  • 1. Data: 2009-04-27 11:02:30
    Temat: Czyszczenie matrycy w Canon 350D
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    Witam i pytam :-)

    Jak i czym najlepiej wyczyscic matryce w moim canonie?

    Dziekuje

    Polon

  • 2. Data: 2009-04-27 20:29:44
    Temat: Re: Czyszczenie matrycy w Canon 350D
    Od: H5N1 <m...@t...aster.pl>

    Dnia Mon, 27 Apr 2009 12:02:30 +0100, Polon raczył(a) był(a) napisać:

    > Witam i pytam :-)
    >
    > Jak i czym najlepiej wyczyscic matryce w moim canonie?
    Ja bym gruchą dmuchnął, a jak nie pomoże to do serwisu.

  • 3. Data: 2009-04-28 07:23:13
    Od: ggx <g...@g...ggx>

    W dniu 2009-04-27 13:02, Polon pisze:
    > Jak i czym najlepiej wyczyscic matryce w moim canonie?

    Wacik + izopropanol lub podobny - na plamy.
    Suchy wacik - na pyłki.

    --
    pzdrv!
    GG

  • 4. Data: 2009-04-28 19:57:36
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 28-04-2009 o 09:23:13 ggx <g...@g...ggx> napisał(a):

    > Suchy wacik - na pyłki.

    moze sprezone powietrze ?

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 5. Data: 2009-04-29 06:02:06
    Od: ggx <g...@g...ggx>

    W dniu 2009-04-28 21:57, Zbyszek pisze:

    > moze sprezone powietrze ?

    Też można. Ale z umiarem, żeby matrycy nie zamroziło.

    --
    pzdrv!
    ggx

  • 6. Data: 2009-04-29 15:31:27
    Od: H5N1 <m...@t...aster.pl>

    Dnia Tue, 28 Apr 2009 21:57:36 +0200, Zbyszek raczył(a) był(a) napisać:

    > moze sprezone powietrze ?

    Migawkę można wydmuchnąć. A nawet lustro.

  • 7. Data: 2009-05-05 20:23:18
    Od: Pawel Brzozowski <b...@y...ru>

    Zbyszek pisze:
    > moze sprezone powietrze ?

    Tego bym nie polecał, zwłaszcza jakies aerozole.

    Pozdr!
    --
    Paweł Brzozowski
    ___________________________________

    fotografia w Twórczych Bieszczadach
    http://www.fotowarsztaty.com

    e-gory.pl najwyższy poziom górski
    http://www.e-gory.pl

  • 8. Data: 2009-05-05 20:37:54
    Od: Pawel Brzozowski <b...@y...ru>

    Polon pisze:
    > Jak i czym najlepiej wyczyscic matryce w moim canonie?

    Tak naprawde nie czyścisz matrycy, lecz filtr dolnoprzepustowy
    znajdujący sie na niej.

    1. Naładuj akumulator.
    2. Wydmuchaj pyłki, trzymając aparat otworem do dołu. Grucha może być
    apteczna, byle czysta (bez talku) i sucha. To bardzo ważne - jeśli tego
    nie Zrobisz, czyszcząc potem na mokro ryzykujesz porysowanie filtra.
    3. Weź plastikowy jednorazowy nożyk lub starą karte kredytową, przytnij
    do mniej więcej połowy, 2/3 wysokości matrycy (ok 10 mm), ostre brzegi
    spiłuj pilnikiem.
    4. Owiń nozyk/kartę dobrą niepyląca husteczką higieniczną, możesz złapac
    taśmą samoprzylepną.
    5. Zmocz zbudowany instrument kupionym wcześniej alkoholem izopropylowym
    (izopropanol cz. d.a.), na allegro litr kosztuje w okolicach 10 zł.
    6. Przejedź delikatnie filtr raz (!), zmocz ponownie, znów przejedź po
    filtrze. Nie mocz bardzo instrumentu, żeby z niego nie kapało.

    Gotowe ;)
    Nie muszę chyba dodawać, że husteczkę trzeba zmienić przed kolejnym
    czyszczeniem.

    Pozdr.
    --
    Paweł Brzozowski

  • 9. Data: 2009-05-06 13:59:24
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    Dzieki za sugestie.

    Kupilem specjalny pisak do czyszczenia matryc i jak na moje zupelnie spoko
    zadzialal.

    Polon