tankować dobre paliwo i bez obaw.

    Pozdrawiam :)

  • 19. Data: 2010-04-13 07:44:01
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Bugatti pisze:

    > Karolek....jeszcze nie tak dawno pisałeś że problem padających wtrysków
    > znany ci jest jedynie z Renault.

    Przeczytaj dokladnie tamten watek, bo widzisz tylko to co chcesz.

    > Tyle tylko że te m.in 1.9 TDi z lat 90. to nie mają przejechane 300 kkm
    > tylko 2, 3 razy tyle.
    > Poczekaj jak będziesz miał 0,5 mln km.

    Na co mam czekac??
    Ja nie mam zadnego TDi, kto Cie tak oklamal? :>

    > Choć znając twoje poprzednie wypowiedzi (jak i innych) mało kto przyzna
    > się ile tak naprawdę wkłada pln do swojego diesla.

    Trudno zebym pisal o wkladaniu pieniedzy w silnik, ktorego nie mam :P
    I nie widze problemu w pisaniu prawdy o tym ile wkladam w swoje silniki.
    Wiec zakladam, ze snujesz te domysly na podstawie wlasnych zachowan.

    --
    Karolek

  • 20. Data: 2010-04-13 07:54:17
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    Bugatti pisze:

> [...]
    > Choć znając twoje poprzednie wypowiedzi (jak i innych) mało kto przyzna
    > się ile tak naprawdę wkłada pln do swojego diesla.

    Ja się przyznam.

    Golf 3 TDI 90KM 1998 rok.
    Kupiony z niby przebiegiem na liczniku 240kkm. W który od samego
    początku nie wierzyłem ;)

    po 2,5 roku dobija do 280kkm.

    Zrobiłem sporo nie powiem.

    Przy silniku:

    - świece żarowe,
    - czujnik G28,
    - plastik odmy,
    - uszczelka miski olejowej,
    - uszczelka zaworów,
    - rozrząd,
    - oczywiście standard - koło rozrządu na wale (na szczęście nie wytłukło
    wału, przestawił się ciut po poluzowaniu i zdechł),
    - uszczelnianie pompy wtryskowej (spod nastawnika się pociło i ciekło
    spod głowicy wysokiego ciśnienia),
    - koło pasowe alternatora,
    - rolka napinacza paska wielorowkowego 2x.

    Część rzeczy robiłem, a wcale nie musiałem ich robić, ot tak przy okazji
    się wymieniło bo nie kosztowało majątku :)

    Pozdrawiam !!

    PS:
    Więcej rzeczy robiłem przy mechanice czystej, niż przy silniku, np:
    wszystkie silentbloki i z przodu i z tyłu mam powymieniane ;)
    Nie liczę robocizny bo wszystko robię sam, do części mam dostęp do cen
    hurtowyych więc też mnie to nie kosztuje majątku.