  • 11. Data: 2009-01-29 11:24:12
    Temat: Re: Czy w tankbagu można wozić aparat foto?
    Od: "Budyń" <b...@w...riders.pl>

    Użytkownik "Kamil Nowak 'Amil'" <k...@q...spaaaaam.pl> napisał w wiadomości
    news:gls07l$gk$1@mx1.internetia.pl...

    > a obudowie do dysku????

    To samo -wstrząsy :-) No może wstrząsy magnesów, co sie bede kłócił...

    b.

  • 12. Data: 2009-01-30 08:32:04
    Od: donia <t...@p...onet.pl>

    tech. Wheelman pisze:

    > Uszkadzaja. Ja wozilem nagminnie EOSy; padaly. Canona nie wiedzial co jest
    > wiec dawal nowe na gwarancje...6 sztuk.

    to ja tak flejmowo ;>, Nikon wożony w tangbagu z silnymi magnesami nie
    wykazywał skutków ubocznych :p

    --
    pzdrv
    donia i VyFRotka 800

  • 13. Data: 2009-01-31 19:23:33
    Od: "Ibba" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@w...riders.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiadomości news:gls07l$gk$1@mx1.internetia.pl...

    > To samo -wstrząsy :-) No może wstrząsy magnesów, co sie bede kłócił...

    Jakie magnesy? Po jaką cholere magnesy w obudowie dysku?

    P.

  • 14. Data: 2009-02-02 15:57:33
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Ibba" <i...@p...onet.pl> wrote:

    >Jakie magnesy? Po jaką cholere magnesy w obudowie dysku?

    Magnetyzery chyba.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 15. Data: 2009-02-04 07:36:46
    Od: Small <d...@a...pl>

    Kamil Nowak 'Amil' pisze:

    > a obudowie do dysku????

    Obudowa dysku to juz technika Panie, nie to co kiedys: wiatraczek i
    zlacze ATA. Teraz jest tam caly uklad drukowany z procesorem wielkiej
    mocy, bios itp. :) wiec wplyw magnesow z tankbag'a po prostu niszczy flasha.

    Small
    GSX750F

  • 16. Data: 2009-02-04 08:52:27
    Od: "huck" <2...@w...pl>

    Użytkownik "Small" <d...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Obudowa dysku to juz technika Panie, nie to co kiedys: wiatraczek i zlacze
    > ATA. Teraz jest tam caly uklad drukowany z procesorem wielkiej mocy, bios
    > itp. :) wiec wplyw magnesow z tankbag'a po prostu niszczy flasha.
    je lama jezdem
    weź mi wytłumacz jak pole magnetyczne niszczy flasha
    huck

  • 17. Data: 2009-02-04 15:05:46
    Od: Small <d...@a...pl>

    huck pisze:
    > Użytkownik "Small" <d...@a...pl> napisał w wiadomości

    > je lama jezdem
    > weź mi wytłumacz jak pole magnetyczne niszczy flasha
    > huck

    dane przewaznie zapisywane sa na nosnik o podlozu metalowym. Magnes po
    prostu niszczy ten uporzadkowany uklad. Chcesz sprawdzic, wez karte
    bankomatowa i przytul ja na chwile do magnesu. To tak jakbys opilki
    metalu ulozyl w jakis napis i potraktowal magnesem. Napis zostanie
    zniszczony. Podobnie dzieje sie we wszelkiego rodzaju nosnikach danych
    na bazie metalu. Taka pamiec flash to nic innego jak dysk twardy bez
    ruchomej glowicy, ale zasada przetrzymywania danych ta sama: trzeba
    uporzadkowac powierzchnie metalu tak aby zawierala zapis dzialania flasha.

    ps.moze jest jakis fizyk to nam to lepiej opowie, do wiosny zrozumiemy:)

    Small
    GSX750F

  • 18. Data: 2009-02-04 15:15:43
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Small pisze:
> [...]
    >
    > ps.moze jest jakis fizyk to nam to lepiej opowie, do wiosny zrozumiemy:)

    Flash to półprzewodnik http://en.wikipedia.org/wiki/Flash_memory i nie
    ma z zapisem magnetycznym nic wspólnego.
    Disclaimer: Co nie oznacza że składam jakiekolwiek obietnice co do
    trwałości flasha na motocyklu, tu różne czynniki wchodzą.

  • 19. Data: 2009-02-04 21:28:56
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    > Flash to półprzewodnik http://en.wikipedia.org/wiki/Flash_memory i nie ma
    > z zapisem magnetycznym nic wspólnego.

    Zgadza sie... ale nie ma tez zbyt wiele wspolnego z dyskami HDD (no chyba,
    ze SSD, ale tu ciagle cena blokuje). Nawet te w obudowach 2,5'' maja ruchome
    taleze i glowice magnetyczne i w sumie poza zlaczem (zamiast ATA to
    USB/e-Sata/SATA itp.) to taki dysk niewiele sie rozni od dyskow sprzed,
    powiedzmy, 9ciu lat;)

    Flash'a magnesami nie uszkodzisz, za to wstrzasami na 100% pare modeli
    penDrive'ow rozwalisz - zwlaszcza te, ktore maja luzne rozlozenie elementow
    i nie sa w pelni w laminacie (np. kingstony DT z pierwszej serii (te biale)
    na pewno nie sa super odporne na wstrzasy).

    A co do:
    >Jakie magnesy? Po jaką cholere magnesy w obudowie dysku?

    To w dysku sa magnesy... min. 2 na kazdy talerz:) I to one przy wstrzasach
    uszkadzaja powierzchnie talerza dysku (rysuja ja).

    To tyle, bo wytrzymac nie moglem;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 20. Data: 2009-02-04 23:55:35
    Od: Arni <a...@n...spam>

    Ivam pisze:

    > To w dysku sa magnesy... min. 2 na kazdy talerz:) I to one przy
    > wstrzasach uszkadzaja powierzchnie talerza dysku (rysuja ja).
    >
    > To tyle, bo wytrzymac nie moglem;)

    a rozbierałes kiedys dysk ?mma wrazenie ze nie.
    Magnesy sa poza talerzami (w narozniku) a talerze rysują głowice ktore
    nad nimi wisza na poduszce powietrznej. I po wyłaczeniu dysku sa
    parkowane poza talerzami. Dlatego grozne sa wstrząsy w czasie pracy dysku.
    Ktos kiedys porownał taki uklad talerz-głowica do jumbo-jeta lecacego
    kilka cm nad ziemią

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"