  • 21. Data: 2009-02-05 07:11:38
    Temat: Re: Czy w tankbagu można wozić aparat foto?
    Od: Small <d...@a...pl>

    Jacek Czerwinski pisze:

    > Flash to półprzewodnik http://en.wikipedia.org/wiki/Flash_memory i nie
    > ma z zapisem magnetycznym nic wspólnego.
    > Disclaimer: Co nie oznacza że składam jakiekolwiek obietnice co do
    > trwałości flasha na motocyklu, tu różne czynniki wchodzą.

    No i jestem madrzejszy, dzieki za korekte, zimowa pora sprzyja
    przyswajaniu wiedzy:) Faktycznie z zapisem magnetycznym niewiele ma to
    wspolnego.
    Jak nie patrzec; pendrive i obudowa padly elektronicznie w tankbagu po
    10 km. Wiecej ich tam nie wkladam :)

    Small
    GSX750F

  • 22. Data: 2009-02-05 07:46:54
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    > a rozbierałes kiedys dysk ?mma wrazenie ze nie.

    Zle wrazenie:) Kilka walnietych rozebralem, nawet probowalem jednemu
    sprawnemu zrobic plexi-mod;)

    > Magnesy sa poza talerzami (w narozniku)

    ??? Mowisz o magnesie sterujacym glowica? Czy magnesie, ktory jest w
    glowicy... bo to tez magnes, ale malutki, no nie? Kiedy napisalem, ze na
    kazdy talerz musza byc min. 2 magnesy (no dobra... magnesiki) to mialem na
    mysli te magnesy w glowicy, a nie te sterujace ramieniem glowicy:)

    > a talerze rysują głowice ktore nad nimi wisza na poduszce powietrznej. I
    > po wyłaczeniu dysku sa parkowane poza talerzami.

    W nowszych dyskach glowica faktycznie jest parkowana poza talezami. Ale w
    starszych konstrukcjach nie byly (np. ktoras z pierwszych barracud miala
    glowice maksymalnie odsuniete, ciagle na powierzchni talerzy) i te dyski
    bardzo zle konczyly przy upadku. Jak mi nie wierzysz to zaraz ide poszukac w
    piwnicy/na strychu/w garazu. Jestem pewien, ze gdzies mam taki dysk i tam
    uklad do sterowania glowica byl tak zrobiony, ze glowica nie mogla zejsc z
    powierzchni talerza. Wkrecony byl wkret, ktory robil za ogranicznik.

    > Dlatego grozne sa wstrząsy w czasie pracy dysku.

    Zgadzam sie w 100%

    > Ktos kiedys porownał taki uklad talerz-głowica do jumbo-jeta lecacego
    > kilka cm nad ziemią

    Nawet niezle porownanie;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 23. Data: 2009-02-05 08:10:09
    Od: Arni <a...@n...spam>

    Ivam pisze:

> [...]
    > kazdy talerz musza byc min. 2 magnesy (no dobra... magnesiki) to mialem
    > na mysli te magnesy w glowicy, a nie te sterujace ramieniem glowicy:)

    ale to te od ramienia były zawsze przedmiotem pożądania ze wzgledu na
    wielkosc i siłe, natomiast wczoraj sprawdzilemi przyglowicy nie wykryłem
    zadnego pola magnetycznego. I w sumie nie dziwie sie bo tam jest
    przeciez cewka z ferromagnetykiem.

> [...]
    > taki dysk i tam uklad do sterowania glowica byl tak zrobiony, ze glowica
    > nie mogla zejsc z powierzchni talerza. Wkrecony byl wkret, ktory robil

    były takie. Ja mam lepszy materiał poglądowy: dysk 5,25", 10 MB wysokosc
    full size czyli 2 x. Ma 5 talerzy i 10 glowic. I zeby bylo ciekawie to
    wszystkie te talerze wyciagałem i złozyłem spowrotem, dysk działa :)
    ozdoba garazu jest talerz od dysku o srednicy ok 40 cm, o pojemnosci 2
    MB na ktory spadły glowice w czasie pracy :)

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 24. Data: 2009-02-05 08:37:45
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    > natomiast wczoraj sprawdzilemi przyglowicy nie wykryłem zadnego pola
    > magnetycznego. I w sumie nie dziwie sie bo tam jest przeciez cewka z
    > ferromagnetykiem.

    Czyli w sumie elektro-magnes... nigdy nie sprawdzalem, myslalem, ze jednak
    tam jest maly magnes staly z dodatkowa cewka (czyli jak te do sterowania
    glowica, tylko duuuuuzo mniejsze).

    > Ja mam lepszy materiał poglądowy: dysk 5,25", 10 MB wysokosc full size
    > czyli 2 x. Ma 5 talerzy i 10 glowic. I zeby bylo ciekawie to wszystkie te
    > talerze wyciagałem i złozyłem spowrotem, dysk działa :)

    Tez mam taki. Nie pamietam pojemnosci, ale tylko 2 talerze. U mnie
    elektronika padla, wiec przelozylem talerze do drugiego takiego samego
    (tylko po to, zeby cos odzyskac) i tez dzialal;)

    > ozdoba garazu jest talerz od dysku o srednicy ok 40 cm, o pojemnosci 2 MB
    > na ktory spadły glowice w czasie pracy :)

    Ladna rzecz;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 25. Data: 2009-02-05 08:43:45
    Od: Ozz <o...@t...pl>

    Ivam pisze:

> [...]
    > w starszych konstrukcjach nie byly (np. ktoras z pierwszych barracud
    > miala glowice maksymalnie odsuniete, ciagle na powierzchni talerzy) i te

    Ale o czym Ty gadasz? O dyskach prehistorycznych? Zlituj sie. Nie
    podejrzewam, zeby kogos interesowalo co sie stanie z 10-letnim dyskiem.
    Od wielu lat wszystkie dyski maja parkowane glowice i trzeba sie mocno
    postarac, zeby im wstrzasami zaszkodzic. Testowane organoleptycznie jak
    z rency lecialy :) Przewozilem przykrecone na sztywno w obudowie na pace
    busa, nawstrzachaly sie ile wlezie i nic, pracuja pojedynczo, w
    macierzach, zero bledow. Dopoki ktos gleby nie zaliczy, nie powinno byc
    problemu. Zreszta wtedy beda inne wazniejsze sprzety do naprawy :)))

    --
    Ozz
    GSX600F

  • 26. Data: 2009-02-05 08:54:57
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    > Ale o czym Ty gadasz? O dyskach prehistorycznych?

    O magnesach (no dobra... elektromagnesach), ktore niszcza (rysuja) talerze;)
    W nowych i 10 letnich dyskach tak samo:)

    --
    pzdr:
    Ivam

    ps. przeczytaj pytanie autora watku, potem przeczytaj gdzie sie zaczelo o
    dyskach i magnesach, dodaj emoty i bedziesz wiedzial o czym gadam:)

  • 27. Data: 2009-02-05 17:05:19
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Arni <a...@n...spam> wrote:

    >ozdoba garazu jest talerz od dysku o srednicy ok 40 cm, o pojemnosci 2
    >MB na ktory spadły glowice w czasie pracy :)

    T ja przy okazji, troche bardziej motorowo;)
    Z czego taki talerz jest zrobiony? Mozna to jakos wykorzystac w
    sensie, ze jakies podkladki wytoczyc albo cos?:)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 28. Data: 2009-02-05 17:26:42
    Od: Arni <a...@n...spam>

    Jacot pisze:

    > T ja przy okazji, troche bardziej motorowo;)
    > Z czego taki talerz jest zrobiony? Mozna to jakos wykorzystac w
    > sensie, ze jakies podkladki wytoczyc albo cos?:)

    aluminiowy pokryty czerwoną pastą magnetyczną.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 29. Data: 2009-02-07 15:18:12
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Arni <a...@n...spam> wrote:

    >aluminiowy pokryty czerwoną pastą magnetyczną.

    A taki niepokryty pasta tez?:) Bo mi sie walaja jakies, z za
    przeproszeniem WDCaviara... Lozyska rozne juz czesciowo wykorzystalem,
    magnesy tez.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 30. Data: 2009-02-07 23:52:27
    Od: Arni <a...@n...spam>

    Jacot pisze:

    > A taki niepokryty pasta tez?:) Bo mi sie walaja jakies, z za
    > przeproszeniem WDCaviara... Lozyska rozne juz czesciowo wykorzystalem,
    > magnesy tez.

    zeby dysk był dyskiem musi miec warstwe magnetyczną. Nowsze są takie
    lustrzane, moj jest czerwony i w dodatku opadniete glowice zdarly ładnie
    w kilku miejscach warstwe magnetyczną.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"