-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: Rafał Łukawski <r...@l...pl>
Newsgroups: pl.comp.pecet
Subject: Re: Czy wszystkie adaptery SATA USB sa do niczego?
Date: Mon, 13 Sep 2010 00:04:10 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 46
Message-ID: <i6jip6$6ck$1@news.onet.pl>
References: <4c8be2b2$0$22814$65785112@news.neostrada.pl> <i6hmu0$8am$1@news.onet.pl>
<4c8cc93b$0$27038$65785112@news.neostrada.pl>
<i6iifa$fco$1@node1.news.atman.pl> <i6iubo$avr$1@news.onet.pl>
<i6j635$hie$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: chello087207219094.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1284329062 6548 87.207.219.94 (12 Sep 2010 22:04:22 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 12 Sep 2010 22:04:22 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.9)
Gecko/20100825 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.3
In-Reply-To: <i6j635$hie$1@node1.news.atman.pl>
X-Antivirus: avast! (VPS 100912-1, 2010-09-12), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1180852
[ ukryj nagłówki ]
> Sklep (może nie wszystkie, ale internetowe to tak) mają podpisaną umowę
> z jakąś firmą kurierską. Trzeba zareklamować, dogadać się ze sklepem, że
> np. niezgodność towaru z umową i sklep podaje numerek na jaki trzeba sie
> powołać zamawiając kuriera na koszt sklepu. 2 razy miałam takie zwroty,
> w tym jeden z kimś z Allegro, kto zwrócił mi nawet koszty "w te i we wte".
>
Umowa z kurierem nie ma tu znaczenia :) Czasami po prostu możesz zamówić
kuriera (DHL), jezeli odbiorca ma umowę, to zapłaci zgodnie z umową. W
przypadku UPS np. są dwie opcje, albo klient podaje numer sprzedawcy,
albo sprzedawca zamawia kuriera dla Ciebie /de facto przygotowuje list
przewozowy, ty sobie drukujesz i zamawiasz kuriera jak Ci wygodnie/
ale to logistyka.
Jest kwestia zwrotu towaru niezgodnego z umową, która jeżeli dobrze
pamiętam obowiązuje przez 6 m-cy od zakupu, ale to generalnie delikatna
sprawa, klientom zdarza się zwracać towar sprawny, szczególnie w
przypadku wszelkiego rodzaju sprzętu komputerowego. Mi się wszystkie
relkamacje udaje załatwiać na drodze uzgodnien. Czasami ktos chce
zwrocic sprawny, ale towar jest na zamowienie i tego nie moze itd. Wiec
zawsze zaczyna sie od rozmowy, by uniknac kwestii, ze klient nagle wysyla.
Widzialem wiele interpretacji /pisemnych/ odnosnie niezgodnosci, ale
chyba nigdzie nie spotkalem zapisow dotyczacych transportu, to niejako
jest osobna usługa, która jest wykonana poprawnie. Szczerze mówiąc musze
dopytać prawnika, czy gdzieś nie ma wyroków, na które można się powołać.
Wiesz, rynek IT jest szczególny /niska marża/, więc każdy dodatkowy
koszt boli, nie wystepuje tu też tak silne przywiązanie klienta do
sklepu, dysków czy procesorów nie kupuje się co miesiąc. W innych
branżach, np w przypadku kosmetyków, taki sprzedawca zapłaci za
transpor, da gratisy i jeszcze na tym zarobi w przypadku problemu :)
Przy wysokich obrotach takie kwestie po prostu szacuje sie w kosztach i
staje się to częścią polityki sklepu.
Ok. ale sprawiam, ze to sie robi lekko off-topic. przepraszam :)
R.
--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/
Lubisz miłą obsługę - skorzystaj! :)
Następne wpisy z tego wątku
- 12.09.10 22:36 animka
- 13.09.10 06:45 Rafał Łukawski
- 13.09.10 09:42 kamil
- 14.09.10 18:02 animka
- 16.09.10 18:30 aaaa
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Drugi ekran na Androidzie
- Vmware update
- Access point na zewnątrz
- dodanie karty graf zawiesza komp
- Jak wybrać laptopa?
- Router i USENET
- Cyjanek kontra powietrze w kontekście (; druku pieniędzy... ;)
- Wulgaryzmy lub spam wg AI
- HDD z chin...
- Jaki gwint
- RAID 0 sie rozsypal
- Naprawa dysku NVME
- Ma ktoś monitor LG 27UL500-W ?
- jakie sterowniki w 2024r
- Play Box TV
Najnowsze wątki
- 2024-10-04 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-10-04 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-10-04 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-04 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-03 Nieparzyste dmuchanie
- 2024-10-03 Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- 2024-10-03 Re: Drugi ekran na Androidzie
- 2024-10-03 sprawiedliwosc nierychliwa
- 2024-10-03 zloto
- 2024-10-03 Odkurzacz mnie bije :(
- 2024-10-03 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-03 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-10-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-03 Leszczyna nie zna prawa?
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=