  • 1. Data: 2009-10-04 06:33:54
    Temat: Czy szykuje się następca Canona 300/4L?
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    Witam,
    Przymierzam się do zakupu obiektywu Canon 300 mm f/4.0L EF IS USM. Nie
    znalazłem nic lepszego w zbliżonej cenie i myślę o jego zakupie w tym
    tygodniu.Sprzedałem właśnie obiektyw Canon 70-300 mm f/4-f/5.6 EF IS USM ze
    względu na to, że nie spełniał moich wymagań przy fotografowaniu ptaków. Mam
    dwa pytania:
    1. Czy zapowiada się następca 300/4L? Naczytałem się o przestarzałej
    konstrukcji (m.in.stabilizacji) w tym10-letnim już obiektywie.
    2. Czy Waszym zdaniem 300/4L będzie wyraźnie lepszy od mojego poprzedniego
    70-300?
    Pozdrawiam
    marcan
    PS Nie potrzebuję zuma tak mocno jak lepszej ostrości, sprawnego AF i
    lepszego światła.

  • 2. Data: 2009-10-04 15:18:35
    Temat: Re: Czy szykuje się następca Canona 300/4L?
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    Używam od 3 lat i uważam, że jest to obiektyw szczególnie godny polecenia.
    Choć wśród ptasiarzy większym uznaniem cieszy się wcześniejsza wersja bez
    stabilizacji.

    > 1. Czy zapowiada się następca 300/4L? Naczytałem się o przestarzałej
    > konstrukcji (m.in.stabilizacji) w tym10-letnim już obiektywie.

    Raczej nieprędko. To nie jest szkło, które sprzedaje się w ogromnych
    ilościach. Poza tym nie ma zbyt wielu odpowiedników w konkurencyjnych
    systemach. Co do stabilizacji, to jest ona wystarczająca do precyzyjnej
    obserwacji i ustawiania kadru/ostrości. Natomiast ptaki to dość ruchliwe
    obiekty i wydajność stabilizacji nie jest aż tak istotna.

    > 2. Czy Waszym zdaniem 300/4L będzie wyraźnie lepszy od mojego poprzedniego
    > 70-300?

    Będzie lepszy. Już na pełnym otworze uzyskasz ostrzejsze obrazy niż z
    70-300, a po przymknięciu będzie jeszcze lepiej. Dodatkowo niezłe rezultaty
    można uzyskać w przypadku zastosowania telekonwerterów (z konwerterem 1.4x
    jest ostrzejszy od 400/5.6, choć mocno we znaki potrafi się dać aberracja).

    Pozdrawiam,

    Jaromir

  • 3. Data: 2009-10-04 15:22:33
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    Zapomniałem dodać, że AF też na duży plus dla 300/4, znacznie lepszy napęd
    USM.