    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: DAC do Raspberry Pi
    Date: Wed, 15 Jan 2014 22:30:29 +0100

    Na mojej liście projektów do zrealizowania znajduje się radio
    internetowe/sieciowy odtwarzacz muzyczny oparty na Raspberry Pi. Już
    jakiś czas temu przeprowadziłem pierwsze eksperymenty z MPD i o ile sam
    software działa całkiem sprawnie, to problemem okazała się jakość
    dźwięku na wyjściu audio. Nie jest co prawda tak źle, jak sądzą
    niektórzy, ale pewne artefakty są słyszalne przy niskim poziomie dźwięku
    (np. gdyby chciało się zostawić radio grające w nocy, jako tło).

    Najpierw pomyślałem o jakiejś karcie dźwiękowej na USB, jednak tutaj
    pojawia się parę problemów. Przede wszystkim trudno to zamontować
    wewnątrz obudowy, gdy chce się mieć RJ45 i USB wyprowadzone na obudowę -
    musiałbym stosować przelotki do osobnych gniazdek.

    Niedawno trafiłem na coś takiego:
    http://www.hifiberry.com/

    Rozwiązane wygląda bardzo fajnie. Małe, kompaktowe, łatwe w integracji.
    Jest jednak kilka ale:
    1) Projekt płytki mi się nie podoba. Przede wszystkim niepotrzebnie
    blokuje ona złącze GPIO, które przydałoby się np. do podłączenia
    wyświetlacza alfanumerycznego i kilku przycisków.
    2) Gdybym chciał to zamontować obok płytki RasPi, nie bardzo jest jak
    przykręcić PCB.
    3) Sama cena jeszcze znośna, ale wzrośnie ze względu na koszt wysyłki
    zza granicy.

    Samego układu nigdzie nie mogę znaleźć, a najchętniej sam
    zaprojektowałbym sobie PCB, łącząc je z RPi za pomocą kabelków. Mógłbym
    to nawet zintegrować z jakimś wzmacniaczem...

    Czy taki układ (lub coś możliwie podobnego) można by dostać w Polsce? W
    dużych sklepach internetowych nie widzę niczego takiego...