  • 11. Data: 2010-02-19 08:35:52
    Temat: Re: Czy warto jeszcze kupować Q6600/Q6700
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Szymon von Ulezalka wrote:

    > osobiscie- szykowalbym sie juz na i-cyferka (jesli lubisz intele of
    > korse)- takie i5 nie sa jakos specjalnie drogie juz :)

    i plyte z usb3.0 przy okazji mozna zakupic :)

  • 12. Data: 2010-03-22 22:15:19
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > Jeśli E6600 potrzebuje całej nocy na wykonanie zadań to IMHO warto
    > rozważyć przesiadkę na i7 zamiast zawracać sobie głowę upgradem, który
    > przyniesie jedynie niewielką poprawę.

    Mimo wszystko kupiłem używany Q6600 i obróbka video jest ok 4x szybsza.
    W procoder na E6600 miałem 0.7 realtime a teraz mam 3x real time.
    Skróciło sie z osmiu godzin do około 3h. Bez kręcenia.
    Tak, że jestem zadowolony.
    Tylko jedno mnie denerwuje. W programie CoreTemp32 temperatury rdzenia są różne.
    Max 1 rdzeń ma w idle 40 stp a najchłodniejszy jest rdzeń 4 i ma 33 stp.
    Czy to dowód na to , że procesor był mocno kręcony i rdzen 1 jest już termicznie
    zdegenerowany?

  • 13. Data: 2010-03-22 22:44:42
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Gil" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Max 1 rdzeń ma w idle 40 stp a najchłodniejszy jest rdzeń 4 i ma 33 stp.
    > Czy to dowód na to , że procesor był mocno kręcony i rdzen 1 jest już

    Chyba nie... U mnie od zawsze (czyli od blisko 2 lat) Core #0 i #1 są
    cieplejsze niż #2 i #3 - popatrz na zajętość procesora i koligację procesów.
    BTW: masz bardzo chłodny ten procesor - u mnie temperatury zazwyczaj
    przekraczają 50st.C - chyba, że otworzę "budę" jak teraz to są 46/46/45/45.
    (na dodatek wymuszona praca na 1.6GHz i VID=1.075V)

    --
    marfi

  • 14. Data: 2010-03-22 23:13:03
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

> [...]
    > przekraczają 50st.C - chyba, że otworzę "budę" jak teraz to są 46/46/45/45.
    > (na dodatek wymuszona praca na 1.6GHz i VID=1.075V)

    No to super. Dzięki za odpowiedź.
    Właśnie dziś zmieniłem chłodzenie na Scythe NINJA MINI. Mieści się do mojej
    obudowy bo ma wysokość ok 11 cm i na dodatek jest na intel pushpins bo szukałem
    czegoś bez demontowania płyty. Z boku obudowy mam wiatrak 18 cm.
    Na dodatek zmieniłem wiatrak procesora na 9,2 cm Enermax PWM. W Zestawie Scythe
    Mini jest wiatrak 8 cm ale bez PWM. No ale to chyba nie ma znaczenia co do temp.
    Ale fajnie współpracuje z ABIT guru PWM. Mimo,że większość była przeciw takiej
    modernizacji to jestem zadowolony. Tym bardziej,że kupiłem procesor dość tanio
    - 350 zl. Teraz płyta z chipsetem 965 jest teraz wyżyłowana da maxa i może
    jeszcze 2 lata się nią pocieszę. Kupowałem 3 lata temu.
    Pozdrawiam.

  • 15. Data: 2010-03-22 23:43:09
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

> [...]
    > czegoś bez demontowania płyty. Z boku obudowy mam wiatrak 18 cm.
    > Na dodatek zmieniłem wiatrak procesora na 9,2 cm Enermax PWM. W Zestawie

    Mam nadzieję, że chłodzenie nie było droższ niż procesor - poniżej 50st to
    dla niego i tak Arktyka :)
    U mnie bywało w porywach 75 st na chodzniu z pudełka :)

    --
    marfi

  • 16. Data: 2010-03-23 00:00:32
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

> [...]
    > dla niego i tak Arktyka :)
    > U mnie bywało w porywach 75 st na chodzniu z pudełka :)

    Fakt, że tanie nie było bo coś 140 zł.
    Chciałem jeszcze przetestować jak dawało by radę bez wiatraka. Bo żebarka
    radiatora ledwo ciepłe. Ale jak wyciągnę wtyczkę wiatraka to głośnik buczy jak
    Luftwafe nad Warszawą w 39r i komputer się wyłącza. Może trzeba coś w biosie
    przestawić?
    Tak czy inaczej to dzięki ci za twój pierwszy post w tym wątku bo po tym
    zdecydowałem się na kupno Q6600 i naprawdę nie żałuję.

  • 17. Data: 2010-03-23 20:38:52
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Gil <g...@o...pl> zwrócił błąd:

> [...]
    > Czy to dowód na to , że procesor był mocno kręcony i rdzen 1 jest już termicznie

    Wiele c2q tak ma i niektóre duale też. Nie ma nic wspólnego z kręceniem,
    tylko z badziewną czujką termiczną i nie jest to powodem do zmartwienia.
    Dlatego w programach monitorujących temperaturę można ustawiać offset
    oddzielnie dla każdego rdzenia. Natomiast niezależnie od tego może się
    tak zdarzyć że np. trzy rdzenie są bardzo przyjazne kręceniu a czwarty
    nie i tylko dla niego trzeba podnosić napięcie, i to od nowości.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8