  • Data: 2011-04-27 09:46:02
    Temat: Czym i jak kompresować filmy z lustrzanki?
    Od: "poiuy" <poiuy@_usun_poczta.wprost.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam grupowiczów.

    Niedawno zmieniłem lustrzankę na eosa 550d. Przede wszystkim dlatego, że
    chciałem mieć dwa w jednym - aparat i kamerę w jednym.
    I jestem z rozwiązania zadowolony, choć jeszcze sporo się muszę douczyć.

    Ale też nie chce mi się wyważać otwartych drzwi i rozwiązywać problemów,
    które już inni rozwiązali.

    Aparat generuje dość duże pliki wideo. Właściwie niezależnie od ustawień
    około 5MB/s filmu.
    To moim zdaniem za dużo, aż tak wysoka jakość nie jest mi potrzebna i stąd
    moje pytanie.

    Zdjęcia potrafię przerobić programem "neat image". Praktycznie bez utraty
    jakości mam kilka razy mniejsze pliki i do tego odszumione.

    Szukam czegoś podobnego do wideo.
    Czy jest jakiś w miarę łatwy w użyciu i najlepiej darmowy program, którym
    mógłbym bez znaczącej utraty jakości lepiej skompresować pliki wideo.
    I jakie ustawienia w tym programie się sprawdzają.
    Ponieważ są to filmy do "domowego arhiwum" ważne jest by wynikowy format był
    na tyle rozpowszechniony, by była szansa, że za jakieś10 lat będzie to czym
    odtworzyć.

    Widzę tu dwa przypadki:
    - filmy kręcone w dobrych warunkach oświetleniowych, gdzie rzeczywiście
    chodzi tylko o lepszą kompresję bez znacznej utraty jakości.
    - filmy kręcone przy dużych ISO, gdzie szumy są wyraźnie widoczne - tu
    pewnie kompresja może być znacznie wyższa pod warunkiem, że program będzie
    sobie radził z szumami matrycy.

    Próbowałem bawić się programem format factory - o ile dla filmów z starego
    kompakta osiągałem pożądany efekt, to dla filmów z eos550d nie potrafię nic
    uzyskać.
    Może muszę doinstalować jakieś kodeki.
    Nie próbowałem bawić się Magic Lantern - aparat jest jeszcze dla mnie zbyt
    nowy na takie eksperymenty.

    Z góry dziękuję za wszelkie sensowne sugestie.
    pozdrawiam
    Andrzej