    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Dell M4400 inwerter 2CCFL...?
    Date: Sat, 5 Sep 2015 19:42:12 +0200

    Czołem grupa!
    Postanowiłem sobie wymienić matrycę w swoim laptopie, bo komputer dość mocny
    i wart uwagi, z 1280x800, na 1920x1200. Matrycę i taśmę już mam, brakuje mi
    tylko inwertera. Gdybym się ciut wcześniej zdecydował... ktoś mi sprzątnął
    to-to sprzed nosa niemalże, szukam, gugluję, nic.
    Jedyne ślady w Google wskazują na zasób przestarzały, czyli dawno sprzedany,
    lub nieistniejący (produkt niedostępny). Giełda komputerowa to porażka, ale
    to w sobotę, więc jutro jeszcze raz pojadę, Wolumen także nic nie dał, no
    cóż, spsiał, w soboty zrobił się z niego bazarek, jak tu i ówdzie z
    warzywkami, czy ruskimi ciuchami, albo heheh, widziałem akumulatorki AA
    4700, albo AAA jeszcze lepsze, 4800, bwahahahahah...! :P Na szczęście kaktus
    mi nie urósł, bo by bolało, jak kłuje...
    Ad meritum - Symbol inwertera, jaki znalazłem, nie wiem, czy dobrze, to
    H590C, a wygląd, to jest tu:
    http://laptopos.pl/inwerter-do-dell-m4400-p-784.html
    .

    Oczywiście, postaram się szukać tego do skutku, jednak, gdybym nie znalazł,
    to zwracam się z pytaniem - czy da się ten inwerter zastąpić innym, który
    rozjaśnił by świetlówki w matrycy i zmieścił się w klapie? O przyśrubowanie
    się nie martwię, jeśli nawet otwory nie wypadają w przewidzianych miejscach,
    ale moduł zmieści się i zabangla, warunek - zero przeróbek, oraz muszą
    pasować złącza... to ja jakoś to ułożę. Matrycę już przymierzałem,
    mechanicznie pasuje idealnie. Ale stary inwerter zupełnie nie pasuje, jest
    jednoświetlówkowy, a matryca ma dwie.
    Chciałbym uniknąć zanadto rozkręcania komputerka na części i mniejsza o to,
    że prawdopodobnie uziemiłbym go na kilka dni, bo już takie rzeczy robiłem i
    kończyły się sukcesem. Mniejsza o to, że nie mam na razie innego czynnego,
    choć jakby było pilnie trzeba, to się uruchomi. Chodzi mi o to, że ze
    zdrowiem znów mam niezbyt i za dużo by mnie kosztowała taka zabawa, jeśli
    nie była by niezbędnie potrzebna. Energię wolabym poświęcić na samą wymianę
    matrycy i ewentualnie wymianę taśmy sygnałowej.
    Pytanie końcowe - czy da się ten inwerter zastąpić innym, czy cierpliwie
    szukać właściwego?
    ZTCW, pasuje moduł z Della E6500, ale pod niego też nic sensownego nie
    znalazłem.

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048