  • 1. Data: 2011-08-07 17:28:33
    Temat: Dell inspiron n15 - dziwne zachowanie touchpada
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    Hej,
    Jest sobie zakupiony w piątek Dell Inspirion N15. Jako ciekawostka
    (windows7):
    - jak zasilacz *nie jest podłączony* (laptop na baterii), to touchpad
    działa poparwnie,
    - w momencie, kiedy podłącza się zasilacz, touchpad przestaje działać
    ;-)

    Do laptopa mam tylko dostęp zdalny: obserwując w managerze urządzeń
    nie widzę, aby np. touchpad znikał w czasie podłączania zasilacza.
    Nie widzę też jakiegoś magicznego programu, który coś wyłącza (laptop
    nowy, nie ma nic na nim poinstalowanego).

    Czy jest możliwość, że zasilacz uszkodzony i podaje jakieś `brzydkie`
    napięcie/jakiś zły kod i odłącza touchpad?

    Znałem przypadek w drugą stronę - że na baterii nie działał touchpad,
    była to uszkodzona bateria.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 2. Data: 2011-08-07 18:28:59
    Od: Simon <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-07 19:28, DooMiniK pisze:
> [...]
    > działa poparwnie,
    > - w momencie, kiedy podłącza się zasilacz, touchpad przestaje działać
    Witam
    A zasilacz ma wtyczkę zasilającą 230V z bolcem?
    Jeśli tak, to należy sprawdzić czy "bolec" nie ma "przerwy".
    Jeśli jest poprawny to może masz instalację elektryczną dwuprzewodową w
    domu?
    Jest duża szansa, że na masie masz kilkadziesiąt volt.

    Simon

  • 3. Data: 2011-08-07 18:34:05
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 07/08/2011 19:28, Simon wrote:
> [...]
    > domu?
    > Jest duża szansa, że na masie masz kilkadziesiąt volt.

    Z zasilaniem może być problem, poproszę o podłączenie laptopa jutro
    w pracy. Zasugerowałem właśnie test, aby wyciągnąć baterię i sprawdzić
    bez niej, czy taki sam objaw. Jak tak, to pewnie skończy się na
    serwisie, DELL ma dobry, albo laptop zostanie oddany sprzedawcy.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 4. Data: 2011-08-08 10:18:43
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > - w momencie, kiedy podłącza się zasilacz, touchpad przestaje działać
    > ;-)

    Co znaczy przestaje dzialac? Nie reaguje, czy skacze kursor?
    U mnie tak jest jak zasilacz lezy na podlodze, a ja na niej stoje i
    dotykam touchpada. Ale to dlatego, ze zasilacz mi sie grzal, wiec
    dorobilem porzadny radiator z plaskownika miedzianego i kontakt przez
    pojemnosc zasilacz/podloga/ja powoduje takie objawy. Poloze zasilacz na
    czymkolwiek najlepiej plastikowym i wszystko dziala OK.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2014-09-01 13:39:26
    Od: Rafał <r...@g...com>

    Miałem identyczny problem z Dell Vostro.
    Oryginalny zasilacz miał odłączany kabel (od gniazdka do zasilacza), ale mi się
    zniszczył na odcinku od zasilacza do komputera. Kupiłem chiński zamiennik, do którego
    był dołączony chiński kabel zasilający i podłączyłem go tak jak był w pudełku - czyli
    razem z chińskim kablem zasilającym. Touchpad zaczął fiksować, miałem problem z WiFi
    i Bluetoothem. Po wyjęciu wtyczki wszystko było ok.

    Rozwiązanie: Odłączyłem chiński kabel zasilający (od gniazdka do zasilacza) i
    podłączyłem do chińskiego zasilacza oryginalny kabel zasilający. Problem zniknął,
    wszystko działa poprawnie, a chiński kabel oddałem do reklamacji.

    R.