  • 21. Data: 2011-12-22 15:07:13
    Temat: Re: Czy zmieniły się przepisy...?
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-12-22 12:03, J.F pisze:

    > Dodatkowo to zdaje sie realizuje inny przepis - ze tylne chyba wymagaja
    > wlaczenia mijania i pozycyjnych, a przednie chyba nie - ale to bym
    > musial w w przepisach sprawdzic.

    Według rozporządzenia o warunkach technicznych pojazdów zarówno przednie
    jak i tylne przeciwmgielne powinny dać się włączyć po zapaleniu
    pozycyjnych. OIDP nic nie ma o tym że mają działać niezależnie.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 22. Data: 2011-12-22 15:14:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grejon,

    > Według rozporządzenia o warunkach technicznych pojazdów zarówno przednie
    > jak i tylne przeciwmgielne powinny dać się włączyć po zapaleniu
    > pozycyjnych. OIDP nic nie ma o tym że mają działać niezależnie.

    Muszą mieć mozliwość niezaleznego działania, bo w PoRD są opisane
    _różne_ warunki, w których można/należy ich używać. Szczególnie
    zaostrzone jest używanie tylnego przeciwmgłowego.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2011-12-22 17:14:23
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    > Chyba miałeś na myśli odwrotną sytuację. Brak możliwości włączenia tylnich
    > bez włączenia przednich?
    >
    > Np. Toyota Avensis I pozwala na włączenie tylko przednich.

    No coz. Widzialem pare modeli w ktorych pozycja 1 to tylk tylne, pozycja 2
    to przod i tyl. Toyota jeszcze nie jezdzilem.

    --
    Pozdr

  • 24. Data: 2011-12-22 18:04:34
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Jeszcze nie widzialem modelu pozwalajacego wlaczyc te przednie nie
    > wlaczajac uprzednio tylnych.

    chyba odwrotnie??
    pzdr
    GL

  • 25. Data: 2011-12-22 18:07:38
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "jerzu" wrote:
    > Nie wime jakie reno masz na mysli, ale w dwóch, które mam pod ręką,
    > najpierw zapalają się przednie, a potem tylne - łącznie z przednimi.

    U mnie w Maździe tak samo. Obrót pokrętła o 1 klik włącza przednie,
    a potem toggle on/off tylna. W renault, które mam pod ręką, też włączają
    się pierwsze przednie.

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 26. Data: 2011-12-22 18:21:33
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Maciej Iwanczewski

    > Swoją drogą, czy włączone przednie światła przeciwmgłowe przeszkadzają
    > innym kierowcom?

    Tak, wkurwiają.

  • 27. Data: 2011-12-22 20:04:47
    Od: Maciej Iwanczewski <nawiiwan@wytnij_togazeta.pl>

    W dniu 2011-12-22 18:21, to pisze:
    > begin Maciej Iwanczewski

    > Tak, wkurwiają.

    Koledzy wspomnieli o tym, że przeszkadzają jak jest mokro.

    Możesz rozwinąć swoja wypowiedź? W jakiej sytuacji przeszkadzają Tobie
    przednie światła przeciwmgłowe.

    Pytam się, ponieważ czasami chciałbym jechać z dodatkowymi światłami ale
    nie chcę być uciążliwy dla innych.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 28. Data: 2011-12-22 20:32:48
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 22-12-2011 18:21, to pisze:

    > Tak, wkurwiają.

    Wąż (ogrodowy) zasyczał Ci w kieszeni i pożałowałeś wyposażenia a teraz
    zazdraszczasz!!!!1 Klasycznie nie stać Cię i dorabiasz ideologię ;)

    --
    Paweł

  • 29. Data: 2011-12-22 20:53:55
    Od: Kazimierz Uromski <l...@d...kropka.kom>

    On 22.12.2011 11:04, G Nowak wrote:

    > Jeszcze nie widzialem modelu pozwalajacego wlaczyc te przednie nie
    > wlaczajac uprzednio tylnych.

    Eeee? A nasze piękne polskie dzieło z Żerania o jeszcze piękniejszej
    nazwie Polonez?

  • 30. Data: 2011-12-22 21:00:54
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Maciej Iwanczewski

    > Możesz rozwinąć swoja wypowiedź? W jakiej sytuacji przeszkadzają Tobie
    > przednie światła przeciwmgłowe.

    W żadnej mi nie przeszkadza, w każdej denerwuje mnie jadąca choinka z
    burakiem w środku. Ale 70-letniego kierowce mogą już wyraźnie oślepiać.

    > Pytam się, ponieważ czasami chciałbym jechać z dodatkowymi światłami ale
    > nie chcę być uciążliwy dla innych.

    Po cholerę? Przecież to niczego nie oświetla. Jak u Ciebie jest inaczej,
    to napraw sobie światła mijania.