eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Demontaż czujnika ABS
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 240

  • 141. Data: 2010-02-28 09:42:47
    Temat: Re: Demontaż czujnika ABS
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:r13io550rir8cs7qc37va7i7ubd6iivv6p@4ax.com...
    >
    > ASO ma to co producent nakazuje zeby mialo.
    > Byc moze takiego testera nie ma, bo nie musi - po podlaczeniu
    > "komputera" odczyta sie dokladnie co sterownik wie o czujniku.
    > Przewidziana procedura naprawy tez moze byc prosta:
    > 1. wymienic czujnik, a razem z czujnikiem elementy wspolpracujace
    > 2. Jesli blad nadal wystepuje - wymienic sterownik :-)
    >

    No coz, ciagle zapominam jakie priorytety ma aso...

    1 - ostrzyc barana
    2 - naprawic samochod
    3 - jesli spelniles warunek nr 1 a warunku nr 2 nie potrafisz, powiedz mu
    TTTM...

    --
    Picasso





  • 142. Data: 2010-02-28 09:43:19
    Temat: Re: Demontaż czujnika ABS
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Adam Płaszczyca pisze:
    > Dnia Fri, 26 Feb 2010 23:30:53 +0100, Karolek napisał(a):
    >
    >> Tak jeszcze tylko dodam, ze ten omomierz jest zbedny bo po odczycie z
    >> oscyloskopu zobaczysz rowniez czy przewody sa ok.
    >
    > Nie zobaczysz.
    >

    Alez zobaczysz.
    Na jednym przewodzie masz zasilanie i nie musisz go sprawdzac, a na
    drugim przewodzie masz sygnal i tylko tam sie podlaczasz.
    I teraz czy czujnik daje jedynke, czy zero, to napiecie nie bedzie
    zerowe w zadnym z przypadkow. Jezeli napiecie jest w odpowiednim
    przedziale dla 0 i dla 1 to automagicznie mozesz wysunac wniosek, ze
    przewody sa ok. Jak napiecie nie jest ok, to mozesz szukac uszkodzonych
    przewodow, albo wymienic po prostu czujnik.

    --
    Karolek


  • 143. Data: 2010-02-28 09:47:16
    Temat: Re: Demontaż czujnika ABS
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 28 Feb 2010 00:23:53 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
    >Dnia Sat, 27 Feb 2010 00:20:57 +0100, Karolek napisał(a):
    >>> W drugim kroku podłączyłbym to pod oscyloskop i patrzył co tam słychać.
    >> No i slyszysz, a raczej widzisz sygnal ciagly, poziom powiedzmy 0,75V.
    >> Co bys dalej zrobil?
    >
    >Zależnie od konstrukcji. Jednak w takim przypadku na 90% uwalony jest
    >element który daje zmienne pole magnetyczne.

    Malo prawdopodobne. Magnes sie rozmagnesowal ?

    J.


  • 144. Data: 2010-02-28 09:47:49
    Temat: Re: Demontaż czujnika ABS
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Adam Płaszczyca pisze:
    > Dnia Sat, 27 Feb 2010 06:52:19 +0100, Karolek napisał(a):
    >
    >>> Co za problem???
    >> Dla twojego malego fiutka zapewne zaden, jeszcze luz zostanie.
    >
    > Mylisz się, nie jestes moim małym fiutkiem. Natomiast zbudowanie obwodu
    > testowego, który da czujnikowi takie warunki, jakie on ma podczas pracy nie
    > jest awykonalne.
    >
    >

    Tylko nie zrozumiales jeszcze, ze to nie w tym problem.
    Jak bedziesz mial caly pierscien magnetyczny uwalony, to czujnik ciagle
    bedzie dawal tylko i wylacznie jeden sygnal, ze kolo stoi. Mozesz sobie
    budowac uklady jakie chcesz, ale pewnosci nigdy nie bedziesz mial, czy
    to czujnik jest zwalony i nie reaguje na pierscien, czy to pierscien
    jest zwalony i czujnik nie ma co wykrywac.
    Ten niuans powoduje, ze diagnostyka tego rodzaju systemu jest mocno
    utrudniona i zeby go sprawdzic bedziesz musial sie jednak ubrudzic i
    poswiecic troche czasu.

    --
    Karolek


  • 145. Data: 2010-02-28 09:54:55
    Temat: Re: Demontaż czujnika ABS
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:lp2io5199e3iuubdc7ogjopj84n0nqed0u@4ax.com...
    > On Sat, 27 Feb 2010 00:00:46 +0100, P_ablo wrote:
    >
    > Nie znaja sie :-)
    > Pasywnymi zwyklo sie nazywac elementy nie wymagajace zasilania.
    > Magnetorezystory sa pasywne.
    > Jak sie do czujnika wbuduje wzmacniacz, to czujnik jest "aktywny".
    > Ale aktywnie moze wzmacniac sygnal z magnetorezystora, hallotronu czy
    > cewki. A cewka moze wspolpracowac z zebatka, albo pierscieniem
    > magnetycznym ..
    >

    Caly myk polega pewnie na tym, ze nazwa magnetyczno-rezystancyjny jest dluga
    i trudna do zapamietania. Na ta okolicznosc trzeba bylo wymyslic nowe
    okreslenie a zeby "tanio" nie brzmialo to nazwali to aktywny.

    --
    Picasso



  • 146. Data: 2010-02-28 09:55:49
    Temat: Re: Demontaż czujnika ABS
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    P_ablo pisze:

    > No coz, ciagle zapominam jakie priorytety ma aso...
    >
    > 1 - ostrzyc barana
    > 2 - naprawic samochod
    > 3 - jesli spelniles warunek nr 1 a warunku nr 2 nie potrafisz, powiedz mu
    > TTTM...
    >

    Zawsze mozesz otworzyc wlasne ASO i byc dobrym samarytaninem.
    Widac niektorym ciezko jest pojac, ze czasem bardziej oplaca sie
    wymienic w ciemno elementy po kolei niz bawic sie w diagnoze i
    bezszkodowy demontaz, za ktory klient i tak nie bedzie chcial placic.
    Przypominam, ze roboczo godzina w ASO to czesto ok 150zl/h, zatem zabawa
    z wyciagnieciem czujnika za 300zl nie moze trwac wiecej niz 2h bo
    wyjdzie drozej niz rozwalenie go i wstawienie nowego.

    --
    Karolek


  • 147. Data: 2010-02-28 10:04:32
    Temat: Re: Demontaż czujnika ABS
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 28 Feb 2010 09:54:55 +0100, P_ablo wrote:
    >Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    >> Pasywnymi zwyklo sie nazywac elementy nie wymagajace zasilania.
    >> Magnetorezystory sa pasywne.
    >> Jak sie do czujnika wbuduje wzmacniacz, to czujnik jest "aktywny".
    >> Ale aktywnie moze wzmacniac sygnal z magnetorezystora, hallotronu czy
    >> cewki. A cewka moze wspolpracowac z zebatka, albo pierscieniem
    >> magnetycznym ..
    >>
    >Caly myk polega pewnie na tym, ze nazwa magnetyczno-rezystancyjny jest dluga
    >i trudna do zapamietania. Na ta okolicznosc trzeba bylo wymyslic nowe
    >okreslenie a zeby "tanio" nie brzmialo to nazwali to aktywny.

    Ale one zasluguja na nazwe "aktywny". Tylko nie wiazal bym takich
    czujnikow tylko z magnetorezystorem.
    Chociaz kto wie - moze tylko takie sa w uzyciu, przemysl samochodowy
    lubi sprawdzone rozwiazania.

    J.



  • 148. Data: 2010-02-28 10:11:02
    Temat: Re: Demontaż czujnika ABS
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 28 Feb 2010 09:42:47 +0100, P_ablo wrote:
    >Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >> ASO ma to co producent nakazuje zeby mialo.
    >> Byc moze takiego testera nie ma, bo nie musi - po podlaczeniu
    >> "komputera" odczyta sie dokladnie co sterownik wie o czujniku.
    >> Przewidziana procedura naprawy tez moze byc prosta:
    >> 1. wymienic czujnik, a razem z czujnikiem elementy wspolpracujace
    >> 2. Jesli blad nadal wystepuje - wymienic sterownik :-)
    >>
    >No coz, ciagle zapominam jakie priorytety ma aso...
    >1 - ostrzyc barana
    >2 - naprawic samochod

    Niekoniecznie, to moze byc bardzo uzasadniona procedura w sytuacji gdy
    czujnik pada czesto, sterownik i bardzo rzadko, i ma diagnostyke
    czujnika. Szansa ze padnie port sterownika w specyficzny sposob jest
    znikoma, a kabelek w koncu sie urwie, i podlaczanie go pod tester
    tylko utrudni diagnoze ..

    J.


  • 149. Data: 2010-02-28 11:09:29
    Temat: Re: Demontaż czujnika ABS
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    P_ablo pisze:

    >
    > Caly myk polega pewnie na tym, ze nazwa magnetyczno-rezystancyjny jest dluga
    > i trudna do zapamietania. Na ta okolicznosc trzeba bylo wymyslic nowe
    > okreslenie a zeby "tanio" nie brzmialo to nazwali to aktywny.
    >

    Nie zrozumiales.
    Tak jak juz wczesniej napisalem. Ten czujnik jest AKTYWNY i zasluguje w
    pelni na ta nazwe.
    A jest aktywny z uwagi na to, ze wymaga zasilania wbudowany w niego
    komparator.

    --
    Karolek


  • 150. Data: 2010-02-28 11:14:46
    Temat: Re: Demontaż czujnika ABS
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > Ale one zasluguja na nazwe "aktywny". Tylko nie wiazal bym takich
    > czujnikow tylko z magnetorezystorem.
    > Chociaz kto wie - moze tylko takie sa w uzyciu, przemysl samochodowy
    > lubi sprawdzone rozwiazania.

    Zgadza sie, sa takie oparte o magnetorezystor i takie o efekt Halla.
    Tak czy inaczej wszystkie sa aktywne.

    --
    Karolek

strony : 1 ... 10 ... 14 . [ 15 ] . 16 ... 24


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: