  • 11. Data: 2020-03-01 11:30:11
    Temat: Re: Czyżbym wykrakal?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.02.2020 o 23:29, m4rkiz pisze:

    > to samo można powiedzieć o skuterach, rowerach, traktorach itd. itp.

    Skutery i rowery mają tą zaletę, że nie stoją w korkach. Traktory i
    melekxy nie i dlatego się "nie przyjęły". Nie jesteśmy krajem trzeciego
    świata, gdzie jeżdzi się tuktukami ze względu na cenę.

    > chińska hulajnoga nie ma 4 kół i dachu

    A i tak jest popularniejsza o rząd wielkości od potworka twizjego.
    Ciekawe czemu?

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2020-03-01 11:32:26
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-03-01 o 00:41, kk pisze:

    Ty jesteś inny target. ile takich citroenów za Twoje reno? 2 czy 3 sztuki?

    Więc... Zamilknij już ;-)

  • 13. Data: 2020-03-01 11:38:48
    Od: z <...@...pl>

    A dajcie spokój. ;-)

    Używanego Axama można kupić za 10-15 tysi, pali 3 litry ON czyli jest
    ekologiczny i ma zasięg 300 km.
    :-)

    Stoi pod blokiem i nie muszę ciągnąć przedłużacza z 6 piętra ;-)

  • 14. Data: 2020-03-01 12:19:01
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-29 o 23:29, m4rkiz pisze:

    > na dojazdy 7,5 km do pracy wystarczy spokojnie

    Zimą stanie w korku i jakikolwiek dodatkowy pobór prądu
    (choćby obowiązkowe oświetlenie)
    uziemi go w połowie drogi.

  • 15. Data: 2020-03-01 13:15:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-03-2020 o 11:38, z pisze:
    > A dajcie spokój. ;-)
    >
    > Używanego Axama można kupić za 10-15 tysi, pali 3 litry ON czyli jest
    > ekologiczny i ma zasięg 300 km.

    Z tego ze 250 niepotrzebne, bo prędzej szlag Cię trafi niż tyle tym
    pierdzącym badziewiem przejedziesz.
    Eletryk to zupełnie inna bajka niż diesel o takich parametrach.

    A za parę lat też jako używany będzie w tych cenach, więc Twoja
    propozycja nie ma żadnych zalet.

  • 16. Data: 2020-03-01 13:29:48
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-03-01 o 13:15, Cavallino pisze:

    > Z tego ze 250 niepotrzebne,

    Pewnie że tak ale mieszkam w bloku. Zbiornik paliwa 10 l.

    bo prędzej szlag Cię trafi niż tyle tym
    > pierdzącym badziewiem przejedziesz.

    Jeździłeś? Tak jest głośno ale tak jak tym elektrykiem nie jeździ się na
    długie trasy.
    Drugie porównanie do zwykłego diesla kiedy w środku jest ciszej niż na
    zewnątrz.

    > Eletryk to zupełnie inna bajka niż diesel o takich parametrach.

    Zaleta jest taka że takie samochody już jeżdżą po ulicach a elektryki za
    20 tysi NIE I jeszcze długo NIE

    NIE nie jestem przeciw. Stwierdzam fakt. Dzisiejsza unijna biurokracja
    nie pozwoli na taki samochód.

    Citroen próbuje to w wcisnąć w niszę czeterokołówców lekkich. Gdzie nie
    trzeba mieć wielu obowiązkowych systemów ale za to trzeba ciąć wagę
    akumulatorów.

    BŁĘDNE URZĘDNICZE KOŁO podszyte faszystowską ekologią ;-)

    Klienci by się znaleźli ale z takimi parametrami za 10 tys.?

  • 17. Data: 2020-03-01 13:44:16
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-03-01 o 11:38, z pisze:
    > Używanego Axama można kupić za 10-15 tysi
    To ile on ma kół? :-)
    https://www.autos-motos.net/pictures/BE407023480/223
    843/image-01-B~v1559056522.JPG

    Robert

  • 18. Data: 2020-03-01 13:47:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 01.03.2020 o 13:15, Cavallino pisze:

    > Z tego ze 250 niepotrzebne,

    Ale stację benzynową odwiedza co dwa tygodnie i tankowanie zajmuje 5 minut.

    > bo prędzej szlag Cię trafi niż tyle tym
    > pierdzącym badziewiem przejedziesz.

    Tu i tu prędkość max to 45-50km/h, no i wcale tak głośno w środku nie
    jest. Jechałem jako pasażer czymś podobnym, może to był nawet Axam,
    silnik to jakieś gówienko diesla od Kuboty. Poza dwoma osobami
    załadowaliśmy 3 worki ziemniaków, na prędkość oraz zasięg nie miało to
    żadnego znaczenia.

    > Eletryk to zupełnie inna bajka niż diesel o takich parametrach.

    Ta inna bajka polega tylko na tym, że swoje max 50km/h ten Citroen
    osiągnie szybciej niż Axam.
    A biorąc pod uwagę jak producenci podają osiągi i zasięgi, to się okaże,
    ze po kilku mocniejszych depnięciach do prędkości maksymalnej Citroen
    będzie miał zasięg 20-30km i trzeba go ładować przez kolejne 8-10
    godzin. W takim Axamie czy jedzie jedna czy dwie osoby, czy jedzie z
    prędkością pieszego czy maksymalną, tankowanie wypadanie 2-3 razy w
    miesiącu.

  • 19. Data: 2020-03-01 14:52:21
    Od: z <...@...pl>

    Myślisz że Citroen AMI jest jak Smart albo że ma strefy zgniotu?

  • 20. Data: 2020-03-01 15:22:38
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Citroen AMI. Elektryczny mały dwuosobowy samochód miejski za chwile będzie do
    kupienia za 26 tysięcy złotych. Prędkość maksymalna 45km/h zasięg na ladowaniu 70
    kilometrów. Koszt ładowania do pełna 2-3,50 zł w zależności od taryfy. Do duzego
    miasta nic wiecej nie jest potrzebne. Oby cieszył się popularnością to za chwilę inni
    producenci wprowadza do sprzedaży podobne. Przy Twizy AMI to limuzyna klasy Lux.

    Jak mnie śmieszą takie banialuki jak koszt ładowania.

    W autach najważniejszy nie jest koszt ładowania czy koszt zatankowania
    baku, ale koszt przejechania 100km licząc na osobę i w tym przypadku
    auta w pełni elektryczne mają ten koszt na najwyższym poziomie. Dużo
    wyższym od aut benzynowych czy z silnikami Diesla.

    Wszystko przez to, że baterie w tych autach nie są wieczne, a ich koszt
    wymiany nierzadko porównywalny jest z kosztem nowego auta.

    Stad też się biorą tak ogromne koszty wynajmu takich baterii.

    http://samochodyelektryczne.org/analiza_kosztu_najmu
    _akumulatorow_dla_aut_elektrycznych_renault.htm

    Wydając 35 tys. na Twizzy czy nawet ok. 30 tys. na AMI, bo 26 tys. to
    jest wersja golutka to wolałbym kupić Dacie Logan, Lodgy czy Dokker za
    40-60 tys. zł. z fabrycznie instalowaną instalacją gazową. Oczywiście
    nie są to auta super klasy, ale auta które dają tysiąc krotnie większą
    wygodę jazdy dla 5-7 osób, przy tym auta, których zasięg jest
    nieograniczony i są tysiąc razy bezpieczniejsze niż popierdółki, które
    nawet nie zasługują na miano samochodu. Bardziej do tych popierdółek
    pasuje nazwa taczki elektryczne.

    Moim zdaniem auta w pełni elektryczne nie mają żadnej przyszłości tak
    jak się to stało z telewizją 3D. Był wielki bum i się skończyło. Mało
    kto już produkuje telewizory 3D.

    Tak samo będzie z tymi elektrykami, bo żadna firma nie będzie dokładać
    do interesu, tylko produkuje po to, żeby zarabiać, a nikt tych
    popierdółek kupować nie chce.

    Niestety auta elektryczne znikną z rynku o ile nie zostanie wymyślony
    lepszy i tańszy sposób magazynowania czy wytwarzania energii
    elektrycznej np. z ogniw paliwowych.

    Pewna nadzieja jeszcze jest w napędach wodorowych jak się uda wymyślić
    dobry i bezpieczny sposób na magazynowanie wodoru, a póki co
    magazynowanie wodoru w sposób bezpieczny jest zbyt kosztowne, a butle są
    zbyt ciężkie.

    Jak do tej pory najlepszymi i najoszczędniejszymi napędami są hybrydy,
    choć też nie wszystkie marki.