  • 1. Data: 2009-01-16 18:54:57
    Temat: D80 a S5Pro - wizjer, obsługa, bateria, AF...
    Od: "Kokon" <k...@o...pl>

    Czesc,

    Pytanie do osob, ktore mial okazje uzywac przynajmniej przez jakis czas
    zarowno Nikona D80 jak i Fuji S5 Pro.
    Jak wypada porownanie pomiedzy ich wizjerami? Widze w specyfikacji, ze
    identyczne parametry, wiec zakladam, ze roznicy nie ma.
    Czy mozna powiedziec, ze obsluga S5 Pro jest intuicyjna? Mialem D80 i bardzo
    mi pasowal, niestety w mojej wiosce czy nawet w okolicy raczej nie bede mial
    okazji pomacac S5 Pro, stad to pytanie.
    Jak wyglada porownanie standardowej baterii obu aparatow? Kojarze jakies
    narzekania na te S5 Pro.
    Na koncu AF- D80 byl moim pierwszym AF body w ogole i nie mialem na co
    narzekac. Jak wypada w porownaniu do niego S5 Pro? Tez obilo mi sie o oczy,
    ze bywa z nim roznie.
    Nosze sie z zamiarem kupna jakiegos sprzetu i waham sie pomiedzy D80,
    ktorego uzywalem czas jakis a S5Pro (wspominana wiele razy dynamika).

    Pzdr,
    Blazej

  • 2. Data: 2009-01-18 02:55:23
    Temat: Re: D80 a S5Pro - wizjer, obs?uga, bateria, AF...
    Od: Vinter Nord <v...@n...com>

    Kokon wrote:
> [...]
    > Nosze sie z zamiarem kupna jakiegos sprzetu i waham sie pomiedzy D80,
    > ktorego uzywalem czas jakis a S5Pro (wspominana wiele razy dynamika).

    Z takim pytaniem spróbuj na http://fujiklub.pl, tam szybciej znajdziesz
    użytkowników S5.
    Nikt nie odpisał na Twój post, to cos napiszę, chociaz nie używałem D80,
    miałem przez chwilę w łapie.

    S5pro to korpus Nikona D200, więc pod względem wykonania body półka
    wyżej niż D80.
    Bateria starcza, chociaż Fuji nie jest energooszczędny. Na 1 baterii
    robię ponad 300 zdjęć, bez lampy, ostro bawiąc się w przeglądanie i
    kasowanie zdjęć.
    Słynna dynamika działa, ratuje nie raz przepalone zdjęcia i umożliwa
    fotografowanie motywów których żadnym innym cyfrzakiem nie zrobisz. Ale
    coś za coś. To tylko 6M i szum na wysokich ISO większy w porównaniu do
    współcześnie produkowanych lustrzanek.
    Fokus na stałych "śrubokręcikach" mam dobry, taki jaki powinien być. Ale
    mam jeden SVM i tutaj zdecydowanie słabiej, wydaje mi się że strasznie
    wolno ostrzy. Ale nie mam jak porównać, nie mam korpusu Nikona.
    Dobry wizjer, nie narzekam, ale też nie mogę porównać do D80.
    Menu aparatu mało intuicyjne, ale idzie się przyzwyczaić.
    Zakładając, że D80 i S5pro miałbym w podobnej cenie, brałbym S5pro.
    Wahałbym się przy wyborze pomiędzy S5pro a D90, dynamika nie zawsze jest
    konieczna, a ten Nikon jest całkiem przyzwoity, niestety trochę droższy
    niż Fuji.
    No i ostatnie, zależy tez jaka fotografię uprawiasz. Jeśli reportaż,
    street photography etc, to raczej Nikon, dynamika aż tak nie potrzebna a
    jest szybszy. Fuji nie jest może przerażająco wolny, ale chyba jednak
    wolniejszy od Nikonów. Jeśli robisz zdjęcia typu krajobraz, praca w
    studio, śluby, makro etc to prędkość Fuji nie będzie przeszkodą, a
    dynamika się przyda.

  • 3. Data: 2009-01-18 09:32:51
    Temat: Re: D80 a S5Pro - wizjer, obs3uga, bateria, AF...
    Od: "Kokon" <k...@o...pl>

    Vinter Nord wrote:
    > Z takim pytaniem spróbuj na http://fujiklub.pl, tam szybciej
    > znajdziesz użytkowników S5.
    > Nikt nie odpisał na Twój post, to cos napiszę, chociaz nie używałem
    > D80, miałem przez chwilę w łapie.

    [...]

    Dzieki za odzew:-)
    Trafilem juz na fujiklub i jestem w trakcie lektury. Jeszcze sie
    zastanowie:-)

    Dzieki raz jeszcze!

    Pzdr,
    Blazej

  • 4. Data: 2009-01-18 13:21:58
    Od: "Kokon" <k...@o...pl>

    Vinter Nord wrote:
    > Z takim pytaniem spróbuj na http://fujiklub.pl, tam szybciej
    > znajdziesz użytkowników S5.
    > Nikt nie odpisał na Twój post, to cos napiszę, chociaz nie używałem
    > D80, miałem przez chwilę w łapie.

    Jeszcze spytam tak:
    Zakladajac, ze w wiekszosci przypadkow bede robil w JPG, to czy bede w
    stanie w jakimkolwiek stopniu wykorzystac te zalete S5 Pro jaka jest
    dynamika?
    Widzialem na stronie Fujiklub jakie efekty mozna uzyskac, ale wszystkie
    przyklady byly w RAW.

    Pzdr,
    Blazej

  • 5. Data: 2009-01-18 13:25:13
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Kokon pisze:

> [...]
    > dynamika?
    > Widzialem na stronie Fujiklub jakie efekty mozna uzyskac, ale wszystkie

    Tak. W JPG włączasz tryb DR 200%, 300% albo 400% i wtedy wywołuje ci w
    puszcze ze zwiększoną dynamiką. Tylko pamiętaj, że rozszerzona dynamika
    działa do 800ASA(chyba 800ASA), a powyżej już tylko matryca z większymi
    pikselami rejestruje obraz.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 6. Data: 2009-01-18 13:28:37
    Od: "Kokon" <k...@o...pl>

    "Paweł W." wrote:

> [...]
    > puszcze ze zwiększoną dynamiką. Tylko pamiętaj, że rozszerzona
    > dynamika działa do 800ASA(chyba 800ASA), a powyżej już tylko matryca

    Dzieki za szybka odpowiedz :-)

    Pzdr,
    Blazej

  • 7. Data: 2009-01-18 18:55:35
    Od: z...@p...onet.pl

    > W JPG włączasz tryb DR 200%, 300% albo 400% i wtedy wywołuje ci w
    > puszcze ze zwiększoną dynamiką.

    Można i tak, choć bardzo dobrze aparat spisuje się przy ustawieniu zakresu
    dynamiki w pozycji "Auto" - optymalizując zakres w zależności od rozpietości
    tonalnej fotografowanej sceny.

    Zbyszek

  • 8. Data: 2009-01-18 19:23:13
    Od: Vinter Nord <v...@n...com>

    Kokon wrote:

> [...]
    > dynamika?
    > Widzialem na stronie Fujiklub jakie efekty mozna uzyskac, ale wszystkie

    Bierz Nikona, Fuji jpegi robi takie sobie, nie będziesz pracował w RAW
    nie ma sensu kupować tego aparatu.

  • 9. Data: 2009-01-18 20:54:07
    Od: z...@p...onet.pl

    > Bierz Nikona, Fuji jpegi robi takie sobie...

    "Robi" bardziej realistyczne obrazy w porównaniu do
    kolorystycznie "ładniejszych" plików z Nikona.

    Ma to ogromne znaczenie w fotografii potretowej - do której w szczególności ten
    aparat (S5 Pro) się nadaje.

    Zbyszek