  • 51. Data: 2011-07-13 13:22:05
    Temat: Re: Czy policja słusznie czyni ?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-07-12 08:27, WW pisze:
    > Witam
    >
    > Tak się zastanawiam
    > Policja wciąż dokupuje więcej i więcej fotoradarów.
    > Urzędnicy ograniczają prędkość do 50 a nawet do 30 km/h.
    > Przybywa znaków ograniczenia prędkości.
    > Rośnie liczba kontrolujących.
    > Zaostrza się kary za "nietrzeźwość" liczona od 0.02% (idiotyzm) i "nadmierną
    prędkość".
    > I tak od wielu lat.
    >
    > A liczba wypadków i zabitych ciągle rośnie.

    A liczba wypadków i (zwłaszcza) zabitych, generalnie, od 20 lat maleje...
    Więc jeśli TO miał być twój koronny argument, to niestety, nie bardzo wyszło :)

  • 52. Data: 2011-07-13 13:24:15
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-07-12 12:27, WW pisze:

    > Po długim weekendzie, w TV, mówili zupełnie coś innego.

    Zdecyduj się czy wierzysz TV czy nie, bo gdy mówią o konieczności dalszych ograniczeń
    to wątpisz, a jak mówią że rosnie liczba ofiar, to łykasz jak pelikan :)

  • 53. Data: 2011-07-13 13:28:32
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-07-12 19:14, Artur Maśląg pisze:

    > A w czym tkwi Twój problem? Skoro przynosi pozytywne efekty to
    > najwyraźniej ma.

    No, w sytuacji gdy mamy wiele zmiennych, należałoby jeszcze wykazać że istnieje
    związek
    tych działań z tym co widać w statystykach. Bo może być tak że jest znikomy w
    porównaniu
    z tymi zmiennymi.

  • 54. Data: 2011-07-13 13:42:49
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

> [...]
    > istnieje związek
    > tych działań z tym co widać w statystykach. Bo może być tak że jest

    Ten związek został dawno wykazany.

  • 55. Data: 2011-07-13 14:36:20
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-07-13 13:13, Arek pisze:

    > W którym była prowadzona intensywna kampania przeciw tym szybko i
    > niebezpiecznie jadącym oraz motocyklistom. Sęk w tym, że to nie oni
    > powodują najwięcej wypadków. Więc rekord w zabitych został pobity.
    >
    > A.

    Najwięcej wypadków powodują ci, co to jeżdżą "szybko i bezpiecznie".
    Takich trzeba wyeliminować z ulic.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 56. Data: 2011-07-13 14:42:54
    Od: WW <w...@v...pl>

    > A liczba wypadków i (zwłaszcza) zabitych, generalnie, od 20 lat maleje...
    > Więc jeśli TO miał być twój koronny argument, to niestety, nie bardzo
    > wyszło :)

    Kolega raczył popełnić błąd podobnie jak wielu tu czytających.
    Zdanie o rośnięciu liczby ofiar nie jest umocowane czasowo.
    W pierwszej wersji dodałem "zbyt szybko", ale w redakcji mi uciekło i
    jest to co jest.
    Powinienem uważać - przepraszam za niejasność.

    W jakichś tam statystykach w danym roku możne spada, ale w porównaniu do
    innych krajów chyba już nie jest tak świetlane.
    W drodze ze Splitu do Polski do granicy były 4 fotoradary (ok 1000 km)
    a od granicy 12 (ok 250 km).

  • 57. Data: 2011-07-13 14:49:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Najwięcej wypadków powodują ci, co to jeżdżą "szybko i bezpiecznie".
    > Takich trzeba wyeliminować z ulic.

    Dawaj jakieś smile na końcu, bo czasem nie wiadomo kiedy żartujesz, a kiedy
    mówisz poważnie.

  • 58. Data: 2011-07-13 14:52:17
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 12/07/2011 17:23, Bydlę wrote:

    > Co się zmieniło w prawie, w stanie dróg, w czymkolwiek, że ten rok jest
    > szczytem wypadkowości w ostatnich 20 latach?

    > Oczywistym faktem jest to, że wypadków mamy mniej więcej tyle samo, co
    > 20 lat temu.
    > Zaś rannych - więcej.
    >
    > Tak to jest z tą kuwrą*, statystyką...

    Oczywistym faktem jest to, że kolega WW napisał dość jasno i wyraźnie "A
    liczba wypadków i zabitych ciągle rośnie", nie widzę tam słowa o liczbie
    samochodów czy upadku komunizmu. Trzymajmy się tematu.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 59. Data: 2011-07-13 15:46:08
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-07-13 07:54, WW pisze:
    > Może jednak warto rozważyć, czy inne metody, daleko mnie kosztowne, nie
    > dadzą znacznie lepszych rezultatów.

    Błędnie przyjmujesz że jest to metoda na walkę o bezpieczeństwo na
    drogach. To jest metoda tylko na zarobek a bezpieczeństwo na drogach
    czasami poprawia się przy okazji tego zarobku. Częściej jednak sposób
    zarobkowy nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem więc ja bym nie mieszał
    tych dwóch spraw.

    Ilość wypadków spada nie z powodu fotoradarów, przez te wszystkie lata
    jednak w Polsce sporo się zmieniło. Doszły nowe drogi, ulepszyło się
    trochę starej infrastruktury, przebudowało trochę skrzyżowań,
    poustawiało trochę sygnalizacji świetlnej a miasta zakorkowały się na
    tyle że prędkość przejazdowa w szczycie to często 20km/h. Ludzie jeżdżą
    nowocześniejszymi samochodami a prawo jazdy nie dostaje każdy kto
    potrafi przejechać dokoła placu.

    Oczywiście nadal mamy fatalne drogi, stare auta, kiepskich kierowców
    szkolonych przez kiepskich instruktorów do niedorobionego egzaminu. Ale
    porównując to do sytuacji z przed lat jest nieco lepiej co przekłada się
    na mniejszą ilość wypadków.

  • 60. Data: 2011-07-13 16:22:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Excite" <n...@n...bedzie.pl> napisał w wiadomości news:

    > Ilość wypadków spada nie z powodu fotoradarów, przez te wszystkie lata
    > jednak w Polsce sporo się zmieniło.

    Głównie na minus.

> [...]
    > przebudowało trochę skrzyżowań, poustawiało trochę sygnalizacji świetlnej
    > a miasta zakorkowały się na tyle że prędkość przejazdowa w szczycie to

    Raczej tak: doszło trochę nowych dróg, ale jednocześnie drastycznie wzrosła
    ilość pojazdów poruszających się po drogach, na oko procentowo tak kilkaset
    procent więcej niż przyrsot dróg, większość dróg nie jest remontowana w
    sposób należyty, co za tym idzie większość dróg się zapchała i uzyskiwanie
    na nich sensownych prędkości nie jest możliwe, więc jeździ się siłą rzeczy
    wolniej, co powoduje mniej wypadków i łagodniejsze ich skutki.