    From: "Konrad N.S." <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Czy taka zmiana ma sens - dyski
    Date: Wed, 19 May 2010 12:27:10 +0200

    Czy taka zmiana jest mozliwa??

    W komputerze są dwa dyski (przyjmijmy) niewymienne, na stałe.
    Jeden z nich to C: a drugi to D:

    C;, jako systemowy, jest bardzo mały, po zainstalowaniu systemy XP
    Home dysk jest niemla w 100% zpaisany po ściągnięciu wszystkich
    poprawek.
    Natomiast dysk D: jest dwukrotnie większy.

    Pytane:

    Czy można te dyski zamienić?
    Nie umiem tego nazwać, ale czy można im nadać takie znaczenie, żeby
    ten większy D stał się systemowym i działał jako dysk głóny, tak jak
    dotycghczasowy C?
    Czy to sie nazywa nadani atrybutów?

    Dokładne parametry sprzętu:
    ASUS EEE PC 901
    Procesor Intel Atom N270
    Ram 1GiB
    C systemowy niecałe 4GiB
    D niecałe 8GiB
    (Dane w większości przechouję na kartach pamięci 8 i 16GiB)
    System - mam licencję na Win XP Home

    System na C wypełnia dysk w 100%, ciągłe raporty o braku mijsca, o
    błedach.
    Chciałbym wgrać/zainstalowac system na większym dysky, tym 8Gib i żeby
    on stał się dyskiem "C".
    Czy to jest możliwe?
    Czy wystarczy zmiana w BIOS?

    Wiem, że w tym komputerze dysk D 8GiB jest wolniejszy, ale mogę calośc
    przypieszyć nieco za pomocą programu FlashFire, a przede wszystkim
    (jesli zmiana bylaby mozliwa) uzyskam komfort pracy systemu, który nie
    bedzie si "dusił" na małym dysku 4GiB.

    Nie chcę zmieniać systemu na inny, na XP Home mam klucz/licencję.
    Działań N-Lite'm się boj, nigdy tego nie robiłem, i nie wiem, czy to
    dobry pomysł.

    A może są jakieś "darmowe" "lżejsze" systemy operacyjne pozwalajace na
    to samo (praca z innymi programiami tak jak pod Win XP Home)?

    Na jakich grupach powinienem pytac o systemy alternatywne? lub pomoc z
    XP Home by był mniejszy?
    Z góry dziękuję za pmoc i odpowiedzi.