  • 181. Data: 2010-09-02 20:08:16
    Temat: Re: Debil roku
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "marjan" <m...@n...spam.student.agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    news:i5ohhc$hu4$1@news.agh.edu.pl...

    > Nie ma problemu. Aczkolwiek zauważ, co napisałem - "Niestety, nie mam
    > takich umiejętności aby Ci to udowodnić". Mogę Ci tylko pokazać jak Puntem
    > robię Aaltonena, co nie oznacza, że wyhamuję w ten sposób szybciej auto
    > niż Ty hamując klasycznie. Pisząc o możliwości skrócenia w ten sposób
    > drogi hamowania zakładałem, że za sterami siedzi dobry kierowca, a ja
    > niestety takim nie jestem.

    Ok - znajdź kogokolwiek, kto się tego podejmie. Niech powie, ile mu trzeba
    zapłacić i tyle.

    > Ja twierdzę, że się da, ale żeby to udowodnić w praktyce potrzeba dobrego
    > kierowcy, więc niestety nie jestem w stanie Ci tego pokazać (choć bardzo
    > chciałbym mieć takie umiejętności).

    Zapytam tak - wiesz w ogóle na czym polega wykonanie Aaltonena i jak się do
    tego zabrać?

    > Niestety - fizykę na studiach zdałem w trzecim terminie na 3.0 i sam nie
    > podejmę się tego wyzwania. Może znajdę jakiegoś znajomego, który mi w tym
    > pomoże, to się odezwę.

    Szukaj ;) Byle tylko nie był to jakiś docent doktor teoretyk...

    > Nic, podesłałem Ci ten filmik jako dodatek - ciekawostkę. Myślałem że Cie
    > tym zainteresuję.

    Wyczyny Galli znam dobrze. Nie mają one nic wspólnego z hamowaniem
    Aaltonenem ;)

    Jurand.

  • 182. Data: 2010-09-02 20:09:14
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Sądzę, że przy dobrej wprawie zysk ze zrobienia Aaltonena jest większy,
    > niż strata spowodowana wprowadzaniem auta w ruch obrotowy.
    > Ale ja sam nie jestem w stanie tego udowodnić, niestety.

    Najpierw piszesz, że sądzisz, że przy dobrej wprawie jest większy zysk, a
    potem, że nie jesteś w stanie tego udowodnić. To ja napiszę tak - sądzę, że
    uciekłeś z zakładu psychiatrycznego, ale nie jestem tego w stanie udowodnić.
    Rozumiesz o co chodzi? ;)

    Jurand.

  • 183. Data: 2010-09-02 21:59:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 02 Sep 2010 17:57:32 +0200, marjan wrote:

> [...]
    >ten sposób drogi hamowania zakładałem, że za sterami siedzi dobry
    >kierowca, a ja niestety takim nie jestem.

    Sugerujesz ze aaltonenem zatrzymasz sie na krotszym dystansie niz gdy
    hamujesz hamulcem ? ABS masz ?

    Postarajcie sie to nagrac na jakies kamerze.

    Czy tam jest jakis specjalny sliski asfalt, czy kamera dodaje jakis
    skrot ? Bo na oko to niezbyt szybko jedzie i dawno by sie zatrzymal
    zwyczajnie hamujac.
    A moze nawet szybciej by to przejechal bez poslizgu :-)

    J.

  • 184. Data: 2010-09-02 22:29:38
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-09-02, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Czy tam jest jakis specjalny sliski asfalt, czy kamera dodaje jakis
    > skrot ? Bo na oko to niezbyt szybko jedzie i dawno by sie zatrzymal
    > zwyczajnie hamujac.

    Może zacznicie od tego, że on tam wcale nie chciał sie zatrzymać i się
    nie zatrzymał?

    > A moze nawet szybciej by to przejechal bez poslizgu :-)

    A to już temat na inną dyskusję :P

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 185. Data: 2010-09-02 23:29:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 02 Sep 2010 22:29:38 +0200, Krzysiek Kielczewski wrote:
    >Może zacznicie od tego, że on tam wcale nie chciał sie zatrzymać i się
    >nie zatrzymał?

    Ale kolka mu czasem stoja, a auto jakby wcale nie zwalnialo.

    J.

  • 186. Data: 2010-09-02 23:54:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 1 Sep 2010 21:24:58 +0200, Jurand napisał(a):

    > A skąd nagle samochód zaczne się obracać?
    > Wydaje mi się, że zbytnio sobie upraszczacie rzeczywistość - jedzie sobie
    > auto i tadaaaam, nagle zaczyna się obracać i po 2 sekundach stoi w miejscu.

    Kto, poza Tobą tak stwierdził?

    --
    ___________ (R)

  • 187. Data: 2010-09-02 23:54:52
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 1 Sep 2010 21:23:58 +0200, Jurand napisał(a):

    > I jak się to ma do drogi hamowania?

    W sferycznym świecie możesz stanąć w miejscu wirując jak bąk.

    --
    ___________ (R)

  • 188. Data: 2010-09-03 00:57:27
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-09-02 17:16, Jurand pisze:
    > A to może odwołaj się jednak do tego co napisałeś powyżej. Bo narysowałeś tam jakąś
    krzywą o paranoicznym kształcie, jak na opisywany przypadek, na bazie jej zacząłeś
    udowadniać teorię, która oczywiście ma rację bytu, gdyby nie fakt, że krzywa jest z
    dupy wzięta i NIE MOŻE mieć takiego kształtu w tym przypadku. Co za tym idzie cały
    dowód można sobie w buty wsadzić, bo wyszedłeś ze złych założeń, panie fizyku od
    siedmiu boleści.

    http://img683.imageshack.us/img683/5107/drugaszansa2
    .gif

    Masz teraz śliczny obrazek. Wyszło mi, że dla auta z rozstawem
    osi 2,5 m i rozstawem kół 1,6 m, można skrócić drogę hamowania
    z 40 metrów do 30,7 metra.

    >Ja tam tylko jakąś nędzną
    > polibudę skończyłem i kilka lat zajmowałem się różnymi zagadnieniami z
    > pogranicza metamatyki, fizyki i robotyki.

    Tak samo ciężko wycisnąć z Ciebie cokolwiek więcej,
    jak i wycisnąć zrozumienie naprawdę banalnych rzeczy. :)
    Jaką polibudę i jaki kierunek? Pytam tak z ciekawości,
    bo branża raczej wskazywałaby na jakąś informatykę/mechatronikę.

    Może masz po prostu jakieś totalnie abstrakcyjne spojrzenie na temat.

    Znam kilka osób które pokończyły Administrację na PW...
    i ani nie wiedzą za wiele z administracji, ani nie mają
    pojęcia o podstawowych sprawach, o których po ukończonej
    uczelni wydawałoby się, że pojęcie mieć powinny.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 189. Data: 2010-09-03 07:15:03
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    wiadomości news:c1.01.3MWy0n$IpS@mike.oldfield.org.pl...

    > Kto, poza Tobą tak stwierdził?

    A policz sobie ile trwa hamowanie ze 100 km/h.

    Jurand.

  • 190. Data: 2010-09-03 07:15:55
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    wiadomości news:c1.01.3MWy1Y$IpT@mike.oldfield.org.pl...

    > W sferycznym świecie możesz stanąć w miejscu wirując jak bąk.

    Aha, kolejny ciekawy wniosek do dyskusji o dość konkretnym przypadku
    hamowania Aaltonenem.

    Jurand.