  • 31. Data: 2009-12-31 12:44:51
    Temat: Re: DVB-T i sumator TV
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    yabba wrote:
    > Użytkownik "R.M." <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > 100m -> 18 dB
    > 1m -> 0,18 dB
    > 25m -> 0,18dB*25 = 4,5 dB

    zle, db jest logarytmem i nie mozna w ten sposob obliczac ...

    3db - strata 2 razy
    6db - strata 4 razy
    9db - strata 8 razy
    12db - strata 16 razy
    itd

    sprawdz sobie samemu, wedlug wzoru
    zysk/strata w [db] = 10*log(U2/U1) (logarytm dziesietny)

    np 10 * log (16) = 10 * 1.2 = 12db

  • 32. Data: 2009-12-31 12:50:41
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    yabba wrote:
    > Tłumienie w dB liczy się liniowo. Kabel 100 m tłumi X dB, to kabel o 1/4
    > tej długości tłumi X/4 dB.

    eee tam, jesli skrocimy kabel 4 razy to tlumienie maleje 4 razy czyli
    tlumienie = 10 * log (64) = 10 * 1.8 = 18db
    teraz skracamy przewod 4 razy czyli z tlumienia 64 razy robi sie 16
    tlumienie = 10 * log (16) = 10 * 1.2 = 12db

  • 33. Data: 2009-12-31 13:06:09
    Od: Wmak <w...@g...pl>

    On 31 Gru, 13:50, "R.M." <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > teraz skracamy przewod 4 razy czyli z tlumienia 64 razy robi sie 16
    > tlumienie = 10 * log (16) = 10 * 1.2 = 12db

    Nie kombinuj, jak nie znasz się.
    Yabba ma rację.
    Po to wymyślono decybele, by można je było prosto dodawać i odejmować
    a nie mnożyć, dzielić itd

  • 34. Data: 2009-12-31 13:34:44
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Wmak wrote:
    > Nie kombinuj, jak nie znasz się.
    > Yabba ma rację.
    > Po to wymyślono decybele, by można je było prosto dodawać i odejmować
    > a nie mnożyć, dzielić itd

    jak juz 3 osoby mowi ze tlumienie liczy sie liniowo, to chyba tak jest :)

  • 35. Data: 2009-12-31 16:08:42
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:hhi6bv$2c1$1@news.vectranet.pl,
    R.M. <f...@g...com> nabazgrał:

    > jak juz 3 osoby mowi ze tlumienie liczy sie liniowo, to chyba tak
    > jest :)

    Dobra, jeszcze czwarta osoba, czyli ja!

    Włodek

  • 36. Data: 2009-12-31 17:30:09
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Włodzimierz Wojtiuk wrote:
    > Dobra, jeszcze czwarta osoba, czyli ja!

    nie musiales :) co prawda na google nie znalazlem, ale sobie zrobilem
    teoretyczne udowodnienie

    0.18db = 10logk, czyli k = 1.0423 Uwe/Uwy = k czyli Uwy = 0.9594 czyli
    dla 1m spadek napiecia wynosi 0.0406 czyli
    dla 2m wynosic bedzie Uwe/Uwy = 0.9594/Uwy=1.0423, czyli Uwy=0.9205
    czyli k dla 2m = 1/0.9205=1.0864 czyli 10log(1.0864) = 0.36db

    dla 3m wynosic bedzie Uwe/Uwy = 0.9205/Uwy=1.0423, czyli Uwy=0.8831
    czyli k dla 3m = 1/0.8831=1.1323 czyli 10log(1.1323) = 0.54db

    czyli wielokrotnosc 0.18db

  • 37. Data: 2009-12-31 18:21:36
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2009-12-31 17:08, Włodzimierz Wojtiuk wrote:

    > Dobra, jeszcze czwarta osoba, czyli ja!

    Bo dodawanie w skali logarytmicznej odpowiada mnożeniu w skali liniowej :-)

    Piąty :-)

  • 38. Data: 2009-12-31 18:42:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello R.M.,

    > zle, db jest logarytmem i nie mozna w ten sposob obliczac ...

    Dobrze. Właśnie dlatego, że jest logarytmem, to należy to tak
    obliczać.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 39. Data: 2010-01-02 12:07:11
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Dariusz K. Ładziak wrote:

    > A w ogóle, jak napisałem - dziadostwo i tandeta, takoż pchanie
    > wzmacniaczy w tor antenowy, to jest proszenie się o kłopoty
    > (przesterowania, wrażliwość na sygnały zakłócające, śmiecenie ze
    > wzbudzeń wzmacniacza i mieszania się na nim sygnałów obcych...)

    a jak to jest wykonane w konwerterze do SAT? tam tez jest chyba
    wzmacniacz (konwertuje wysokie czestotliwosci do mniejszych i chyba tez
    wzmacnia sygnal) a mimo tego jest stosowany w kazdej instalacji
    satelitarnej ...

  • 40. Data: 2010-01-02 15:02:30
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 02.01.2010 13:07, R.M. pisze:

> [...]
    > wzmacniacz (konwertuje wysokie czestotliwosci do mniejszych i chyba tez
    > wzmacnia sygnal) a mimo tego jest stosowany w kazdej instalacji

    tylko konwersja, wzmocnienia to chyba tam nie ma

    --
    pozdrawiam. pawell32
    fedora 11, gnom, compiz-fusion