  • 1. Data: 2009-06-16 12:18:28
    Temat: Czy są MTRy miedzynarodowe?
    Od: RBprv <x...@o...pl>

    Czy Polski operator dostaje kasę za odbieranie połączeń przychodzących z
    sieci zagranicznych? Powiedzmy, że dzwoni ktoś z Vodafone DE do Ery, czy
    Era dostaje kase z Vodafone? Lub klient T-mobile UK dzwoni do Play, czy
    Play ma coś od T-mobile UK?

  • 2. Data: 2009-06-16 12:57:58
    Temat: Re: Czy są MTRy miedzynarodowe?
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    RBprv wrote:
> [...]
    > sieci zagranicznych? Powiedzmy, że dzwoni ktoś z Vodafone DE do Ery, czy
    > Era dostaje kase z Vodafone? Lub klient T-mobile UK dzwoni do Play, czy

    Teoretycznie tak, ale... Nie od operatora inicjującego połączenie, a
    bardziej od tranzytującego. Poza tym do niedawna znaczna część połączeń
    międzynarodowych przechodziła przez FCT-y, więc zarobek był praktycznie
    zerowy...

    M.

  • 3. Data: 2009-06-16 14:16:37
    Od: RBprv <x...@o...pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał(a):

> [...]
    > bardziej od tranzytującego. Poza tym do niedawna znaczna część połączeń
    > międzynarodowych przechodziła przez FCT-y, więc zarobek był praktycznie

    W takim razie jak się opłaca Playowi dawać za 2 min przychodzące od
    operatorów zagranicznych 1 min do wszystkich sieci?

    Może dlatego, że numer mam przeniesiony z Ery do Play i FCT-y myślą (na
    podstawie prefiksu), że numer jest dalej w Erze. Jeśli tak jest to
    pewnie niedługo się to skończy ale w moim przypadku trwa to już dwa
    miesiące.

  • 4. Data: 2009-06-16 17:02:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RBprv" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W takim razie jak się opłaca Playowi dawać za 2 min przychodzące
    > od operatorów zagranicznych 1 min do wszystkich sieci?

    Jak przychodzi oficjalnie przez operatora tranzytujacego, to
    zarabia na nich sporo.
    Ten operator byc moze tez zarabia, i operator zagraniczny zarabia,
    tylko klient zagraniczny placi :-)

    Jak przychodzi przez FCT .. to to jest polaczenie z Playa, a nie z
    obcej sieci :-)

> [...]
    > myślą (na podstawie prefiksu), że numer jest dalej w Erze. Jeśli
    > tak jest to pewnie niedługo się to skończy ale w moim przypadku

    A swoja droga ciekawe jak to operatorzy rozwiazuja.
    Baza danych klientow, analiza billingow ?

    J.