  • 1. Data: 2011-08-24 19:31:45
    Temat: Nowa baza danych automatów telefonicznych TP
    Od: m...@g...com

    Witam. Na przełomie kwietnia i maja (wiem, że dawno) TP udostępniło
    nową bazę danych automatów telefonicznych, dostępną pod adresem
    http://www.publitel.pl/wyszukiwarka_at/ . Każdy automat jest
    zaznaczony na mapie, ma informacje o dokładnej lokalizacji, adres,
    informację o ewentualnej niesprawności i zdjęcie. Domyślnie
    wyszukiwane są tylko automaty dostosowane dla niepełnosprawnych (można
    to odznaczyć pod mapką). Starsza baza nie dość, ze była bardzo
    nieaktualna, to na dodatek pokazywała tylko automaty dostosowane dla
    niepełnosprawnych, nie miała także zdjęć ani mapy i była prezentowana
    w formie listy. Nowa jest na bieżąco aktualizowana. Patrzę w nią co
    jakiś czas, i widzę, że moim mieście średnio co tydzień ubywa jakiś
    automat - kilka dni temu przyłapałem ekipę monterów na demontażu
    jakiejś budki - powiedzieli, ze w najbliższym czasie mają usunąć
    większość automatów i zostawić tylko garstkę (pewnie szpitale, dworce,
    itp) tych najrentowniejszych. Ostatnia ustawa o świadczeniu usługi
    powszechnej wygasła bodajże w maju i nie było nowej (wie ktoś, czy
    może teraz już jest?) TP więc nie jest już chyba wiązana tym
    "automatem na 950 mieszkańców"

    Teraz pytanie - na co to wszystko? Czy automaty stały się już tak
    nierentowne, a TP (w momencie tworzenia bazy wiązana jeszcze ustawą o
    usłudze powszechnej) traciła na wielu automatach, z których żadnego
    nie mogła usunąć i chciała jakimkolwiek sposobem wyjść chociaż na zero?

  • 2. Data: 2011-08-25 19:24:52
    Temat: Re: Nowa baza danych automatów telefonicznych TP
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 24 Sie, 21:31, m...@g...com pisze...
> [...]
    > usłudze powszechnej) traciła na wielu automatach, z których żadnego
    > nie mogła usunąć i chciała jakimkolwiek sposobem wyjść chociaż na zero?

    Bingo!

    Ircys

  • 3. Data: 2011-08-25 20:30:49
    Od: m...@g...com

    Niemniej jednak TP likwiduje teraz automaty na potęgę, podobnie jak
    kilka lat temu. Ciekawie musi więc mieć pewien facet (jakiś znajomy
    znajomego) który miał znajomą za granicą i codziennie odbierał od niej
    połączenie w pewnym automacie. Nie miał stacjonarnego (zrezygnował
    kiedyś na rzecz komórki), a jego znajoma miała okazję wykupić pakiet
    bezpłatnych minut na 2 lata za granicę (czyli do Polski), ale tylko na
    stacjonarne. Wykupiła połączenia do tego automatu, a TP zlikwidowała
    automat.

    Inna sprawa, to nietykalność pocztowych automatów. Jest ich 8, czasem
    10 w rzędzie i chyba od lat nie było sytuacji, by ktoś korzystał z
    nich jednocześnie, ale każdy z nich zarabia pewnie po 3zł/mieś. i
    teoretycznie jest rentowny. Nie lepiej zostawić 1 na poczcie, który
    będzie zarabiał 30 zł/mieś, a kosztem tych 9 pozostawić 9 pojedynczych
    budek, które nie przekraczają jakiegoś tam progu, ale tak czy siak
    wychodzą na plus?

  • 4. Data: 2011-08-25 23:06:52
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

> [...]
    >bezpłatnych minut na 2 lata za granicę (czyli do Polski), ale tylko na
    >stacjonarne. Wykupiła połączenia do tego automatu, a TP zlikwidowała

    Niech sobie zalozy VoIP-a, albo na komorce uruchomi usluge konwergentna
    (wymaga abonamentu i moze wymagac zmiany operatora).

    Pozdrawiam
    SDD