  • 51. Data: 2009-01-16 13:46:24
    Temat: Re: D3x na DXOptics
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Pawel_W wrote:

    > Czytałem kiedyś, czytałem. I jeszcze raz przeczytałem.
    > Jest tam napisane:
    > białe: +2,5EV;
    > czarne: -2,5EV
    > ... i szlus!

    Ale wartość 2.5EV ma sens dla standaryzowanych filmów analogowych, a nie matrycy
    twojego aparatu... U ciebie granica bieli może być wyżej lub niżej, musisz to
    dobrać doświadczalnie. Natomiast zasada stosowania pomiaru punktowego pozostaje
    niezmienna.

  • 52. Data: 2009-01-16 13:53:11
    Od: Pawel_W <p...@g...com>

    On 16 Sty, 13:46, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

> [...]
    > dobrać doświadczalnie. Natomiast zasada stosowania pomiaru punktowego pozostaje

    Ale ludzie na mieście mówią, że cyfrówki jeszcze nie przegoniły
    standardowych filmów analogowych (negatyw) pod względem dynamiki.
    Wszystko się jakoś kupy nie trzyma :D

  • 53. Data: 2009-01-16 14:15:21
    Od: Michał Grzelak <m...@p...onet.pl>

    Pawel_W pisze:

    > Ale ludzie na mieście mówią, że cyfrówki jeszcze nie przegoniły
    > standardowych filmów analogowych (negatyw) pod względem dynamiki.
    > Wszystko się jakoś kupy nie trzyma :D

    Rzuć okiem jeszcze na to:

    http://www.fotosite.pl/artykuly/fotografia/ekspozycj
    a-na-swiatla.html

    "Odpowiedź" matrycy i filmu na padające światło jest nieco inna. W
    przypadku filmu na czarnych fragmentach kadru dawało się jeszcze coś
    wypatrzeć, wyciągnąć pod powiększalnikiem w procesie naświetlania
    odbitki. Podobnie z jasnym kawałkiem. W cyfrze masz albo 255,255,255
    albo 0,0,0 plus szum przetwornika.

    Pozdrawiam
    M..M

  • 54. Data: 2009-01-16 14:15:56
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Pawel_W wrote:

    > Ale ludzie na mieście mówią, że cyfrówki jeszcze nie przegoniły
    > standardowych filmów analogowych (negatyw) pod względem dynamiki.
    > Wszystko się jakoś kupy nie trzyma :D

    Ale ty nie mówisz o dynamice, tylko o tym gdzie wypada 18% ustawiane przez
    pomiar światła...

  • 55. Data: 2009-01-16 14:25:37
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Michał Grzelak pisze:

> [...]
    > wypatrzeć, wyciągnąć pod powiększalnikiem w procesie naświetlania
    > odbitki. Podobnie z jasnym kawałkiem. W cyfrze masz albo 255,255,255

    Szczególnie, że większość "cyfr" zapisuje sygnał z matrycy przynajmniej
    na 12 bitach...

  • 56. Data: 2009-01-16 15:12:11
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    A tak przy okazji, czy pomożecie mi obliczyć rozpiętość dynamiczną sceny?
    Mierzone spotem - najjaśniejszy element (poza źródłem światła) - 1/500s,
    najciemniejszy element - 1s. Pozostałe parametry bez zmian.
    1/500-1/250 1EV
    1/250-1/125 1EV
    1/125-1/60 1EV
    1/60-1/30 1EV
    1/30-1/15 1EV
    1/15-1/8 1EV
    1/8-1/4 1EV
    1/4-1/2 1EV
    1/2-1s 1EV
    -----------
    9 EV

    Zdjęcia raczej nie pokażę. Udało mi się gnąc krzywą i podciągając
    ekspozycję w RT wyciągnąć trochę szczegółów z cienia i zachować światła.
    Ale mam wątpliwość, czy te 9EV jest użyteczne. Zdjęcie wygląda bardzo
    brzydko.
    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 57. Data: 2009-01-16 15:39:06
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Paweł W. wrote:
    > A tak przy okazji, czy pomożecie mi obliczyć rozpiętość dynamiczną sceny?
    > Mierzone spotem - najjaśniejszy element (poza źródłem światła) - 1/500s,
    > najciemniejszy element - 1s. Pozostałe parametry bez zmian.

    log2(500:1) = 8.96

> [...]
    > ekspozycję w RT wyciągnąć trochę szczegółów z cienia i zachować światła.
    > Ale mam wątpliwość, czy te 9EV jest użyteczne. Zdjęcie wygląda bardzo

    Bo RT się do tego nie nadaje. Użyj ACR, zobacz triala.

  • 58. Data: 2009-01-16 15:57:40
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Bo RT się do tego nie nadaje. Użyj ACR, zobacz triala.

    A silkypix? Pentaksowy wołacz jest na silniku Silkypiksa.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 59. Data: 2009-01-16 16:00:05
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Paweł W. wrote:

    > A silkypix? Pentaksowy wołacz jest na silniku Silkypiksa.

    Kiepski do takich zabaw.

  • 60. Data: 2009-01-16 16:14:38
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Kiepski do takich zabaw.

    A Lightroom? Sciągnąłbym sobie triala. Muszę w końcu go spróbować, ale
    wtedy z dysku musiałaby pójść Picasa i Faststone, bo chyba nie ma sensu
    obu trzymać jak jest Lightroom, który też robi za przeglądarkę?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.