  • 11. Data: 2009-12-23 14:40:21
    Temat: Re: DVB-T i sumator TV
    Od: Wmak <w...@g...pl>

    On 23 Gru, 13:44, "R.M." <f...@g...com> wrote:

    > po za tym jak dodam 2m przewodu 75ohm to bedzie mniej niz 300ohm ...

    Może wyjaśnij, co przez powyższe chciałeś powiedzieć, bo na moje oko
    świadczy to znikomości twojej wiedzy w poruszanym temacie.

  • 12. Data: 2009-12-23 14:45:54
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 23.12.09 15:31, R.M. pisze:

    > dlaczego nie? filozofia laczenia anten na 770MHz czy 2.4GHz jest napewno
    > podobna

    Idąc tym tokiem rozumowania, na każdą grupę w hierarchii pl.* można
    pisać na dowolny temat, byle po polsku.

    --
    Pete

  • 13. Data: 2009-12-23 14:46:07
    Od: a...@p...pl

    aby uzyskac cos wiecej z 2 anten ustawionych na ten sam nadajnik, to
    nalezaloby polaczyc te anteny "synfazowo" i jak jest dobrze wszystko
    zrobione, policzone....to wtedy zyski sie sumuja, ale nie
    arytmetycznie. Anteny siatkowe to nic innego jak uklady synfazowe!

    Najbezpiecznie lepiej dopierdzielic jeszcze lepsza yage niz sie ma niz
    bawic sie w synfazowe polaczenia. Chociaz jest to wykonania. Tylko
    taki uklad w bardzo szerokim zakresie czestotliwosci....sie rozjezdza.
    Dla waskiego zakresu daloby sie to policzyc (odleglosci pomiedzy
    antenami i dlugosci przewodow polaczeniowych i zwrotnice/transformator
    dopasowujacy.

    --
    ThinkXtra

  • 14. Data: 2009-12-23 15:10:04
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Wmak wrote:

    > Może wyjaśnij, co przez powyższe chciałeś powiedzieć, bo na moje oko
    > świadczy to znikomości twojej wiedzy w poruszanym temacie.

    moze nie bedzie mniej niz 300ohm ale chcialem napisac ze jak dodam do
    wyjscia 300ohm przewod 75ohm bedzie niedopasowanie i straty z tym zwiazane

  • 15. Data: 2009-12-23 18:39:51
    Od: Andrzej H <h...@g...com>

    Co za głupoty tu czytam 'zysk się sumuje'... na pewno nie w przypadku
    anten Yagi-Uda.

    dodanie drugiej identycznej anteny Yagi przy odpowiednim połączeniu
    czy to kablami o odpowiednich parametrach czy też splitterem antenowym
    daje zysk w przedziale 2,5dB - 2,9dB
    4 anteny to przyrost zysku 'bazowego modelu' o maks 5,9dB, 6 anten to
    maks 7,6dB, 8 anten 8,9dB .

    materiały warte przeczytania

    http://winntbg.bg.agh.edu.pl/skrypty2/0067/ strona 869 i dalej
    http://www.ifwtech.co.uk/g3sek/stacking/stacking2.ht
    http://www.mydarc.de/dk7zb/Stacking/stacking.htm

    pozdrawiam
    Andrzej

  • 16. Data: 2009-12-23 18:53:39
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Andrzej H wrote:
    > Co za głupoty tu czytam 'zysk się sumuje'... na pewno nie w przypadku
    > anten Yagi-Uda.

    dlaczego glupoty? przeciez napisalem kazde podwojenie ilosci anten
    (takich samych), daje wiekszy zysk o maks. 3db, wiec w czym problem?

  • 17. Data: 2009-12-23 19:02:07
    Od: Andrzej H <h...@g...com>

    On 23 Gru, 19:53, "R.M." <f...@g...com> wrote:

    > dlaczego glupoty? przeciez napisalem kazde podwojenie ilosci anten
    > (takich samych), daje wiekszy zysk o maks. 3db, wiec w czym problem?

    rzeczywiście we wcześniejszych postach. sorry potraktowałem to
    oddzielnie.

  • 18. Data: 2009-12-24 01:29:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Dec 2009 13:44:30 +0100, R.M. wrote:
    >jedyne co mnie martwi, to przedwzmacniacz LNA-101, ma okreslony poziom
    >szumow, jesli z sumuje takie sygnaly, to zarowno szum jak i uzyteczny
    >sygnal bedzie 2 razy wiekszy, zatem stosunek sygnal szum bedzie taki sam
    >... :( dobrze mysle?

    Zysk jest na tym ze on siedzi przy antenie. Czyli sygnal dochodzi do
    niego wiekszy niz na koncu kabla, a szumy wlasne takie same.

    Sam sie co prawda zastanawiam czy wzmacniacz nieznanej jakosci aby na
    pewno mniej szumi niz glowica .. nieznanej jakosci :-)

    ator------zasilacz-odbiornik
    >antena 300ohm-przedwzmacniacz--75ohm--
    >
    >musialbym zbudowac uklad z przedwzmacniaczem za sumatorem, ale czy na
    >sumatorze nie strace zysku 3db?

    >np
    >antena 300ohm---
    >----------------------+ sumator 300ohm--wzm75ohm----zasilacz--odbiornik
    >antena 300ohm---
    >ale czy dostane gdzies malostratny sumator z wej. i wyj 300ohm?

    I slusznie sie zastanawiasz, bo nie tak latwo o taki sumator.

    J.

  • 19. Data: 2009-12-24 14:58:45
    Od: "Marek21" <reczekma@(usunto)poczta.onet.pl>

    Witam
    Wystarczy (jak wystarczy) zastosować jedną antenę ze wzmacniaczem. Ten
    sumator ma 4dB tłumienia więc zastosowanie dwóch zestawów anten, dwóch
    wzmacniaczy i sumator ( przy założeniu jeszcze, że sygnały spotkają się w
    fazie w tym sumatorze) będzie gorszym rozwiązaniem niż rozwiązanie z jedną
    anteną i wzmacniaczem.

    Marek

  • 20. Data: 2009-12-25 12:22:52
    Od: Andrzej H <h...@g...com>

    To jakieś wyjątkowo tragiczne te sumatory skoro tak duże straty
    mają... może lepiej to własnoręcznie zrobić.
    Wzmacniacz na granicy zasięgu często nie wystarczy ze względu na
    interferencje, zakłócenia itd.
    Należy pamiętać że odpowiednie 'sfazowanie' kilku identycznych anten
    Yagi poprawia - zawęża nam wiązkę o połowe albo więcej.
    Taka instalacja ma mniejsze szumy własne, zbiera mniej śmieci z
    eteru.
    W Poznaniu widziałem na kilku blokach zestawy 4 i 2 anten Yagi na
    wysokie kanały UHF, więc nawet telewizje kablowe wykorzystują takie
    instalacje (ustawione zdaje się na Śrem i Jemiołów patrząc po
    kierunkach).

    Wesołych Świąt !