  • 61. Data: 2011-07-13 16:23:37
    Temat: Re: Czy policja słusznie czyni ?
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-13, WW <w...@v...pl> wrote:

    > To zleży od przelicznika punktów na procent dochodów.
    > Pierwszy powinien być normalny a drugi za to samo - znacznie znacznie
    > wyższy.

    Ale oba procenty będą liczone od oficjalnych dochodów. Więc oszukujący
    na podatkach zapłacą mniej.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 62. Data: 2011-07-13 16:55:38
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-07-13 14:36, WW pisze:

    > Najwięcej wypadków powodują ci, co to jeżdżą "szybko i bezpiecznie".
    > Takich trzeba wyeliminować z ulic.

    Jak już to zrobisz okaże się, że statystyki nie drgnęły. Bo niestety
    wypadki powodują zwykli ludzie, których media uświadamiają, że nie są
    grupą ryzyka więc jeszcze mniej uważają na drodze. Efekty są jakie są.

    A.

  • 63. Data: 2011-07-13 17:00:14
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-07-13 14:42, WW pisze:
    [...]
    > W jakichś tam statystykach w danym roku możne spada, ale w porównaniu do
    > innych krajów chyba już nie jest tak świetlane.
    > W drodze ze Splitu do Polski do granicy były 4 fotoradary (ok 1000 km) a
    > od granicy 12 (ok 250 km).

    Może dlatego tak się dzieje, bo w tych innych krajach robią coś aby
    liczbę wypadków zmniejszyć a u nas jedynie kombinują jak wyciągnąć
    większą kasę od kierowców.

    A.

  • 64. Data: 2011-07-13 17:02:02
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik WW napisał:
    > Mam głęboką nadzieję, że choć kilku ludzi też myśli, że wprowadzanie
    > kolejnych ograniczeń prędkości i mnożenie fotoradarów nie jest właściwym
    > kierunkiem.

    Ja tak myślę. Ograniczenia na polskich drogach stawiane są
    antydydaktycznie. Uważam, że należy stawiać ograniczenia zgodnie ze
    zdrowym rozsądkiem, ale pilnować ich przestrzegania z zegarmistrzowską
    precyzją.

  • 65. Data: 2011-07-13 17:15:54
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-13 07:54, WW pisze:

    > Mam głęboką nadzieję, że choć kilku ludzi też myśli, że wprowadzanie
    > kolejnych ograniczeń prędkości i mnożenie fotoradarów nie jest właściwym
    > kierunkiem.

    Nadzieje możesz mieć, choć to niestety fałszywa teza.

    Zdaje się, że wręcz przeciwnie.

  • 66. Data: 2011-07-13 18:10:20
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-13 17:00, Arek pisze:
> [...]
    >
    > Może dlatego tak się dzieje, bo w tych innych krajach robią coś aby
    > liczbę wypadków zmniejszyć a u nas jedynie kombinują jak wyciągnąć

    Jeden kłamliwie opisuje statystyki (bądź ich nie zna), drugi mu wtóruje
    populistycznymi hasełkami. "Wszyscy" oczywiście w to wierzą
    i poklaskują, no bo jak nie zaprzeczać czemuś, co może ich złapać?

    Francja ma ponad 1500 stałych i przenośnych, Niemcy ponad 3500
    + straszaki. UK ma tego z 6000 + regularny monitoring :)
    ITD ma obecnie powiedzmy ~100 FR. Ile mają SM/SG? Niech będzie,
    że nawet 5x wiecej (w co i tak nie wierzę, ponieważ dane mówią o
    max. 150-200). Niech będzie w sumie 600. Wypadamy słabiutko, ale
    ile krzyków, że w Polsce FR to zło i przyczyna wypadków.
    Litości... Bądźcie uczciwi i poszukajcie sobie sami analiz wypadkowości
    i poprawy bezpieczeństwo po wprowadzeniu tych systemów w innych
    krajach. Wujek googiel pewnie pamięta również te, które na pms
    wrzucałem.

  • 67. Data: 2011-07-13 19:06:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > To wtedy pieniądze z budżetu na drogi można przesunąć na inny cel -
    > dowolny.

    Problem jest w tych gminach gdzie wpływy z mandatów kilkukrotnie
    przewyższają wydatki na drogi itp.

    Ale Artur dobrze mówi - jak gminy o tym zapomniały, to są sposoby żeby
    im o tym przypomnieć.
    Jest taka zmora każdego samorządu, która nazywa się RIO.

  • 68. Data: 2011-07-13 19:59:10
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > [...]
    >
    > Tak krótkim stwierdzeniem nie wyjaśniłeś o który kontekst
    > Ci chodzi.
    > Bo jeśli o ochronę poszkodowanego, to nie ma przeciwwskazań
    > aby udział własny miał formę regresu dla ubezpieczyciela.
    >
    > pzdr, Gotfryd
    ja nie za bardzo wiem o co Tobie Gotfryd chodzi, ale żeby z mojej strony
    było jasne, ja bym to widział tak:

    olewamy mandaty za fotoradary, kontrole.. moze nie olewamy, ale policja
    nie powinna na to kłaść tak wielkiego nacisku. Co to kogoś obchodzi, ze
    facet zagapił się i jechał 52/50. Natomiast jak ktoś spowoduje wypadek,
    powinien ponieść _dotkliwe_ konsekwencje. Teraz jest tak ze posadacz
    OC+AC przy stłuczce na parkingu dostaje -10% zniżki, a przy wypadku w
    którym jest 5 rannych może (nie musi) się skonczyć na -10% zniżki
    +mandat+6 punktów. Jeszcze raz napisze, jak za takich nie chce płacić, i
    jeśli takich jak ja będzie większość, składki na OC spadną o połowę.

    ToMasz

  • 69. Data: 2011-07-13 20:39:00
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-13 19:06, Tomasz Pyra pisze:

    > Problem jest w tych gminach gdzie wpływy z mandatów kilkukrotnie
    > przewyższają wydatki na drogi itp.

    Tych gmin jest naprawdę niewiele. Niemniej może czas, by wpływy z
    turystyki (w tej materii) przeznaczyli na cele zgodne z wymaganiami.
    Może inwestycja w obwodnicę, poprawienie infrastruktury dla
    mieszkańców/turystów? Jeżeli dysproporcja jest tak duża, to
    z automatu będzie wynikało, że coś tu jest nie tak.

    > Ale Artur dobrze mówi - jak gminy o tym zapomniały, to są sposoby żeby
    > im o tym przypomnieć.
    > Jest taka zmora każdego samorządu, która nazywa się RIO.

    Zwróciłeś uwagę, jakie były wrzaski ze strony gmin niektórych?
    Przypomina mi to wprowadzenie monitoringu do samochodów egzaminacyjnych
    + możliwość zdawania ze swoim instruktorem. Małymi krokami podążamy
    do normalności. Oczywiście nie twierdzę też, że sytuacja się nagle
    zmieni/poprawi, ponieważ jak każdy proces tego typu, trzeba wziąć
    pod uwagę sporą inercję we wprowadzaniu tych przepisów w życie itd.

  • 70. Data: 2011-07-13 21:03:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-13 19:59, ToMasz pisze:

    > Natomiast jak ktoś spowoduje wypadek,
    > powinien ponieść _dotkliwe_ konsekwencje.

    Ale obecnie konsekwencje spowodowania wypadku są wystarczająco dotkliwe
    - na tyle żeby nikomu nie "opłacało się" powodować wypadków.
    I dalsze zwiększanie dotkliwości niewiele tu pomoże.

    Pomyśl o tym jak o gwałcie - obecnie zagrożonym karą więzienia do lat
    12. Jeżeli karę za gwałt podniesiemy dwukrotnie, to jak wpłynie to na
    prawdopodobieństwo, że Ty kogoś zgwałcisz?
    Powiesz pewnie, że i tak nie planowałeś nikogo gwałcić, więc zero
    pozostanie zerem, ale to dokładnie tak samo jak u kierowców - żaden nie
    planuje spowodować wypadku.
    Wszyscy jeżdżą tak jak jeżdżą, ponieważ uważają że robią to dobrze, w
    sposób bezpieczny, dostosowany do własnych możliwości i warunków.

    Bo nikt nie powoduje wypadków na skutek kalkulacji "a spowoduję sobie
    wypadek, bo konsekwencje są mało dotkliwe".
    Ogólnie zaostrzanie kar za nieumyślne przestępstwa tego rodzaju do
    niczego nie prowadzi.

    Konsekwencje są wystarczająco dotkliwe żeby nikt wypadków nie chciał
    powodować - samo to że zazwyczaj przy okazji wypadku uszkadza się własny
    samochód, bywa że własne ciało, do tego dochodzą konsekwencje prawne
    (nawet jeżeli nie kończące się za kratami, to i tak upierdliwe), stres
    itp. itd. już wystarczy.

    I sądzę że praktycznie każdy sprawca wypadku drogowego, gdyby mógł
    świadomie cofnąć czas, to za drugim razem wypadku by nie spowodował.

    Natomiast kwestia ponoszenia konsekwencji ma jeszcze drugą stronę -
    zadośćuczynienie poszkodowanemu.
    Obecnie kwoty odszkodowań przeciętnie są raczej niskie.
    Gdyby wypadek z osobą ranną "kosztował" setki tysięcy złotych, a zabicie
    kogoś miliony, to sprawy zaczęłyby się mieć inaczej.
    Odszkodowania płacą ubezpieczyciele, ale składki już kierowcy.
    Gdyby ubezpieczyciele mieli możliwość swobodnego zawierania umów OC, to
    w przypadku wysokich kwot zadośćuczynienia zrobiliby tak, żeby
    rzeczywiście ograniczyć skutki wypadków.

    Efekty byłyby takie, że faktycznie można by zrezygnować z policji drogowej.
    Tylko ubezpieczyciele już by zastosowali takie kagańce, że żeby nie
    zbankrutować kupując polisę OC, to musiałbyś ubezpieczycielowi obiecać,
    że w mieście będziesz jeździł 40, za miastem 70 i że nie będziesz
    wyprzedzał na drogach jednojezdniowych.
    Do tego dostałbyś GPS-a, który by tego wszystkiego dopilnował.