  • 1. Data: 2015-09-05 19:42:12
    Temat: Dell M4400 inwerter 2CCFL...?
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Czołem grupa!
    Postanowiłem sobie wymienić matrycę w swoim laptopie, bo komputer dość mocny
    i wart uwagi, z 1280x800, na 1920x1200. Matrycę i taśmę już mam, brakuje mi
    tylko inwertera. Gdybym się ciut wcześniej zdecydował... ktoś mi sprzątnął
    to-to sprzed nosa niemalże, szukam, gugluję, nic.
    Jedyne ślady w Google wskazują na zasób przestarzały, czyli dawno sprzedany,
    lub nieistniejący (produkt niedostępny). Giełda komputerowa to porażka, ale
    to w sobotę, więc jutro jeszcze raz pojadę, Wolumen także nic nie dał, no
    cóż, spsiał, w soboty zrobił się z niego bazarek, jak tu i ówdzie z
    warzywkami, czy ruskimi ciuchami, albo heheh, widziałem akumulatorki AA
    4700, albo AAA jeszcze lepsze, 4800, bwahahahahah...! :P Na szczęście kaktus
    mi nie urósł, bo by bolało, jak kłuje...
    Ad meritum - Symbol inwertera, jaki znalazłem, nie wiem, czy dobrze, to
    H590C, a wygląd, to jest tu:
    http://laptopos.pl/inwerter-do-dell-m4400-p-784.html
    .

    Oczywiście, postaram się szukać tego do skutku, jednak, gdybym nie znalazł,
    to zwracam się z pytaniem - czy da się ten inwerter zastąpić innym, który
    rozjaśnił by świetlówki w matrycy i zmieścił się w klapie? O przyśrubowanie
    się nie martwię, jeśli nawet otwory nie wypadają w przewidzianych miejscach,
    ale moduł zmieści się i zabangla, warunek - zero przeróbek, oraz muszą
    pasować złącza... to ja jakoś to ułożę. Matrycę już przymierzałem,
    mechanicznie pasuje idealnie. Ale stary inwerter zupełnie nie pasuje, jest
    jednoświetlówkowy, a matryca ma dwie.
    Chciałbym uniknąć zanadto rozkręcania komputerka na części i mniejsza o to,
    że prawdopodobnie uziemiłbym go na kilka dni, bo już takie rzeczy robiłem i
    kończyły się sukcesem. Mniejsza o to, że nie mam na razie innego czynnego,
    choć jakby było pilnie trzeba, to się uruchomi. Chodzi mi o to, że ze
    zdrowiem znów mam niezbyt i za dużo by mnie kosztowała taka zabawa, jeśli
    nie była by niezbędnie potrzebna. Energię wolabym poświęcić na samą wymianę
    matrycy i ewentualnie wymianę taśmy sygnałowej.
    Pytanie końcowe - czy da się ten inwerter zastąpić innym, czy cierpliwie
    szukać właściwego?
    ZTCW, pasuje moduł z Della E6500, ale pod niego też nic sensownego nie
    znalazłem.

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 2. Data: 2015-09-06 18:29:47
    Temat: Re: Dell M4400 inwerter 2CCFL...?
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Pytanie końcowe - czy da się ten inwerter zastąpić innym, czy cierpliwie
    > szukać właściwego?

    Mozna przyjac, ze napiecie zaplonu zalezy od dlugosci rury, wiec jak
    znajdziesz inwerter od podobnej gabarytowo matrycy, to powinno banglac.
    W zasadzie potrzebujesz 2 inwerterow/podwojnego.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2015-09-06 23:09:51
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > znajdziesz inwerter od podobnej gabarytowo matrycy, to powinno banglac. W
    > zasadzie potrzebujesz 2 inwerterow/podwojnego.

    W sumie tak, tylko odnoszę wrażenie, że to może być coś "specjalnego" w
    związku z czujnikiem oświetlenia... Cóż, będę próbował to zdobyć, jak nie,
    to coś zdobyć i założyć. Nie chcę przekombinować, żeby czegoś do reszty nie
    popsuć, las rośnie wolno, lecz płonie szybko. Poza tym, jeszcze gniazda do
    wtyków, czy będą pasować... Dobra, o kombinowaniu pomyślę, jak mi się nie
    uda zdobyć oryginału, na razie szukam, choć giełda tak komputerowa, jak i
    Wolumen, to porażka. Wolumen zszedł na psy i coraz bardziej upodobniony jest
    do bazarków, jakie mam z tyłu Uniwersamu, szukając przetwornicy, pomiędzy
    scalakami i złomem elektronicznym, nabyć sobie mogłem upieczony udziec
    nie-wiadomo-czego, co do włośni nie wypowiadam się, boczek wędzony,
    pomidorki, gacie na karimacie, gaz do palnika-lutlampki, nie powiem,
    nabyłem, "radełka" (czyli tu: radyjka) mejdinczajna, sznurek bawełniany
    chyba też był, stary sprzęt grający... co ja mędzę, sami pewnie jeździcie na
    Wolumen i wiecie, co się tam dzieje... Przyznam, zawiedziony jestem nawet
    nie brakiem mojej przetworniczki, lecz spsieniem bazaru, chyba, że to po
    wakacjach jeszcze się nie rozbujało... Choć dziś paluszków AAA 4800 mAh już
    nie widziałem... Ale i nie szukałem.
    Dzięki za info i sugestię, na razie próbuję złapać oryginał.

  • 4. Data: 2015-09-07 02:32:15
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Wolumen zszedł na psy

    W dawnych czasach sklepy elektroniczne (jak i kazde inne wtedy) byly
    puste. Za to na Wolumenie nie brakowalo czesci deficytowych w PRLu
    podobnie jak tych objętych COCOMem. Teraz w necie zamawiasz gdzie
    chcesz, przywoza pod nos. Ale poza stolikami z wszystkim szajsem,
    pojawily sie calkiem przyzwoite pawilony.
    Na Wolumenie inwertery wraz z rurka CCFL kupowalem w RCSie.
    http://rcs-elektronik.com.pl/index.php?k177,zimne-ka
    tody-i-inwertery

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2015-09-07 03:38:38
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Powitanko,

    > W dawnych czasach sklepy elektroniczne (jak i kazde inne wtedy) byly
    > puste. Za to na Wolumenie nie brakowalo czesci deficytowych w PRLu

    Pamiętam jeszcze giełdę na Kępie Potockiej, tam, gdzie teraz jest Ośrodek
    Sportu. Nie pamiętam, gdzie była przedtem i czy od razu się na Wolumen
    przeniosła, czy jeszcze gdzieś porzeskoczyła...

    > podobnie jak tych objętych COCOMem. Teraz w necie zamawiasz gdzie chcesz,
    > przywoza pod nos. Ale poza stolikami z wszystkim szajsem, pojawily sie
    > calkiem przyzwoite pawilony.

    Pawilony - nie narzekam. Acz problem nie w tym, że są takie, czy inne, lecz
    w tym, że nigdzie nie trafiłem nawet na ślad istniejącego zasobu. Owszem,
    jest pokazany, stąd w końcu wziąłem fotkę dokładnie tego, co mi trzeba. Ale,
    nawet bym dwa razy zapłacił, aby kupić. Ale nic z tego, amba fatima.

    > Na Wolumenie inwertery wraz z rurka CCFL kupowalem w RCSie.
    > http://rcs-elektronik.com.pl/index.php?k177,zimne-ka
    tody-i-inwertery

    Zerknąłem na szybko, bo już ku kimaniu jestem, przejrzę zawartość za dnia.
    Jednak nie znalazłem nic, co by choć podobne było do szukanej
    przetworniczki. Ze sklepu pewnie skorzystam, jak mnie najdzie coś sklecić :)
    TKS!