  • 21. Data: 2014-01-10 18:43:11
    Temat: Re: Diesel, co mogło nawalić?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    yabba wrote:

    > To w takim razie ja nie umiem jeździć dieslem. W trasie nie udało mi
    > się zejść poniżej 5 i to jadąc bez przyczepy z łódką. Normalnie
    > wychodzi mi 6,5.

    Półtoralitrowym?
    Nie żałując sobie specjalnie pedału gazu
    (na przyspieszanie, nie Vmax) mam w dwulitrowym
    dokładne zuzycie średnioroczne 6,5.

  • 22. Data: 2014-01-10 19:22:49
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-10 13:32, Trybun pisze:

    > Paliwo z tej samej stacji i nawet dystrybutora, Po całym baku, zapalona
    > kontrolka w pierwszym tankowaniu weszło 48 l teraz 47 litrów do
    > pełnego. Pojemność baku to 55 litrów.

    Metoda pomiaru do du.. (od odbicia pistoletu, do kontrolki rezerwy).
    Tankuszesz do pelna. Spisujesz licznik. Przy kolejnym tankowaniu
    ponownie i tak w kolko Macieju. Po okolo 30 tankowaniach masz juz
    usrednione spalanie :-)

    Pozdro

    Maseł

  • 23. Data: 2014-01-10 19:23:35
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Półtoralitrowym?
    > Nie żałując sobie specjalnie pedału gazu
    > (na przyspieszanie, nie Vmax) mam w dwulitrowym
    > dokładne zuzycie średnioroczne 6,5.

    Moja pomyłka. Mój silnik to 1,9.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 24. Data: 2014-01-10 19:38:29
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-10 17:00, Budzik pisze:

    > Wystarczy ze jak ci odbijało to dolałes na maksa i weszło kilka litrów
    > wiecej.

    Tak, tak jakoś paskudnie się tankowało że nawet spora ilość paliwa się
    wylała na zewnątrz. Jakieś 2-3 setki. A więc może w tym leży przyczyna.

    > Do tego troche wieksze spalanie przez zimno i masz wynik.
    >
    > Sprawdz nastepne tankowanie i bedziesz miał wieksza próbkę.
    >
    > Jak ja jezdziłem yarisem 1,4TD czy Corsa 1,4TD (pomijam specyficzne
    > oznaczenia) to potrafiły spalic 4 l na setke ale i 8 tez sie zdarzało.
    > Ale fakt ze 7 to na pewno nie przy ostrożnej jezdzie.
    > Sprawdz przy nastepnym tankowaniu.

    W moim wypadku może trzeba też wziąć pod uwagę że auto jest bardzo
    ciężkie - bez paru "groszy" 1500 kg. A więc ten silniczek ma co ciągnąć.

    Tak, sprawdzę - dzięki a sugestię.

  • 25. Data: 2014-01-10 19:40:18
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-10 18:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Trybun Y...@y...com ...

    > Moj leciwy ZX zima pali dobry litr wiecej niz latem.
    > Latem trasa/miasto to: 5/6,5, zima trasa 5,5, miasto 7,5 a nawet 8 czasami
    > jak bardzo krotkie trasy robie.

    Dieselek czy benzyna? Takie rozrzuty w spalaniu Poloneza czy Golfa II
    pewnie się brały z ich zasilania gaźnikowego połączonego z automatycznym
    ssaniem. Wystarczyło że to ssanie się zacięło, albo było rozregulowane
    to i auto zaczynało żłopać benzynę jak smok.

  • 26. Data: 2014-01-10 19:40:50
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-10 17:06, yabba pisze:
    > Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com> napisał w wiadomości
    >
    > Musiałeś pomylić się w obliczeniach przy pierwszym tankowaniu.

    Możliwe jest praktycznie wszystko. Ale dlaczego sądzisz że akurat o
    pomyłkę przy obliczaniu spalania przy pierwszym tankowaniu chodzi?

  • 27. Data: 2014-01-10 19:41:35
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-10 18:30, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Coś ci się pozajączkowało - chyba, że łódź miała podniesione żagle i
    > jechałeś z wiatrem

    To raczej Twoja nadinterpretacja - nie pisałem o żaglówce, a zwykłej
    łodzi do uprawiania wędkarstwa.

    > a spalanie prawie
    >
    > Mi kiedyś taka Vectra paliła 12-15 gazu w kapeluszniczej jeździe
    > miejskiej.
    >

    > TG

    Ale to może świadczyć tylko o tym że coś miałeś niesprawne.

  • 28. Data: 2014-01-10 19:42:03
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-10 18:30, yabba pisze:

    > To w takim razie ja nie umiem jeździć dieslem. W trasie nie udało mi
    > się zejść poniżej 5 i to jadąc bez przyczepy z łódką. Normalnie
    > wychodzi mi 6,5.

    Ale z pewnością silnik to co najmniej 2 litry?

  • 29. Data: 2014-01-10 20:04:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-01-10 19:40, Użytkownik Trybun napisał:

> [...]
    > ssaniem. Wystarczyło że to ssanie się zacięło, albo było rozregulowane
    > to i auto zaczynało żłopać benzynę jak smok.

    W Polonezie gaźnikowym nie było automagicznego tylko ręczne.
    Ale jak ktoś miał kiepsko wyregulowany gaźnik i wrodzoną
    sklerozę to potrafił jeździć na ssaniu na okrągło.
    Spalanie wychodziło w okolicy 20 litrów na setkę.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2014-01-10 20:28:24
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 10.01.2014 12:31, Trybun pisze:
    > absolutny szok - silnik zżarł 7.1 litra na 100 ON ... silnik 1.5 litra CRDI

    1,4 CRDI w 2 godziny i 23 min (Warszawa - Kalisz) zżarł 7,6/100 ON.
    Żaden wyczyn. Zacznij prowadzić motostat, mi z kilkudziesięciu tysięcy
    kilometrów spalanie obecnie wynosi 5.46.

    > na obrotomierzu sporadycznie przekraczane 3000 obrotów

    A kto Ci powiedział, że nowoczesny diesle są niskoobrotowe? Mój pali
    mniej jak go kręcę zgodnie z instrukcją 3 krpm to u mnie norma, 3,5-4
    też się zdarza jak potrzeba. U Ciebie może to być błąd wynikający ze
    zbyt wczesnego odbicia pistoletu za pierwszym razem i/lub późniejszego
    odbicia za drugim.

    > spalanie prawie się zbliżyło do poziomu spalania gazu w 2litrowej Vectrze.

    Poprawnie ustawione LPG pali 20-30% więcej LPG niż Pb (jeździłem z
    autoadaptacją). Albo masz skręcony na maksimum LGP czym mordujesz
    silnik, ale Ci się cyferki pomyliły, bo 5,5 Pb 2.0 w Vectrze to nie pali.

    --
    anacron
    aba/