    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: PK <P...@n...com>
    Subject: Re: DDR Samsung
    Date: 02 Jan 2013 20:16:10 GMT

    On 2013-01-02, Kamil <k...@n...pl> wrote:
    > Nie chodzi o płytę Intela, lecz chipset. Mam akurat Gigabyte. I nie chodzi mi o
    > to, czy pamięć wspólpracuje, czy nie, ale dlaczego. W czym problem. Wydawało by
    > się, że takie podstawowe składniki powinny być w pełni kompatybilne. Teoria
    > spiskowa?

    Właściwie na jakiej podstawie wnioskujesz, że "podstawowe składniki
    powinny być kompatybilne"?

    Z kompatybilnością RAM problem jest właśnie dlatego, że to jest de facto
    element mobo, a nie jakaś oddzielna część komputera. To chipset na mobo
    obsługuje RAM, więc to od niego zależy, czy coś działa czy nie. Braki
    kompatybilności są zupełnie normalne. Właśnie dlatego producenci
    podzespołów publikują listy kompatybilności RAMu (i procesorów
    - drugiego elementu o podobnej charakterystyce, tzn. bardzo zależnego
    od płyty głównej).

    Spiskowej teorii mógłbyś się doszukiwać, gdyby np. dyski Samsung nie
    działały z chipsetami Intel. Dysk to oddzielny element, z własną
    elektroniką i konkretnym interfejsem. RAM to po prostu układy
    scalone (takie same jak takie montowane na mobo), ale przyklejone
    do oddzielnej płytki, czyli wymienialne.

    pozdrawiam,
    PK